Jawa zdechła.Dziwne objawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
riley2pl
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: Nie 17:51, 12 Cze 2011    Temat postu: Jawa zdechła.Dziwne objawy

Witam mam problem z moją jawką.Jechałem z pasażerem tak poprostu ok 50km/h i nagle jawka straciła moc i wkońcu zatrzymała się i zgasła.Z kopa chcę odpalić a tu kopniak nie chce ruszyć nawet jakbym stanął na niego,to mówię wezmę na zapych no to 2 bieg sprzęgło i pcham.Puszczam sprzęgło a tu koło hamuje po asfalcie nawet jak wskoczę na kanapę.Jak wcisnę sprzęgło było normalnie i na luzie a na biegu coś nie tak.Po chwili to coś się odcięło i odpaliła na zapych ale tak strasznie słaba była że 30km/h nie przekroczyłem.Zatrzymałem się myślałem że coś świecy dolega.Zdjąlem ją i przyłożyłem do cylindra i nie ma iskry,wziąłem inną to samo,kolejną też nic a jak każdą z nich zakręcilem to odpalał na zapych.O co tu chodzi.Wszystkiemu towarzyszy dziwny dźwięk jakby zapłon odcinał czy coś podobnego poprostu przestawał ciągnąć.Jawka jeździła wyśmienicie dzień wcześniej robiłem trasę 50km bez postoju i żadnego problemu.


Proszę o pomoc.Za pomoć posypią się pochwały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:23, 12 Cze 2011    Temat postu:

Mi się wydaje że ci mogło tłok złapać bo piszesz że koło na 2 jak pchałeś blokowało i kopką nie mogłeś ruszyć.Zdejmij cylinder i zobacz co się stało .Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Nie 20:04, 12 Cze 2011    Temat postu:

Może zabezpieczenie wyleciało o zablokowało.
Co by oznaczało rysę i osłabnięcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek787
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów

PostWysłany: Pon 7:03, 13 Cze 2011    Temat postu:

zatarł się zdejmuj szybko głowice i sprawdź ja tak miałem jak zaczynałem przygodę z motoryzacją no i zatarłem pierwszy motorek bo na chama chciałem nim jechać zamiast przyprowadzić do domu i wlać kapkę oleju do cylka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pon 7:32, 13 Cze 2011    Temat postu:

"kapka oleju" przy zatarciu nic ci nie da.
Jeżeli ewidentnie się zatarł to tylko wymiana tłoka, pierścieni, ew. szlif cylindra jeżeli uległa uszkodzeniu tuleja..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek787
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów

PostWysłany: Pon 7:38, 13 Cze 2011    Temat postu:

jeżeli silnik będzie słabł i będzie ciężko szedł do kapka oleju nie zaszkodzi natomiast jak stanie na dobre no to wymiana tłoka, pierścieni no i ewentualny szlif jak napisałeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pon 9:14, 13 Cze 2011    Temat postu:

A co on napisał? Silnik mu przecież stanął w miejscu, a później jak ruszył to nie miał siły kręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
riley2pl
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: Pon 10:02, 13 Cze 2011    Temat postu:

Ale jest taka sprawa.Kompresja jest identyczna jak przed tą usterką.Sprawdzałem wkładając palec.Tylko nie piszczie że powinno to sie sprawdzać odpowiednim urządzeniem bo to mnie najmniej obchodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Pon 13:28, 13 Cze 2011    Temat postu:

Zdejmij głowice. Bo inaczej się niczego nie dowiesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 15:44, 13 Cze 2011    Temat postu:

riley2pl napisał:
Ale jest taka sprawa.Kompresja jest identyczna jak przed tą usterką.Sprawdzałem wkładając palec.Tylko nie piszczie że powinno to sie sprawdzać odpowiednim urządzeniem bo to mnie najmniej obchodzi.


a co to za skomplikowane urządzenie jest potrzebne? manometr, oj na prawdę o to ciężko. Ale szczegół, sprawdź czy wszystko w zapłonie dobrze, choć wątpię czy cokolwiek jest w stanie tak zablokować silnik od tej strony. Najprawdopodobniej zatarłeś tłok, obejrzyj go przez okno ssące i wydechowe, najpewniej będzie trzeba wyciągnąć cały zestaw, pomierzyć, wymienić tłok a być może i tuleja będzie musiała iść do szlifu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pon 16:33, 13 Cze 2011    Temat postu:

Wiesz jak w mojej Jawce popękały pierścienie to różnicy w kompresji prawie nie czułem, prędkość była taka sama, jedyne co mnie zaniepokoiło to to że nie mogła wolnych obrotów utrzymać (chodziła prawie jak silnik 4T tylko z dźwiękiem 2T Wink)
Po rozebraniu okazało się że wszystkie 3 pierścionki strzeliły i z takim zestawem zrobiłem przeszło 500km Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
riley2pl
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: Nie 20:09, 10 Lip 2011    Temat postu:

Witam zdjąłem cały cylinder i nie był porysowany gładki jak popa niemowlaka,pierścienie całe i luźne nie zapieczone tylko końcówka tłoka chodzi mi dokąłdnie o tą część tłoka od pierścieni w góre.Po bokach jest cholernie porysowany.Moim zdaniem końcówka spuchła a ja nadusiłem na kopke i przetarłem go.Co wy o tym sądzicie jeśli ktoś to pierwszy raz czyta niech przeczyta pierwszy post.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 22:55, 10 Lip 2011    Temat postu:

zmierz tłok i pierścienie na tłoku i osobno w cylindrze, najlepiej by było jeszcze średnicówką cylinder pomierzyć ale podejrzewam, że nie posiadasz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
riley2pl
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: Pon 20:06, 11 Lip 2011    Temat postu:

a co sugerujesz ze co mogło się stać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin