Niby wszystko jest OK ...ale się nie kręci!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stiwi
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 19:12, 13 Sie 2008    Temat postu: Niby wszystko jest OK ...ale się nie kręci!

Witam Wszystkich „Jawkowiczó” i „Ogarowców”
To jest moje pierwsze wejście, ale mam kilka spraw.
Maszyna to Ogar 200 z silnikiem jawki, Zapłon jest ustawiony według podręcznika tj. wyprzedzenie zapłonu 1,2mm przed GMP.
Cylinder po szlifie, tłok i pierścienie są nowe dopasowane w szlifierni. Żadnych luzów na wale żadnych luzów na korbowodzie tłok założony strzałką w kierunku wydechu.
Iskra jest dobra i świeca nowa wszystko cacy.
Odpala jak go tylko lekko trącę i na wolnych obrotach elegancko sobie pyka.
Przy zwiększaniu obrotów zaczyna się problem-marnie się zbiera do tych wysokich obrotów a jak już wejdzie to zaczyna przerywać, pracuje „falowo” z tego powodu nie ma ciągu i jest mułowaty jak cholera.
Uszczelniacze na wale wymienione na nowe, wycieków żadnych, świeca po odkręceniu czarna jak smoła, (mieszanka jest właściwa) zapłon przyspieszałem i opóźniałem bez rezultatów. Szlak mnie trafia bo niby wszystko jest OK. a nie jeździ.
Nie majstrowałem tylko przy gaźniku a jest już wiekowy (Wyczyszczony przedmuchany, wloty i wyloty oraz dysze ustawiony poziom paliwa w komorze pływaka) co jeszcze można zrobić? Czy jest możliwe że jest tak wybąbany że jest nieszczelny sam w sobie?
Jeżeli są jakieś pomysły to proszę o podpowiedź może uda się maszynę doprowadzić do porządku.
POZDRAWIAM
Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saviola
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:18, 13 Sie 2008    Temat postu:

Zdejmij gume filtra i sprobuj jechac bez jezeli bedzie lepiej to zamachany filtr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarzomb16
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 19:22, 13 Sie 2008    Temat postu:

a sprawdź iglice czy czasem nie wypada z przepustnicy może być tak że raz ją łapie a raz nie i sie przepustnica nie podnosi i du**

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Śro 19:38, 13 Sie 2008    Temat postu:

A w jakim stosunku robisz mieszanke benzyna-olej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:28, 13 Sie 2008    Temat postu:

Zapłon popraw bo jak masz oddławiony silnik to wyprzedzenie powinno byc od 1.8 do 2,00mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stiwi
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 17:10, 14 Sie 2008    Temat postu:

Odpowiadam na porady:
1).
Gumę z filtra zdejmowałem i brak pozytywnych efektów, natomiast zauważyłem że po zdjęciu tej gumy i zwiększeniu obrotów paliwo wydostaje się z gaźnika właśnie w stronę filtra. Ja myślę że powinno być zasysane w odwrotną stronę czyli do cylindra a nie wypychane w stronę filtra powietrza. Ale może taki jest urok silnika Jawki .
2).
Przepustnica działa właściwie i iglica również to było widać po zdjęciu gumy od filtra powietrza.
3).
Paliwo jest w proporcjach 1:30 tj. 5ltr. benzyy i 160 ml oleju (MIXOL)
4).
Jeżeli oddławiony silnik to znaczy że rozwiercony jest otwór na króćcu łączącym gaźnik z cylindrem to otwór ten jest rozwiercony, ale zapłon był przyspieszany i opuźniany-bez rezultatów. Założyłem też króciec orginalny ustawiłem zapłon i dalej nie ma "ducha"
Może inne sugestie jestem otwarty na wszystkie pomysły i może coś z tego będzie.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 18:28, 14 Sie 2008    Temat postu:

Elektroda świecy nie powinna być czarna jak smoła! Zmniejsz poziom paliwa w komorze pływakowej. Wydaje Ci się, że jest dobrze, ale spróbuj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadek333
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:41, 14 Sie 2008    Temat postu:

ej jak ci go muli to ja wiem co poradzic ja miałem tak samo tak mi go muliło ze po równym niepotrafiłem ujechac weź odkrec gaźnik i zobacz na krućiec ssania (tak koło uszczelki jak gaźnik odkęciłes) i ja miałem tak dziurke na wielkosc ołowka powiekszyłem na wielkosc jaka jeką jest dziura w gaźniku i teraz mi z pod du** ucieka taka ma moc mówi sie ze to jest tuning ogara czyli rozwiercenie krućca ssania.

Przecież napisał, że na króccu jest oddławiony, czytaj uważnie!
Lopez


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stiwi
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 7:21, 15 Sie 2008    Temat postu:

Zastanawiam się nad tym że może być nieszczelny karter (podczas składania uszczelka mogła się podwinąć). Rozbiorę w przyszłym tygodniu jeszcze raz i sprawdzę. O wynikach napiszę.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 11:24, 16 Sie 2008    Temat postu:

Jakby byl nieszczelny karter to by wogle nie jezdzil. Nie doczytalem do konca, ale zatrzymalem sie na momencie zaplon ustawiony wedlug ksiazeczki 1,2 przed GMP. Czy wiesz jak ustawic zaplon? Nie dziwie sie zeni chce sie wkrecac na obroty przy takim zaplonie! Przy zablokowanej wersji powinin byc 1,5mm przed nie mowie juz o bledzie pomiaru. Przy takim zaplonie odpala na dotyk ale na wyzsze obroty ni huhu. Ustaw conajmniej na 1,8mm przed GMP nie zapominajac, ze przy tym ustawieniu na GMP przerwa miedzy platynkami ma wynosic 0,40mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pieruszyce

PostWysłany: Pon 7:46, 18 Sie 2008    Temat postu:

pks100 napisał:
Jakby byl nieszczelny karter to by wogle nie jezdzil. Nie doczytalem do konca, ale zatrzymalem sie na momencie zaplon ustawiony wedlug ksiazeczki 1,2 przed GMP. Czy wiesz jak ustawic zaplon? Nie dziwie sie zeni chce sie wkrecac na obroty przy takim zaplonie! Przy zablokowanej wersji powinin byc 1,5mm przed nie mowie juz o bledzie pomiaru. Przy takim zaplonie odpala na dotyk ale na wyzsze obroty ni huhu. Ustaw conajmniej na 1,8mm przed GMP nie zapominajac, ze przy tym ustawieniu na GMP przerwa miedzy platynkami ma wynosic 0,40mm.


no to doczytaj do konca:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stiwi
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 18:52, 21 Sie 2008    Temat postu:

Starałem się wykorzystać wszystkie podpowiedzi. Raz jeszcze przedmuchałem gaźnik, założyłem filtr paliw, kombinowałem z zapłonem (wcześniejszy/późniejszy) przelewa się elegancko, tylko nie chce pracować. Jest tak- jak uda się go odpalić to kiepsko wchodzi na obroty, strasznie się cię ciężko do nich zbiera i można powiedzieć że trochę pochodzi o jeżdżeniu nie ma mowy bo brak mu "ducha".
Sprawa oczywista że sam gaśnie. Wykręcam świecę i co? czarna jak smoła ale sucha. Co go jeszcze może boleć bo już mi ręce opadają chociaż lubię majsterkować w garażu. Tylko żona nie lubi jak idę grzebać przy motorku Ha.Ha.Ha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 20:10, 21 Sie 2008    Temat postu:

jak jest czarna zapłon musi mieć kolor taki kawa z mlekiem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drzazga
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia raciborska

PostWysłany: Pią 5:37, 22 Sie 2008    Temat postu:

sprawdź jeszcze czy przy pracy silnika skacze iskra na platynkach. Jak tak to kondensatorek do wymiany. Sprawdziłbym jeszcze czy przypadkiem ten kabelek cewka-świeca jest w porządku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:52, 22 Sie 2008    Temat postu:

Mi iskra skacze na platynkach chociasz mam nowy kondensator. Czego to może być wina?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin