Cylinder

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mleko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:42, 12 Kwi 2012    Temat postu: Cylinder

Witam,
posiadam Jawke 50 pancerke
jawka nie chciala palic po wymienieniu paru czesci w silniku, meczylem sie wiec z zaplonem i gaznikiem i cos przykorcilo mnie do odkrecenia cylindra, przy tej czynnosci wypadl mi kawalek pierscienia wiec troche mnie to zasmucilo ze musze kupic nowy. Po glebszych ogledzinach okazalo sie ze nie tylko pekl jeden pierscien na tłoku ale i rownież nie wytrzymal cylinder.

Pękły te 2 wystajace płytki widoczne na zdjęciu.


Teraz moje pytania co do tego :

-Czy mozliwe jest ze stamtad gdzie wychodzi 'rączka' tłoka wpadł mi kawałek ułamanej czesci i bedzie stanowić to problem?
-Czego była to wina?
-Jakie czesci trzeba było by wymienic?
-Czy cylindry do jawki znajdujace sie na allegro po 60-70zł beda dobre czy tez rozpadna sie po chwili?
-Czy oplaca sie montowac wiekszy cylinder jesli bede zmuszony do jego wymiany?


Dodam, że jawka w grudniu przeszla 'remont' silnika i od tamtej pory nie chciała odpalic, a mianowicie odpalała albo sie tylko ksztusila i gasła po puszczeniu gazu. W momencie kiedy ja nabylem czyli listopadzie na starych czesciach paliła i jezdzila jako tako,ale pewnego razu nie chciala zapalic, lało sie z gaznika i koledzy nakłonii mnie do wymiany tarcz sprzeglowych, tłoka, i pierscieni.
W marcu i lutym rzezbilem przy niej wiele godzin ustawiajac zaplon, regulujac gaznik i spedzilem pare wieczorow na tym forum szukajac porad i studiujac tutoriale.
Wlozylem w ten wehikul juz troche serca i gotowki wiec szkoda bylo by to rzucic w kat. Chce ja wiec naprawic aby dobrze jezdzila a odmaluje ja kiedy znajda sie fundusze, nie zamierzam jej sprzedawac, a trzymac jeszcze pare lat : )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mleko dnia Czw 21:45, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2649
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 119 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 22:18, 12 Kwi 2012    Temat postu:

zapewne koledzy oddali niedźwiedzią przysługę, nie znasz nawet podstawowej terminologii, jesteś pewien ze dasz radę przeprowadzić remont? bo to co zrobiłeś to w zasadzie tylko więcej napsuło jak widać. Proponuję poczytać tutoriale bo zapewne silnik będzie trzeba rozpołowić, chyba że uda ci się wyciągnąć resztki pierścieni z komory korbowej no i nie ma luzów na wale i innych oznak wołających o generalny remont. Jak już przeczytasz proponuję przejrzeć książki odnośnie naprawy motorowerów i motocykli z PRL. Jeśli będziesz nadal zdecydowany i masz odpowiednie zaplecze (choćby ściągacze lub umiejętności/chęć ich wykonania) to wtedy proponuję wrócić do tematu. Ja ze swojej strony chętnie pomogę w każdej kwestii, której nie znajdziesz na forum (co jest bardzo wątpliwe bo wszystko tu jest).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pią 7:10, 13 Kwi 2012    Temat postu:

A więc po tym co widzę, cylinder jest do wymiany... nie wiem co zrobiłeś, że tak to wygląda teraz... Nuźki od tuleji jest ciężko złamać...

A teraz co do cylindrów z allegro.. kaźdy człowiek inna opinia. Wg. mnie lepiej oryginalny znaleźć, zrobić szlif i jeździć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 9:41, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Oszlifuj żeby nie były ostre te krawędzie i będzie dobry Razz Nóżki jest bardzo łatwo ułamać w jawce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 753
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 11:06, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Ułamana nóżka może teoretycznie skrócić życie cylindra o jakieś 10% przez zwiększenie luzu między tłokiem a cylindrem, w praktyce to nie robi większego znaczenia o ile te nóżki oszlifujesz. A złamać je jest dość trudno no chyba że ci spadł na metalowy próg czy coś to wtedy łatwo pęka.
Co do cylków z allegro, to miałem do charta z almotu jak dla mnie (seria silnik) to nie było specjalnej różnicy całkiem całkiem był ten cylek. Z nimi to jest tak jak z losem na loterie albo trafisz na lepszą sztukę która posłuży długo albo na sztukę chłam i wtedy wymieniasz go prawie od razu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Pią 11:09, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin