Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak ustawic wyprzedzenie zapłonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwester.senger
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:00, 09 Sie 2008    Temat postu: Jak ustawic wyprzedzenie zapłonu

witam mógł by to ktos wytłumaczyc (zastosowałem sie do opisu)
"Żeby się dostać do przerywacza, musimy odkręcić 3 śruby mocujące dekielek iskrownika. Zapłon należy ustawiać w takiej kolejności, jak to jest napisane.
Najpierw należy tak ustawić wał silnika (np. przez kręcenie śrubą mocującą krzywkę) żeby styki przerywacza były rozwarte. Potem sprawdza się szczelinomierzem odległość między rozwartymi stykami, która powinna wynosić 0,4mm. Jeśli tak nie jest, to należy poluźnić wkręt skręcający kowadełko z silnikiem (po prawej stronie styków) i w odpowiednią stronę przesunąć kowadełko tak, żeby szczelina miała swoje 0,4mm.
Po ustawieniu przerwy na platynkach, bierzemy się za właściwą regulację. Przy prawidłowo ustawionym wyprzedzeniu zapłonu, początek rozwarcia styków powinien nastąpić w odległości 1,2 - 1,5mm* przed GMP (górny martwy punkt) tłoka. Należy zmierzyć to suwmiarką lub głębokościomierzem (najlepiej po zdjęciu głowicy, gdyż całość utrudnia skośnie umieszczony otwór świecy). Dużo lepiej jest zastosować specjalny czujnik zegarowy, który wkręca się w miejsce świecy - jednak jest to urządzenie trudno dostępne, więc zostaje suwmiarka. Jeśli wyprzedzenie zapłonu jest niewłaściwe, należy poluzować uchwyty od postawy magneta i obrócić je w prawo żeby zmniejszyć wyprzedzenie, lub w lewo żeby zwiększyć wyprzedzenie zapłonu (podstawę da się obrócić na maksa o 20 stopni). Jeśli mamy to już za sobą, należy wszystko poskręcać i jeszcze raz sprawdzić wyprzedzenie zapłonu.
* w instrukcji zaleca się ustawienie zapłonu na 1,2-1,5mm przed GMP. Są to jednak dane wersji ze zdławionym silnikiem, wersja bez blokad ma 1,8-2,0mm przed GMP. Z życia jednak wiem, że wyprzedzenie należy dobrać doświadczalnie - ponieważ każdy silnik jest inny."



mógł by ktos pokazac na zdjeciu jak ustawic to wyprzedzenie zapłonu bo nie wiem gdzie sa te uchwyty od postawy magneta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 23:10, 09 Sie 2008    Temat postu:

http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/ustawienie-zaplonu-jak-to-sie-robi,2765.html
chyba zrozumiesz a co do uchwytów to dobreze sie przyjżyj to znajdziesz ja za bardzo nei wiem ale radze szukać PZDR


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin