Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
nie odpala zachwyci i gasnie ogar z silnikiem jawki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 18:58, 18 Sie 2009    Temat postu: nie odpala zachwyci i gasnie ogar z silnikiem jawki

Question Question kupiłem za 200 zł wszystko chodziło po miesiącu padł odpala gasnie chwyta 2m pojedzie i zgasnie ,,,,, . swieca nie ma iskry, paliwowy układ ok, gaznik ok ,zaplon niewiem, niby cewki poszły niewiem (co zaczac wymieniac )jeden muwi kondensator, 2 cewki ,3 iskrownik ,4 swieca, 5 przerywacz ,6 zapłon ,7 simerlingi, 8 zle elektronika , podaja mi mnustwo przyczyn ja juz sam niewiem co . Mam w niego moze włozyc 400 zł i i tak nie pujdzie to lepiej z alegro 2 kupic . Prosze pomuzcie co to moze byc Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek91
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:11, 18 Sie 2009    Temat postu:

Po pierwsze zwróć uwagę na pisownię.Po drugie wybryki jakie sprawia Ci motor są wynikiem tego że jest on rozregulowany.Z tego co tu wymieniasz dobrze byłoby logicznie zająć się tym problemem.Po pierwsze wykręć cały mechanizm zapłonowy i sprawdź cewki czy zamykają obwód (np żarówką i baterią, nie wspominając o czymś takim jak tester ciągłości obwodu) Wtedy wiesz czy cewka jest do wymiany (a będzie jeśli nie zamyka obwodu). Po drugie strasznie wyolbrzymiasz bo cewki z nowym kondensatorem nie przekroczą 100 zł gdzie sam kondensator max 7 zł . Dalej sprawdzasz czy każdy przewód nie ma przebicia bądź nie jest gdzieś urwany. Dalej Czytasz na forum jak ma wyglądać schemat elektryczny. Ustawiasz zapłon (jest na forum jak to robić ) Jeśli to wykonasz wszytko a motor wciąż nie będzie palić ,dopiero możesz zacząć się martwić.

Oczywiście zakładamy że masz uszkodzony układ elektryki ponieważ jak sam piszesz nie masz iskry. Jak widać całe to przedsięwzięcie może kosztować cie popołudnie i w najgorszym wypadku 100zł Z czego żeby motor Ci jeździł wystarczy w razie czego kupić cewkę zapłonową (pozostałe dwie są świetlne) i ew kondensator bo życie znając masz w zapasie jakieś świece.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 19:12, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 19:26, 18 Sie 2009    Temat postu:

a mogła to by byc tylko swieca?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damiano161616 dnia Wto 19:53, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek91
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:17, 18 Sie 2009    Temat postu:

Wiesz na twoim miejscu to była by pierwsza rzecz którą bym sprawdził (może masz złą przerwę między elektrodami ) albo brudną przeczyść papierem ściernym elektrody,albo ma przebice lub się zużyła. I pożycz od kogoś jakąś sprawdzoną świecę zamiast kupować na razie. Upewnij się że masz odpowiedniej długości świecę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 20:18, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 20:25, 18 Sie 2009    Temat postu:

a jaka długosc przerwy bo wyczysciłem i wypaliłem na gazie i nic niema iskry .,,,,,,,,,, na sam kabel niemam iskry tez to co ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damiano161616 dnia Wto 20:35, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek91
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:35, 18 Sie 2009    Temat postu:

Na forum znalazłem że 0,4-0,5 mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 20:38, 18 Sie 2009    Temat postu:

ja mam 0,9 mm a jesli na sam kabel niemam iskry to cewka pod bakiem padła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek91
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:45, 18 Sie 2009    Temat postu:

Z racji że nie wiem jak się tą butelkową cewkę sprawdza proponuje sprawdzić całą elektrykę tak jak pisałem w poprzednich postach i ustawić zapłon jeśli na świecy będzie nadal martwo to będziesz miał winowajce. A masę masz wyprowadzoną na ramę??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 20:49, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 20:51, 18 Sie 2009    Temat postu:

masa na ramie, niewiem bo ojciec tak twierdzi kiedys 35 lat temu miał 20 czy iles tam ale duzo takich ruznych motorow a najgorsze jest to ze mam motor miesiac i nigdy nie miałem do czynienia z nimi wiec niechce sie tak odrazu za niewiem co dokładnie brac bo jeszcze całkiem cos przerwe a wcale to by nie było uszkodzone moze znasz jakichs speców z kartuz na pomorzu
chociasz forumowiczów


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damiano161616 dnia Wto 20:57, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek91
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:57, 18 Sie 2009    Temat postu:

damiano161616 napisał:
masa na ramie, NIE WIEM bo ojciec tak twierdzi kiedys 35 lat temu miał 20 czy iles tam ale duzo takich rÓznych motorow



Tego postu nie jestem w stanie zrozumieć jedno jest pewne iskry nie będzie dopóki nie prześledzisz elektryki kawałek po kawałku. A to że masę musisz wyprowadzić na obudowę silnika lub ramę to jest oczywista sprawa odsyłam do schematu elektrycznego tego motoru (na forum). Nie sugerowałbym się tym że "coś kiedyś" tylko działać trzeba.

Niestety ja z mazowsza jestem. Wiesz stare motory są dla osób które nie boją się majsterkować a przede wszystkim CZYTAĆ forum. To tutaj to kopalnia wiedzy na temat tego motoru wszystkie schematy masz.Opis co i jak działać krok po kroku podany na tacy więc już nie wiem sam tego za Ciebie nie jestem w stanie wykonać.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 21:03, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 21:09, 18 Sie 2009    Temat postu:

a mogła to by byc wina podłączenia kabli w lampie ja mam tylko dwa kable podłaczone dwa niebieskie jeden do ramy a drugi do cewki butelkowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek91
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:21, 18 Sie 2009    Temat postu:

Oj oj mało samodzielności...
Tu masz link :
schemat który zaznaczony jest przeze mnie na czerwono pokazuje układ zapłonowy który musisz zrobić żeby Ci działał (reszta to oświetlenie i inne bzdety):
http://w825.wrzuta.pl/obraz/2Hou0909gtV/ogar200elektrykayk8
1-to oznacza świecę
2-oznacza masę
3- to kondensator
Możliwe że masz źle zaizolowane platynki mam nadzieję że chociaż pokusisz się o samodzielne odnalezienie jak należy to wykonać.(Chociaż da się to samemu ze schematu wywnioskować) Cewka butelkowa to ten okrąg na schemacie z dwiema czarnymi cyframi 15 i 1 połączenie nie jest bez znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 21:23, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 21:30, 18 Sie 2009    Temat postu:

było by zajebiscie jak bym miał zdjecie z aparatu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek91
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:35, 18 Sie 2009    Temat postu:

Liczysz na gotowe ja mam tylko taki schemat jaki Ci wysłałem przykro mi....powtórzę się "Wiesz stare motory są dla osób które nie boją się majsterkować a przede wszystkim CZYTAĆ forum. To tutaj to kopalnia wiedzy na temat tego motoru wszystkie schematy masz.Opis co i jak działać krok po kroku podany na tacy więc już nie wiem sam tego za Ciebie nie jestem w stanie wykonać." Wszytko masz już na tacy podane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano161616
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto 21:37, 18 Sie 2009    Temat postu:

wszystkiemu jest winien gaznik i zapłon i za duzy dopływ paliwa odkryłem to jak zobaczyłem cieknaca benzyne z tłłumika dzieki jarek za wszelkie trudnosci myslenia jeszcze troszke mam do regulacji ale grunt ze przejechał juz kilometr po moim regulowaniu a jutro ide do mechanika do kompletnej regulacji

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damiano161616 dnia Śro 21:17, 19 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin