nie chce zapalić
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 9:26, 02 Lip 2008    Temat postu:

To jest smieszne ale wyglada to tak, ze wszystko jest wyregulowane. I poprostu przy wyzszej temperaturze tlok lub jaki kolwiek inny element puchnie i jawka ma problem. I nie pali bo sila tarcia jest za duza. Zobacz jak szybko sie grzeje cylinder.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jancar1
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:05, 02 Lip 2008    Temat postu:

jak chodzi na wolnych obrotach to 5 min i jest już troche gorący

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 10:42, 02 Lip 2008    Temat postu:

To rzeczywiscie wskazuje na na puchniecie jakiegos z elementow. A jak pochodzi te 5min to kopci sie mocniej z rury wydechowej? Jak pochodzi te 5min dotknij karteru reka. Powinien wogle nie byc cieply, a jak juz to minimalnie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Śro 11:09, 02 Lip 2008    Temat postu:

No nie wiem, czy jak pochodzi 5min na wolnych obrotach (na nóżkach) i bedzie troche gorący to dziwne... Przecież wtedy silnik ma minimalne chłodzenie, a czasem żadne Wink Ale możliwe, że jest coś nie tak z tłokiem. Właśnie ja też sprawdze to z tym karterem, ale wydaje mi sie ze jest wtedy lekko ciepły, ale ja mam silnik na dotarciu, więc... Hehe a co do kopcenia to u mnie jest tak, że na zimnym bardziej kopci niż na gorącym Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jancar1
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:45, 02 Lip 2008    Temat postu:

jak sie nagrzeje to tak kopci że wogule jej nie widać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Śro 13:13, 02 Lip 2008    Temat postu:

jancar1 napisał:
jak sie nagrzeje to tak kopci że wogule jej nie widać
Może jak się nagrzeje to puszcza simmering?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maliniak
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałków Mały

PostWysłany: Śro 13:15, 02 Lip 2008    Temat postu:

ja nie mam tego problemu bo wymieniłem cewke i gażnik bo bardzi ciekło z niego i teraz chodzi jak szwajcarski zegarek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 14:39, 02 Lip 2008    Temat postu:

kędzior napisał:
Może jak się nagrzeje to puszcza simmering?


Właśnie dlatego go pytałem Wink Często się zdarza, że od starości lub przy źle złożonym silniku puszcza simmering wału korbowego gdy silnik się rozgrzeje. Jest to simmering od strony sprzegła. Wtedy olej ze skrzyni biegów trafia do cylindra i zaczyna kopcić jak holera. Dla upewnienia się spuść trochę oleju z silnika, tak nie za dużo nie za mało. I zobacz czy problem będzie się powtarzał. Jeśli nie to rozkręcasz lewy dekiel i wymieniasz simmering.

Cytat:
Hehe a co do kopcenia to u mnie jest tak, że na zimnym bardziej kopci niż na gorącym


To jest akurat normalne. Gdy silnik się rogrzeje to grzeje wszystkie elementy w tym gaźnik. Paliwo trafia do ciepłego gaźnika rozgrzewa się i gdy trafia do cylindra a tam jest jeszcze cieplej łatwiej robi buum Wink Więc lepiej dopala olej. Ale na dluższą metę nie powinno tak być, bo to oznacza, że gaźnik jest źle wyregulowany, świeca źle dobrana albo źła mieszanka paliwowo-olejowa. Na twoim miejscu na razie bym się tym nie przejmował bo masz silnik na dotarciu i to znaczy, że masz lepsze smarowanie. Ale jak dotrzesz to musiałbyś pokombinować Wink Wracając do ciepłego karteru, pytałem się w taki sposób ponieważ cylinder rozgrzewa się do takiej temperatury, że parzy i go nie dotkniesz, za to karter grzeje się tak w sam raz, tak samo jak iskrownik i można na nim badać różnicę temperatury. Powinien się grzać minimalnie, nie zależnie czy stoi na postoju czy nie. Tak na prawdę nie ma to różnicy bo jak jedziesz silnik jest o wiele bardziej obciążony i grzeje się podobnie a nawet bardziej niz w cieniu drzewka na wolnych obrootach. Smile

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Śro 14:48, 02 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin