nie chce zapalić
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jancar1
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:43, 30 Cze 2008    Temat postu: nie chce zapalić

mam problem moja jawka gdy jest zimna pali z pierwszego a gdy pochodzi z 5 min na wolnych obrotach i sie troche nagrzeje to juz sama gaśnie i nie ma siły dziś jak mi zgasła to juz nie mogłem jej nawet odpalić z popychu czekam na pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drzazga
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia raciborska

PostWysłany: Pon 10:49, 30 Cze 2008    Temat postu:

sprawdź dopływ paliwa. czy jak odpalisz i kręcisz na więcej gazu to gaśnie od razu?
możesz jeszcze spróbować tak: jak odpalisz to w momencie kiedy gaśnie powciskaj kilka razy na ten guziczek służący do "ssania" Smile w gaźniku, a może po prostu obroty do wyregulowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Benio
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:07, 30 Cze 2008    Temat postu:

Mam to samo ;p Pochodzi kilka chwil na wolnych obrotach to za chwile gasnie i nie pali... Pchając go po tym tak pierdzi i daje oznaki życia czy tez tak ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Pon 14:24, 30 Cze 2008    Temat postu:

Spróbuj zmniejszyc przerwę na świecy, powinno pomóc Wink U mnie np. było tak, ze jak kupilem niedawno nową F95 to włozylem ją nieustawiając przerwy i gasł na niskich, a potem za chiny nie chcial odpalic, a jak zalapal z pychu to jak nie trzymalem na full manetke to gasl... Wyjąlem swiece, walnalem pare razy w silnik, zalozylem i jest lux Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Pon 16:31, 30 Cze 2008    Temat postu:

Lopez napisał:
Spróbuj zmniejszyc przerwę na świecy, powinno pomóc Wink U mnie np. było tak, ze jak kupilem niedawno nową F95 to włozylem ją nieustawiając przerwy i gasł na niskich, a potem za chiny nie chcial odpalic, a jak zalapal z pychu to jak nie trzymalem na full manetke to gasl... Wyjąlem swiece, walnalem pare razy w silnik, zalozylem i jest lux Razz


yy walnąles swiecą o silnik i dziala jak trza?? to tez tak se zrobie;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jancar1
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 6:32, 01 Lip 2008    Temat postu:

próbowałem przelewać ją troche jak gaśnie i też nic jak sie troche nagrzeje to już w żaden sposób nie da sie jej odpalić jest martwa iskra jest świece też nie raz zmieniałem i też nic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 11:02, 01 Lip 2008    Temat postu:

A nie masz moze motorka na dotarciu? Bo ja mialem tak na nowych pierscieniach. Ale to normalne przez jakis czas. A jak nie to to cos z elektronika. Sprawdz nalot na swiecy, dzieki temu wyregulujesz sklad mieszanki. Jak chodzi to daj gazu, gasnie? - to wina swiecy(zuzyta) albo za duzy poziom w komorze plywakowej(swiece zalewa). W takim wypadku jak gasnie prz wyzszych obrotach winna jest takze przerwa na platynkach(przypominam 0,40mm) i kondensator. Sprawdz czy nie ma przebicia, jest dobrze umocowany, ogolnie dobrze go wymienic. Albo styki nadpalone, bo zaplon chyba w porzadku jest, jak nie przerywa i nie strzela. Opisz problem dokladniej. BO przyczyna moze byc nawet zapchany tlumik!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jancar1
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:24, 01 Lip 2008    Temat postu:

już jest po dotarciu świeca jest cała czarna i jest prawie sucha jak chodzi i dodaje gazu to nie gaśnie ale jak sie troche nagrzeje to już jej wolne obroty sie zmiejszają i trudniej sie wkręca na obroty a jak zgaśnie to już ciężko ją odpalić jak ostygnie to pali z pierwszego, a jak sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia zastanawiałem sie jeszcze czy nie łapie lewego powietrza jak sie nagrzeje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 15:34, 01 Lip 2008    Temat postu:

Kondensatora nie sprawdzisz, lepiej go wymienic. Co do lapania lewego powietrza na nagrzanym silniku to watpie. Przeciez tym silnik cieplejszy tym sczelniejszy Wink To tak sprobuj odpalic go bez wydechu i sprawdz efekt. Czy nie lapie lewego powietrza za gaznikiem tez mozna sprawdzic, gdy silnik pracuje wyciagnij rure od filtra powietrza(ta przy gazniku) i przyslon otwor w gazniku reka. Silnik powinien sie mocno mulic. Jezel zachowuje sie inaczej masz nieszczelnosc. Co do swiecy gaznik daje za bogata mieszanke! Daj nizej iglice jak to nie pomoze zamien dysze na mniejsza a jak to tez nie to zle mieszasz paliwo z olejem. Albo poprostu masz zle dobrana swiece, a moze twoja swieca jest stara? wymien ja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 16:17, 01 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
Kondensatora nie sprawdzisz, lepiej go wymienic.
Można sprawdzić na wiele sposobów np. miernikiem uniwersalnym, albo mniej precyzyjnie przez próbne ładowanie i rozładowanie.
Cytat:
Co do swiecy gaznik daje za bogata mieszanke! Daj nizej iglice jak to nie pomoze zamien dysze na mniejsza a jak to tez nie to zle mieszasz paliwo z olejem
Zanim wymieniłbym dysze, to sprawdziłbym poziom paliwa Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 18:11, 01 Lip 2008    Temat postu:

Heh, sorry że znowu się z Tobą kłócę Wink Owszem kondensator mozna sprawdzić miernikiem, ale rzadko kto takowy ma. A miernik nie morze byc bylejaki. Ponadto sprawia to spore problemy, iż z miernika nie wychodzą dwa kabelki do dokonania pomiaru(przynajmniej u mnie Wink ) Naładowaniem też można sprawdzić, ale jak to powiedziałeś mało precyzyjnie. Ale powiedz mi jak w taki sposób sprawdzisz czy kondensator ma przebicie! Przecież żeby go zmierzyć trzeba go wyjąć a z przebiciem nadal będzie działał, chyba że jest już kompletnie denny, ale w takim wypadku motorek wogle by na wysokich obrotach nie działał Wink. Co do poziomu paliwa też w pewnym sensie masz rację, ale wymiana dyszy jest prosta a skuteczna. Natomias bawiac sie blaszką pływaka można sprawę tylko pogorszyć.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 18:36, 01 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
Co do poziomu paliwa też w pewnym sensie masz rację, ale wymiana dyszy jest prosta a skuteczna
Ale to jest ruch..ie kotka za pomocą młotka, tudzież jedzenie zupy widelcem Razz Po to jest blaszka, żeby ustawić. Poziom paliwa ma byc ok 1mm od krawędzi rozpylacza i jak nie będzie to Ci mniejsza/większa dysza dużo więcej nie da.

Cytat:
onadto sprawia to spore problemy, iż z miernika nie wychodzą dwa kabelki do dokonania pomiaru(przynajmniej u mnie Wink )
Miernik jednoprzewodowy? no coś nie tak Razz Zwykły miernik za 10zł zwykle da rade zmierzyć pojemność kondensatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 20:31, 01 Lip 2008    Temat postu:

Dobra mam dzis swietny humor a takie posty nic nie wnasza wiec pisze ostatni raz na ten temat. Chyba sie nie zrozumielismy i kazdy broni swoje. Staram sie zawsze isc na kompromis. Wiec oczywiscie że nawet chinski miernik ze sklepu po 4zlote umie zmierzyc a raczej pokazac jakas wartosc liczbowa kondensatora. Zgadzam sie! Ale mi chodzi o komfort polaczenia. Osobiscie posiadam miernik z elektronicznego za ok. 300zl, taki slabszy ogolnie. U mnie pomiar mierzy sie poprzez wsadzenie dwoch stykow kondensatora to takich dwoch blaszek zaciskowych w korpusie miernika. Wiec zeby zmierzyc takowa cewke nalezy ja wyciagnac wsadzic jeden styk do zacisku a jest pewnie za gruby Wink, potem podpiac w jakis sposob kabel do korpusu kondensatora i nastepnie umiescic w drugim zacisku. Czy to nie jest skomplikowane. Jezeli miernik kosztuje 10zl to chyba lepiej kupic kondensator za ok.7zl. Co do blaszki to nie jestem zwolennikiem jej ciaglego odchylania. Jak zostala fabrycznie ustalona to niech tak zostanie. Chyba ze motorek nie chodzi i trzeba ingerowac w czeska doskonalosc.

Goraco pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:28, 01 Lip 2008    Temat postu:

Tak czy srak gadamy o tym samym, tylko mamy troche inne podejście do sposobu naprawy. Mechatronik samochodowy sie kłania :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jancar1
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:15, 02 Lip 2008    Temat postu:

kurde to nic nie pomaga ona cały czas jak sie nagrzeje to traci moc i gasnie lewego powietrza nie łapie bo jak zatkam gaźnik to odrazu gaśnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin