Informacje o cylindrze. :)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loperkowy2
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:50, 24 Lut 2010    Temat postu: Informacje o cylindrze. :)

Witam Very Happy
Na początku chciałbym powiedzieć ze wstawiłem ten temat tu, ponieważ jest to pytanie i nie wiem dokładnie jak zrobic pewną czynność Laughing

A więc tak, jestem szczęśliwym posiadaczem Ogara 200 Smile (moje oczko w głowie) i chciałbym zapytać o pewne bo ne jestem do końca pewny czy te "miejsca" słusznie nazwałem Very Happy

A więc tak czy części zaznaczone na zdjęciu poniżej (na biało) to czy są to kanały płuczące??

[link widoczny dla zalogowanych]

I czy mogę je przeszlifować papierem ściernym np. wodnym, albo jakimś cienko ziarnistym??

I czy ta część zaznaczona na tym zdjęciu czy to jest kanał wydechowy (ta "rurka" co wychodzi)??

[link widoczny dla zalogowanych]

I czym również mogę ją wyczyścić żeby była podobna do efektu "lustra", aha i czytałem że polskie cylindry produkowała firma al-mot czy jakoś tak i ponoć dawali oznaczenia w miejscu połączenia cylindra z kolankiem i czy te litera A może oznaczać ze jest to ten polski podrabiany cylinder??

Z góry dziękuje za odpowiedź Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Śro 16:49, 24 Lut 2010    Temat postu:

z oboma zdjęciami masz racje i tak możesz je wypolerować, czeskie cylindry miały oznaczenia A B lub C właśnie na łączeniu cylindra z kolankiem, jeżeli masz A to masz czeski

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loperkowy2
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:31, 24 Lut 2010    Temat postu:

O kurcze!!! TO wychodzi z tego że teraz mam w silniku wrzucony polski cylinder Shocked bo jka kupiłem Ogara to koleś mi powiedział ze w silniku jest chyba czeski cylek a sie okazuje ze polski mam w silniku Sad ale w sumie max nim jechałem 70 km/h a jak bym czecha po 1-2 szlifie wrzucił to by na pewno lepiej jechał (szybszy i zrywny) co nie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 21:55, 24 Lut 2010    Temat postu:

A ten cylinder ze zdjęć, to mi sie zdaje być nominał, prawda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loperkowy2
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:55, 25 Lut 2010    Temat postu:

No, chyba prawda jak mój poprzednik stwierdził czeskie cylindry miały oznaczenie A, B lub C więc mam czeskiego na stole a polaka w silniku Sad I chyba dam tego czecha na 1 lub 2 szlif bo to jest nominał chyba czyli 38 mm Jak myślicie dać na szlif czecha czy go od razu włożyć??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Czw 18:32, 25 Lut 2010    Temat postu:

tzn to zależy jaki stan tego czecha jednak ja na twoim miejscu bym go dał do szlifu nowy tłok pierścienie dać i jak to się mówi masz święty spokój Wink PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tara512
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: łowicz

PostWysłany: Czw 19:25, 25 Lut 2010    Temat postu:

Jak masz dobrze dotartego polskiego cyla to będzie dobrze na pewno nie tak jak na dobrym czechu ale zawsze tu masz już zestawik dotarty i ci tłok nie puchnie a po szlifie jest takie ryzyko przy złym docieraniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Czw 19:47, 25 Lut 2010    Temat postu:

Profi, ale wypolerować delikatnie papierem wodnym tak jak napisał kolega loperkowy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Czw 20:03, 25 Lut 2010    Temat postu:

jak najbardziej, bedzie swobodniejszy przepływ mieszanki, nie będzie zawirowań, co prawda w praktyce gówno to daje, ale samopoczucie się od tego poprawia Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Pią 16:23, 26 Lut 2010    Temat postu:

A więc sie opłaca:D?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 19:04, 26 Lut 2010    Temat postu:

Makster_26 napisał:
A więc sie opłaca:D?


Tak, przy tuningu się opłaca... w innym przypadku.. niee. Różnica będzie minimalna, jak w ogóle będzie zauważalna a po co robić sobie roboty i rozbierać silnik...

Cytat:
ak masz dobrze dotartego polskiego cyla to będzie dobrze na pewno nie tak jak na dobrym czechu ale zawsze tu masz już zestawik dotarty i ci tłok nie puchnie a po szlifie jest takie ryzyko przy złym docieraniu.


To mi się podobało, masz u mnie plusa Wink Żartuję, ale ma tutaj kolega rację. Jeżeli silnik chodzi i nawet jako mówisz jedzie 70km/h! a to się nie zdarza często oznacza to, że jest w świetnej kondycji, po co to zmieniać, bo co, polskie to gówno?! Raczej lepiej nie będzie, więc zostaw to tak i jak Jawka będzie wymagała remontu, założysz sobie Czecha. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Pią 19:31, 26 Lut 2010    Temat postu:

Roboty, jak roboty...trzeba chęci:) niewiem, jak będe zmieniał tłoczek i pierścienie na wiosne to sobie wypoleruje te kanały i wylot ten od wydechu ale jeszcze wzbogace swoją wiedze na ten temat bo niechce kichy jakiejś odwalićSmile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makster_26 dnia Pią 19:31, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 19:55, 26 Lut 2010    Temat postu:

Makster_26 napisał:
Roboty, jak roboty...trzeba chęci:) niewiem, jak będe zmieniał tłoczek i pierścienie na wiosne to sobie wypoleruje te kanały i wylot ten od wydechu ale jeszcze wzbogace swoją wiedze na ten temat bo niechce kichy jakiejś odwalićSmile


No po prostu kupujesz papiery wodne różne grubości tylko ten pierwszy niezbyt gruby a tym większa ilość tym lepiej i lecisz, większy efekt co prawda daje powiększenie lub poprawka kanałów albo nawet dorobienie za pomocą pilnika lub szlifierki, usuwanie progów i innych niedoskonałości odlewów, ale jak chcesz... Warto wypolerować także skrzynie korbową, to daje efekt. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Sob 8:08, 27 Lut 2010    Temat postu:

Ogarek stoi zepsuty w garażu bo skrzynia biegów albo wałek zdawczy poszedł i jak będe rozpoławiał silnik to skrzynie korbową też wypoleruje...ale się offtop zrobiłVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loperkowy2
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:53, 27 Lut 2010    Temat postu:

A ja jeszcze z takim pytaniem (nie będę robił nie potrzebnie nowego tematu), mianowicie myślałem nad wymianą tego polaka na czecha ale jak mówicie że jak w takiej dobrej kondycji jest to lepiej zostawić, fakt faktem pokazał mi 70 km/h ostatnio sie z prawie odblokowanym keewayem matrixem scigałem, to na full gazie równo szliśmy Very Happy , ale jak nie dawno jeszcze myślałem że czecha mam w motorku to chciałem tylko kupić czeski tłok za 30 zł i pierścienie i małe docieranie mu zrobić, ponieważ na wolnych obrotach strasznie mi tak jak by szmera w cylindrze takie tarcie o cos Laughing no a teraz już sam nie wiem co zrobić ;/ może wy coś na prawdę doradzicie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin