Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 9:26, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
To jest smieszne ale wyglada to tak, ze wszystko jest wyregulowane. I poprostu przy wyzszej temperaturze tlok lub jaki kolwiek inny element puchnie i jawka ma problem. I nie pali bo sila tarcia jest za duza. Zobacz jak szybko sie grzeje cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
jancar1
Nowy

Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:05, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
jak chodzi na wolnych obrotach to 5 min i jest już troche gorący
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 10:42, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
To rzeczywiscie wskazuje na na puchniecie jakiegos z elementow. A jak pochodzi te 5min to kopci sie mocniej z rury wydechowej? Jak pochodzi te 5min dotknij karteru reka. Powinien wogle nie byc cieply, a jak juz to minimalnie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lopez
Moderator

Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Śro 11:09, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
No nie wiem, czy jak pochodzi 5min na wolnych obrotach (na nóżkach) i bedzie troche gorący to dziwne... Przecież wtedy silnik ma minimalne chłodzenie, a czasem żadne Ale możliwe, że jest coś nie tak z tłokiem. Właśnie ja też sprawdze to z tym karterem, ale wydaje mi sie ze jest wtedy lekko ciepły, ale ja mam silnik na dotarciu, więc... Hehe a co do kopcenia to u mnie jest tak, że na zimnym bardziej kopci niż na gorącym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jancar1
Nowy

Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:45, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
jak sie nagrzeje to tak kopci że wogule jej nie widać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lucas
Wymiatacz

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Śro 13:13, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
jancar1 napisał: | jak sie nagrzeje to tak kopci że wogule jej nie widać | Może jak się nagrzeje to puszcza simmering?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maliniak
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gałków Mały
|
Wysłany: Śro 13:15, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja nie mam tego problemu bo wymieniłem cewke i gażnik bo bardzi ciekło z niego i teraz chodzi jak szwajcarski zegarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 14:39, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
kędzior napisał: | Może jak się nagrzeje to puszcza simmering? |
Właśnie dlatego go pytałem Często się zdarza, że od starości lub przy źle złożonym silniku puszcza simmering wału korbowego gdy silnik się rozgrzeje. Jest to simmering od strony sprzegła. Wtedy olej ze skrzyni biegów trafia do cylindra i zaczyna kopcić jak holera. Dla upewnienia się spuść trochę oleju z silnika, tak nie za dużo nie za mało. I zobacz czy problem będzie się powtarzał. Jeśli nie to rozkręcasz lewy dekiel i wymieniasz simmering.
Cytat: | Hehe a co do kopcenia to u mnie jest tak, że na zimnym bardziej kopci niż na gorącym |
To jest akurat normalne. Gdy silnik się rogrzeje to grzeje wszystkie elementy w tym gaźnik. Paliwo trafia do ciepłego gaźnika rozgrzewa się i gdy trafia do cylindra a tam jest jeszcze cieplej łatwiej robi buum Więc lepiej dopala olej. Ale na dluższą metę nie powinno tak być, bo to oznacza, że gaźnik jest źle wyregulowany, świeca źle dobrana albo źła mieszanka paliwowo-olejowa. Na twoim miejscu na razie bym się tym nie przejmował bo masz silnik na dotarciu i to znaczy, że masz lepsze smarowanie. Ale jak dotrzesz to musiałbyś pokombinować Wracając do ciepłego karteru, pytałem się w taki sposób ponieważ cylinder rozgrzewa się do takiej temperatury, że parzy i go nie dotkniesz, za to karter grzeje się tak w sam raz, tak samo jak iskrownik i można na nim badać różnicę temperatury. Powinien się grzać minimalnie, nie zależnie czy stoi na postoju czy nie. Tak na prawdę nie ma to różnicy bo jak jedziesz silnik jest o wiele bardziej obciążony i grzeje się podobnie a nawet bardziej niz w cieniu drzewka na wolnych obrootach.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Śro 14:48, 02 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|