Jak zdjąć wahacz w Ogarze 200?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jano
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:43, 01 Gru 2008    Temat postu: Jak zdjąć wahacz w Ogarze 200?

Chciałem zdjąć wahacz w celu wymiany tulejek, rozkręciłem więć wszystko co się dało ale w żaden sposób nie mogłem wybić (wyjąć) tej śruby dwustronnej na której siedzi. Nap*eprzałem młotem 5kg i nic. Nawet nie
drgnie. Jedynie udało mi się uszkodzić gwint na tej śrubie. Smile
Jak zdjąć ten wahacz?
Ludzie pomóżcie bo nie wyrobie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jano dnia Pon 18:45, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goger
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:53, 01 Gru 2008    Temat postu:

ja akurat wymieniałem parę dni temu i wystarczyło wżiąść śrubokręt i w niego delikatnie pukną a jak już wybiłem ośke to przekszywiłem troche wachacz i gitara

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jano
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:02, 01 Gru 2008    Temat postu:

U mnie jest dziwnie. W ogóle to się ruszyć nie chce, donoszę wrażenie jakby to było na stałe. Jak zdejmowałem wahacz w Komarze i Ogarze 205 to nie miałem takich problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goger
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:04, 01 Gru 2008    Temat postu:

ogar 200 a ogar 205 to tasama rama identyczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MICZMAN
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: orzesze

PostWysłany: Pon 19:51, 01 Gru 2008    Temat postu:

popsikaj WD 40 i zobaczysz czy wyjdzie nigdy młotkiem się w śróbe nie wali bo tak jak w Twoim przypadku można uszkodzić gwint
jeśli nic nie pomaga to szlifierka ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goger
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:00, 01 Gru 2008    Temat postu:

no młotem sie nie wali bo po gwincie nietrzymaj sie tej zasady przy motorze (bez maizla i młota to nie robota )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jano
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:36, 01 Gru 2008    Temat postu:

Najpierw waliłem przez drewienko ale się zdenerwowałem i zacząłem napieprzać w gołą śrubę i poszła. Gwint to nie problem. Jak zdjąć wahacz. Niby gdzie ja mam popsikać tym WD40?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:10, 01 Gru 2008    Temat postu:

Moto na bok i psikasz między śrubę a tulejkę, i czekasz godzinę. Później odwracasz moto i robisz tak z drugiej strony. Nie ma bata, żeby nie poszlo, no chyba, że jakieś bardzo uparte (a ogary potrafią się uprzeć), to diaxem ucinasz ośkę między ramą, a wachaczem (tarczą do cięcia- tą najcieńszą). Najlepiej wal przez jakiegoś pręta dużym młotkiem- jak będziesz walił bezpośrednio, to tak spęczy, że już w ogóle nie wyjdzie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pon 22:12, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jano
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:53, 24 Gru 2008    Temat postu:

Zrobiłem tak jak mówiłeś (pisałeś?) macq i nic to nie pomogło. Umocniłem się tylko w przekonaniu, że ta śruba na stałe zamocowana z wahaczem. Mam prośbę do Ciebie. Powiedz mi dokładnie o co chodzi z tym cieńciem ("diaxem ucinasz ośkę między ramą, a wachaczem (tarczą do cięcia- tą najcieńszą)") i zaznacz to na którymś ze zdjęć.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu macie bonusy Smile
[link widoczny dla zalogowanych] Spieprzony gwint tj. nadpobudliwość ruchowa
[link widoczny dla zalogowanych] Ogar w całej swej okazałości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:10, 24 Gru 2008    Temat postu:

Do tych starszych motocyli trzeba mieć ćierpliwość. Opukaj środek DELIKATNIE młotkiem może śię poprostu ciś zastało i popróbój zdjąc może pomoże...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Damian dnia Śro 13:11, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
samsung
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pią 15:22, 26 Gru 2008    Temat postu:

Prosty i skuteczny sposób to przetnij go palnikiem i po problemie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz Golon
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:59, 26 Gru 2008    Temat postu:

Ja to ci powiem tak. Jak maszmozliwosc to nagzej palnikiem wachacz zobu stron tam gdzie siedza gumotuleje do czerwonosci bo mozliwe ze u ciebie sie oska w gumotulejach zapiekla. Jak nagrzejesz to wal mlotem tylko z wyczuciem w oske i musi wyjsc nie ma bata

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 16:02, 26 Gru 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Tu masz zaznaczone. Między wachaczem, a ramą powinna być szpara która pozwala wyciąć ośkę z obu stron. Czasem ta szpara jest na tyle mała, że nie da się wcisnąć tam diaxa- można próbować piłować piłką do metalu, albo na chama ściąć to diaxem. Tylko uważaj żebyś za dużo nie wyciął


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cieply-kc
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pią 17:12, 26 Gru 2008    Temat postu:

Na prase i tyle, ciągły nacisk to nie to jak sie nawala nawet najcięzszym młotkiem. Pewnie sie zgieła i opiera, dokładnie obejżyj i zobacz czy nie opiera o jakiś kant, i czy coś pomiędzy tam nie wpadło. albo jak możesz skontruj nakrętki i najpierw kręc i wal.

Jak sie uda tym sposobem to ------------- pomógł. Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jano
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:35, 28 Gru 2008    Temat postu:

Przypominam, że chcę zdjąć ten wahacz w celu wymiany tulejek.
Dziś się przyjrzałem dokładniej i nabrałem wątpliwość, co do celu mojej pracy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy luz w tym miejscu można jakoś zlikwidować? Tulejki, które kupiłem to raczej coś takiego co zaznaczyłem na zdjęciu. Już sam nie wiem.

Jeśli utnę to ośkę to, w jaki sposób miałbym to potem złożyć? Zespawać śrubę (?) Kupić nową (?)
Do prasy hydraulicznej nie mam dostępu. - odpada.
Podgrzanie palnikiem wydaje mi się racjonalne, ale:
- po pierwsze, spalą się te tuleje (zaznaczyłem na zdjęciu)
- pod drugie, lakier raczej odpadnie a narazie nie planuje malowania
Chyba, że macie jakieś sposoby podgrzewania bez ognia. Może przez jakiś metal (?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin