docieranie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pon 9:35, 13 Paź 2008    Temat postu:

FRESH napisał:
a tak bez wiatraczka to jak bym robił przerwy co 3-5km to by było dobrze czy za dużo?



Taki wiatraczek mało da, a przerwy 3-5km według mnie będą dobre


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FRESH
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:38, 13 Paź 2008    Temat postu:

i jeszcze słyszałem żeby raz na jakiś czas zrobić odcięcie zapłonu żeby po dotarciu jawa nie muliła. Na którym biegu robić odcięcie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peo2299
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 9:43, 13 Paź 2008    Temat postu:

hmm moze co 1,5 tak akurat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Pon 10:49, 13 Paź 2008    Temat postu:

FRESH napisał:
i jeszcze słyszałem żeby raz na jakiś czas zrobić odcięcie zapłonu żeby po dotarciu jawa nie muliła. Na którym biegu robić odcięcie?


Po przejechaniu min. 350-400km. na każdym biegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roker
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 14:19, 13 Paź 2008    Temat postu:

Rozmawiałem z mechanikiem (któremu oddałem jawkę do naprawy), jeżeli jedziesz 40 km/h na trzecim biegu nie ma szans przegrzać silnika, ani go zatrzeć, bo cały czas jest chłodzony. Jeżeli byś go piłował nie wiadomo jak długo na pełnych obrotach np. na luzie czy niższych biegach, wtedy go zatrzesz. mówił mi że przy docieraniu takiego silnika robi się około 600-1200 km używając połowy mocy. Z tymi przerwami to lekka przesada aby stawać co 3-4 km. Po założeniu nowego cylka i pierścieni dociera się go przez parę minuta na biegu jałowym potem przez jakieś 100 km możesz robić przerwy kiedy wyczujesz że motor "nie chce jechać" tzn dajesz mu gazu a on nie reaguje bądź zaczyna mulić. I z tym 40 km/h to też nie do końca jest tak ja mam zębatkę zdawczą 13 z i na trzecim biegu jadąc 40 km/h silnik ma prędkość obrotową prawie jak na biegu jałowym. Chodzi przede wszystkim oto ze jak silnik np. ma maksymalna prędkość obrotową 6500obr/min to ty jeździsz z prędkością obrotową 3250 (połowa mocy), tzreba to po prostu wyczuć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Pon 16:35, 13 Paź 2008    Temat postu:

jak by się robiło przerwy co 300 m, peo, to by się wszędzie spóźniało i lepiej już na piechotę iść. Mi parę razy zdarzyło się go zagrzać tak ze zgasł,a le wystarczyło ze wystygł i dalej jeździ a jeżdżę na dotarciu... Co do gotowania to jeszcze pewna role odgrywa w tym tłok bo jak jeta taki kijowy polski (jak mój) to mi się grzeje po 5-6 km i nie jedzie dalej ale jak jest czeski to można jechać 50 - 60 i nic się nie stanie. To tyle ode mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 16:49, 13 Paź 2008    Temat postu:

Kurcze ale dyskusja. Po najdokladniejsze informacje radze siegnac do ksiazeczki serwisowej. Trzeba przy tym pamietac, ze obejmuje ona dotarcie wszystkich czesci, a zwykle uzytkownicy wymieniaja uklad wystepujacy przed sprzeglem. Wedlug licznika pelne dotarcie wystepuje od 1500km do 3000km(bezpieczne granice). Najwazniejsze dotarcie to do 100km a potem do 300km. Wtedy nie radze na ogol przekraczac 40km/h, jazdy z pasazerem lub obciazeniem, jazdy na wysokich obrotach a takze lepiej dokrecac wszystkie srubki silnika. Co do zacierania nie nalezy dopuscic by przy dotknieciu reka lewej pokrywy(od sprzegla) silnika, pokrywa ta pazyla. Ostatnia oznaka zatarcie jest szybki spadek mocy, gasniecie i zatrzymanie tloka w miejscu. Ogolnie uwazam ten temat za bez sensu. Wystarczy w internecie wpisac haslo typu "Ogar 200 docieranie" Czy to takie trudne?!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 18:24, 13 Paź 2008    Temat postu:

No i jedna zasada: nie hamować silnikiem (co często jawkowicze i ogarzyści robią).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Pon 19:50, 13 Paź 2008    Temat postu:

macq napisał:
No i jedna zasada: nie hamować silnikiem (co często jawkowicze i ogarzyści robią).


Dokładnie, bo wtedy bardzo mało mieszanki benzyny z olejem dociera (który jest tak ważny przy docieraniu) do podzespołów silnika.

Co do tego docierania to ważne jest aby: nie przegrzewac silnika, nie jeździc stale na tych samych obrotach i nie przeciążac silnika. A tak pozatym to takich tematów było już naprawde od groma...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prze_cinek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 18:21, 14 Paź 2008    Temat postu:

:] to nie lepiej docierać w zime albo wyjechać na syberię ? tam nie trzeba robić postojów co 300 m Very Happy a czy można w zime włączyć silnik na luzie i zostawić go na np 1 godz? przyśpieszyło by to docieranie czy nic nie da?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:06, 14 Paź 2008    Temat postu:

Silnik musi być docierany pod obciążeniem, ale nie pełnym. Kombinowanie jak koń pod górkę. Ja przejechalem 10 kilometrów ostrożnie na dotarciu i po tym już praktycznie na maxa, jeno uważałem na temperaturę- można sobie kupić termometr do pieców CO (koszt ok 20zł). Przykręczasz do cylindra i jak widzisz, że podczas jazdy silnik osiąga więcej jak 110-120 stopni, to robisz postój.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Wto 21:07, 14 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
łosiu50
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:33, 10 Cze 2009    Temat postu:

Peo2299 Co ty gadasz jak nie wiesz ta zamknij sie. Mój dziadek ma komara na dotarciu i jedzie do 30 km do pracy z prędkością około 30 km/h i komar chodzi mu znakomicie. A poza tym z takim docieraniem co jedziesz 500m i robisz postój to rozwalisz tego swojego ogara bo cylinder nie łapie temperetury.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez łosiu50 dnia Śro 12:20, 10 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 14:07, 10 Cze 2009    Temat postu:

łosiu50 napisał:
Peo2299 Co ty gadasz jak nie wiesz ta zamknij sie. Mój dziadek ma komara na dotarciu i jedzie do 30 km do pracy z prędkością około 30 km/h i komar chodzi mu znakomicie. A poza tym z takim docieraniem co jedziesz 500m i robisz postój to rozwalisz tego swojego ogara bo cylinder nie łapie temperetury.


Zgoda, a za to nalezy sie warn i ban! POpatrz na date!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin