Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Brzęczy coś w silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kumek
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:37, 14 Sie 2013    Temat postu: Brzęczy coś w silniku

Zdjąłem cylinder aby wymienić pierścienie. I widzę że jak unieruchomiłem korbowód i ruszam ręką samym tłokiem to tłok na sworzniu tłoka rusza się góra dół ale i na boki . Czy to normalne żeby tłok ruszał się na boki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Śro 19:17, 14 Sie 2013    Temat postu:

Ewidentnie padnięta tulejka w główce korbowodu jak i pewnie zarówno lekko wyrobiony już sworzeń tłokowy.

Radziłbym wymienić ową tulejkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Śro 19:17, 14 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kumek
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:09, 14 Sie 2013    Temat postu:

tam jest łożysko igiełkowe czy tuleja ? Chodzi ci o tą tuleje ?
.jawaczesci.pl/930,tuleja-glowki-korbowodu.html

Czy o to łożysko które widać na tej fotce ?
//allegro.pl/wal-cylinder-lozyska-kpl-jawa-jawka-romet-ogar-200-i3435658967.html

Czy aby wyciągnąć tę tuleję potrzebny ściągacz ? Jak ją wyjąc ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 7:48, 15 Sie 2013    Temat postu:

Czy jest tulejka czy łożysko, to zależy kto na co wymieniał. Zwykle jest tam tulejka (a właściwie łożysko ślizgowe) i oryginalnie tylko takie tam były montowane, ale teraz z potrzeby tuningowania wszystkiego są wały (a właściwie wały z korbowodem) przystosowanym do łożyska igiełkowego. Pytanie, co ty masz u siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kumek
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:25, 15 Sie 2013    Temat postu:

Ja mam oryginał . Jest tam tulejka. Poczytałem trochę na temat wymiany. Widzę że luidzie mają z tym problem. Rozumiem że ta tuleja musi być na stałe wciśnięta by się nie obracała. Natomiast sworzeń może posiadać luz bo musi obracać się wtulei. A jak tłok ? Tłok ma się obracać razem ze sworzniem czyli sworzeń wciśniety w tłok na sztywno ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 10:55, 15 Sie 2013    Temat postu:

Sworzeń powinien być wciśnięty na sztywno (nie może się obracać w tłoku). Tulejka w korbowód to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin