Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
luzy w zawieszeniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Pią 9:06, 09 Sie 2013    Temat postu: luzy w zawieszeniu

Witam,
CHCIAŁBYM dokrecic tę nakrętkę http://img812.imageshack.us/img812/6120/9jaw.jpg nie mam cienkiego klucza cóż mi zaradzicie? (luzy w ramie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 13:21, 09 Sie 2013    Temat postu:

Nie wiem jak masz tam poskładane, ale powinno być tak, miska/bieżnia - kulki - potem nakrętka z bieżnią (gwintowana), na to ew pokrywka jakaś (jeśli jest przewidziana) a na koniec nakrętka kontrująca. Jeśli chodzi ogólnie o "cienkie klucze" to fajnie się sprawują rowerowe, coś takiego http://www.ppc.phg.pl/index.php?s=7_3_1&narzedzie=7.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Pią 16:26, 09 Sie 2013    Temat postu:

nie bede kupywal niewiem nie da sie czegos odkrecic i to normalnym kluczem dokrecic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 9:16, 10 Sie 2013    Temat postu:

Skoro chcesz próbować normalnym kluczem to po co się pytasz? Świeca zapłonowa też niby normalna - zakończenie sześciokątne, zwykły gwint itp, ale klucz musisz do tego mieć specjalny bo płaski tak nie "sięgnie" i tu masz podobnie, ale chcesz kombinuj. Poza tym zawsze (ZAWSZE!) jak coś rozkręcasz i nie bardzo pamiętasz jak było to warto zaopatrzyć się w schemat
http://chomikuj.pl/slawosz_121/!!!Jawa+50+typ+20+katalog+cz*c4*99*c5*9bci!!!
tu masz schematy chyba do wszystkiego w jawce. Zawsze się na tym opieraj. A niektórych części nie zdejmiesz kluczem płaskim np łożyska z wału - trzeba mieć ściągacz i tyle nie kombinuj za bardzo bo tylko coś zniszczysz co będzie kosztować więcej niż odpowiednie to tego narzędzie. Możesz próbować ew kluczami hydraulicznymi do rur ale raczej czymś takim
http://www.virax.com/index.php/pl/p/30153/klucz-g-owkowy/klucz-g-owkowy
Zwykłego płaskiego tak dużego chyba nie masz. Bo to będzie z min 25 a świta mi 28 ale ci nie powiem na pewno. A tak na marginesie luz na główce ramy nie zawsze wynika z "niedokręcenia" czasem to zużycie kulek lub bieżni. Poza tym jeszcze jak coś rozkręcasz to miej duuzo miejsca wykręć lagi będziesz miał łatwiej i zdejmij plastiki bo jeszcze przypadkowo połamiesz niby 20 min roboty więcej ale ile pewniej i przyjemniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 9:08, 11 Sie 2013    Temat postu:

Wyjołem kierownice wyjolem nakretke, polke dokręciłem tę nakrętkę i widze ze nie ma juz luzu tylko teraz nie mogę wsadzić tych szprych bo są opory co to moze być i co zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 10:07, 11 Sie 2013    Temat postu:

A co ty koło rozkręcasz że o szprychy się pytasz? Pisz staranniej bo naprawdę ciężko się to czyta a jeszcze gorzej cię zrozumieć i ci sensownie pomóc. A jak się coś składa - zasada ogólna, odwrotnie do demontażu. Jak chcesz żeby ci pomóc to daj fotki tego w miarę ostre. I do tego właściwie nazywaj części a jak nie wiesz jak się nazywa to daj fotkę to ci się powie jak się nazywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 11:16, 11 Sie 2013    Temat postu:

Wkładam szprychy i jak zzakrecam je to czuje ze sie wykreca tam w srodku i jest coraz wiekszy opor i jak puszcze to sie odkreca co to moze powodac? i jak wkladam czasami jakies opory sa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 15:57, 11 Sie 2013    Temat postu:

Ale chwila pytasz się o szprychy to ci o koło chodzi czy o zawieszenie bo już cię nie kuman wcale. Jak od główki ramy chcesz zakręcić te nakrętki i dolną (z bieżnią) przytrzymujesz kluczem a górną dokręcasz drugim kluczem (czyli trzeba to skontrować).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 20:18, 11 Sie 2013    Temat postu:

no te w zawieszeniu.... podobno trzeba dobrze nacelowac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 7:19, 12 Sie 2013    Temat postu:

Szprych w zawieszeniu nie ma! Skąd ty te nazwy bierzesz? Szprychy są w kołach trzymają felgę do piasty. Ale nie w zawieszeniu, może chodzi ci o lagi/amortyzatory. Jeśli chodzi ci o lagi to trzeba je wkładać w miejsce w którym były, pod podobnym kątem, wtedy powinno być git. Opisz dokładnie o co chodzi, daj zdjęcia (bo mylisz nazwy), wtedy można ci coś dopomóc a tak to się można tylko babrać w nie powiem czym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Pon 9:10, 12 Sie 2013    Temat postu:

http://www.motorstore.pl/img/15c0ff512d6e057ef19c656215612ef8.JPG to są tę sprężyny w lagach, jedno elegancko sie wkreca i i działa a w drugim sprężyne trochę wsadze i cos nagle przeszkadza na tym zdjeciu w kółeczku http://img708.imageshack.us/img708/3189/we0n.jpg Oprócz tego od dołu te rurki jedno ktore działa to nie wyjmuje sie a druga w tym co sprezyna wchodzi z oporem to tez ciezko wchodzi i sie wyjmuje. Pomózcie co mam zrobić? tak to wyglada od dołu http://img825.imageshack.us/img825/4120/e7tm.jpg

Problem ROZWIAZANY z pedem wsadzilem dolny lag i dziala jak nalezy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymonjawa dnia Pon 18:32, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radek111222
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:19, 15 Sie 2013    Temat postu:

Witam,
Spróbuj włożyć sprężyny od dołu/góry zależnie jak próbowałeś już.
POZDRO
Edit:
Tam w jednym lagu brakuje na końcu takiej tulejki,
Tam gdzie wchodzi ta sprężyna zobacz czy nie ma śruby jakiejś wkręconej do smarowania(wlewania oleju).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez radek111222 dnia Czw 19:24, 15 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Czw 19:35, 15 Sie 2013    Temat postu:

juz traz zawieszenie dziala dobrze tak ta srube odkrecilem i sprezyna weszla bez oporu dolny lag ktory wchodzil z oporem wsadzilem raz mocno z predkoscia i zaczelo chodzic bez oporu widocznie cos tam bylo przyklejone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin