Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
koło nagnetyczne a iskownik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bodzio
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: tuszyn

PostWysłany: Pon 20:06, 15 Lis 2010    Temat postu: koło nagnetyczne a iskownik

witam. k..wa już nie mam siły do tego silnika /od dwóch dni bawię sie z tym kołem i iskrownikiem . właśnie składam silnik . złożyłem go w całość wał , skrzynia , cylinder itp.doszedłem do włożenia koła magnetycznego- założyłem je i przykręciłem z krzywką wygląda git - zakładam iskrownik -PRZYKRĘCAM GO równiutko i dupa blada , magneto blokuje się o iskrownik OD GÓRY (nie o cewki) . zdejmowałem wielokrotnie ,zakładałem inne magneto i nic jak blokowało tak blokuje .
popatrzałem na wał wychodzący z tej strony myślę sobie dostał z młota przy zakładaniu łożysk i sie skrzywił ( nowy fabrycznie wał) . więc cheja rozbieram silnik wyrywam wał . dzisiaj rano do sklepu nabywam drugi wał bagatela 115zł.
już teraz po perypetiach wczorajszych zakładam łożyska na wał i wkładam w karter - ten od str. iskownika . wał się pięknie układa , z drugiej str zakładam magneto , przykrecam krzywke - wygląda idealnie , zakładam iskrownik , przykręcam go równiutko a ten h.j blokuje się tymi żeberkami od góry o iskrownik kąbinowałem z innym magnetem itp wiele razy i nic .CO JA MAM Z TYM ZOBIĆ POMOCCCY Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pon 21:00, 15 Lis 2010    Temat postu: Re: koło nagnetyczne a iskownik

bodzio napisał:
myślę sobie dostał z młota przy zakładaniu łożysk i sie skrzywił

Gratuluję pomysłu, tylko pozazdrościć..
A trafiasz Ty przynajmniej na klin wypustką?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pon 22:38, 15 Lis 2010    Temat postu:

Kolega chyba wydał w błoto (bo jak to inaczej nazwać?) 115 zł... Wał, który dostał z młota i się skrzywił... Skrzywił to on się gdy zobaczył że kupiłeś nowy wał, pomyślał (ale go zrobiłem w wała, wydał na marne 115zł, a to ponad 10l wachy + olej).
Powiem Ci drogi kolego tak: weź ściągnij iskrownik, ściągnij magneto i zobacz na ten wał. Powinien być tam otwór fi 3mm z tego co pamiętam. W otworze powinien być mały klinek. Teraz odwróć magneto i spójrz - ma frez! Tak, tak, już kumasz - we frez musi wejść klin! Teraz załóż magneto na wał takim sposobem, aby klin wszedł elegancko we frez. Weź kawałek drewienka i młota (bo bez młota to nie robota) i delikatnie opukaj magneto aby weszło do końca. Następnie wsadź krzywkę aby wcięcie w magnecie i wcięcie w krzywce się zgadzało. Włóż w otwór śrubę z podkładką zwykła i sprężystą. Skręć to porządnie. Nasmaruj towotem brzegi podstawy iskrownika. Wsadź go (pomocny jest młotek, ale delikatnie). Jeśli wszystko zrobiłeś tak jak napisałem, to magneto <u>na pewno</u> nie będzie zahaczało o podstawę iskrownika. Innej opcji po prostu nie ma.
PS: <b>plusminus</b> , nie gniewaj się, że rozwinąłem Twój post, po prostu ręce mi opadły gdy przeczytałem post kol. <b>Bodzio</b>. A wzmianka o skrzywionym wale mnie rozbroiła. I dobrze, poprawiło mi to humor... Smile


Pozdrawiam i powodzenia z tym zakładaniem. Przy okazji jak masz zdjęty cylinder (być może) to możesz sobie dobrze ustawić zapłon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 23:09, 15 Lis 2010    Temat postu:

Albo po prostu podstawa nie wchodzi ci dobrze w te wycięcia. Ja to mam tak wszystko ciasno spasowane że podstawe zapłonu musiałem wbijać śrubokrętem i młotkiem a żeby przestawiac w cel uregulacji zapłonu to też musiałem pukać młoteczkiem delikatnie.
Głupotą zrobiłeś że kupiłeś nowy wał. Czopy wału sie nie krzywią, a zresztą to byś nieźle musiał gruchnąć żeby sie skrzywiły. No cóż masz przynajmniej zapasowy wał Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzio
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: tuszyn

PostWysłany: Wto 10:14, 16 Lis 2010    Temat postu:

Panowie bez obrazy ale taki głupi to ja nie jestem z tym wałem pomierzyłem wybadałem i rzeczywiście ta cześć wału wychodząca do iskownika sie minimalnie kolibała i o zwrocie gwarancyjnym wału właścnie to zadecydowało- lecz w poprzednich postach pisałem że z tym wałem mam problem bo zamontowałem go w silniku - chciałem założyć tłok a tu dupa ( korbowód z łożyskiem igiełkowym) otwór w korbowodzie był o ,005mm za mały żeby to wszystko weszło w całość, wiec tokaż ścioł mi owe 0,05mm na swożniu - środku swożnia tam gdzie obraca sie łożysko - tam gdzie łączy sie z tłokiem nie było frezowane -( chodziło mi o to żeby nie rozbierać już złożonego silnika) główki korbowodu utwardzanego nieda się wywiercić o owe 0,05mm. tłok założyłem -wprasowałem założyłem zawleczki i było git ale tem iskrownik mnie rozwalił.KOLEGA który napisał że w części wału wychodzącej od str iskownika jest zabezpieczenie -Wiem o tym dobrze przecież je widać odrazu Wink
panowie wydawało mnie się ze może tam jest potrzebna jakaś podkładka podnosząca iskrownik- mnie też się nie wydaje żeby iskrownik opierał górą o magneto ale tak jest .
stukałem , wbijałem żeby magneto weszło jak najgłębiej na stożku i blokadzie Wink i to kąpletnie nic nie dało na jednym i drugim wale.
-------------------------------------------------------------------------------------

po napisaniu tamtej części postu i braku odpowiedzi od szanownego grona kolegów poszedłem do garażu i wyszukałem ze starych złużytych części jakiś wał, kater i łożysko wału - złożyłem w całość , założyłem magneto i iskrownik - przykręcam i dupa blada magneto opiera o iskrownik górą , po chwili zakładam inne magneto i historia się powtarza. morał z tego taki : cały zestaw inny- wał karter magneto 2szt , i co podstawa iskrownika jest poje..na . kto by pomyślał a wyglądała idealnie. więc co mogłem z tym fantem zrobić- podnieść minimalnie podstawę iskrownika - no nie bardzo niema jak i co tam włożyć -wypadnie i zostanie zmielone tak sobie myślę , więc została ostateczność zeszlifować troszkę magneto od góry te żeberka ,wiatraczki czy jak tam je nazwać - spiłowałem założyłem i pasuje jak ulał . mam nadzieję że mój szlif w czasie jazdy nie narobi jakiś nieprzewidzianych kłopotów. Kto by to pomyślał podstawa iskrownika pchi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bodzio dnia Śro 10:26, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 22:48, 17 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
wiec tokaż ścioł mi owe 0,05mm na swożniu - środku swożnia tam gdzie obraca sie łożysko - tam gdzie łączy sie z tłokiem nie było frezowane
Mam nadzieję, że nie stoczył "do kanta" i nóż nie był zbyt tępy, bo jak zrobił karb, to za niedługo zrobi Ci się z silnika sałatka tłokowo-sworznio-korbowodowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin