Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Brak iskry
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pią 16:37, 17 Sie 2012    Temat postu: Brak iskry

Witam,
Mam poważny problem z jawką a chce żeby mnie każdy zrozumiał więc się troche rozpisze Smile .Wszystko zaczeło się jeszcze w czerwcu gdy jechałem jawka nagle zaczeła przerywać stopniowo puźniej niechciała więcej pójść jak 40 km\h zajechałem do domu popatrzyłem na innych świecach, na innym kondensatorze i niec więc ustowiłem zapłon i już było wszystko w porządku, znowu jade na drugi dzień no i to samo wykonałem te same czynności co wcześniej i to kilka razy więcej i nic, dalej już mi się nie chciało przy tym nic robić więc postojała tak 2 miesiące i znowu zaczełem prupować zmieniłem przerywacz (przed założeniem dobrze wyczyściłem), patrzyłem na innym kondensatorze, świecach i nic więc rozebrałem cały iskrownik wyczyściłem i spowrotem złożyłem i teraz wogóle nie ma iskry nawet najmniejszej złożyłem go dobrze ponieważ robiłem to bardzo dokładnie i uważnie a wogóle nie jest to żadna filozofia i teraz moje pytanie brzmi czemu wogóle teraz nie ma iskry? [Dodam że przez te 2 miesiące które stała jakoś odpalała ale strasznie przerywała a i bym zapomniał po przejechaniu gdzieś 1 km słabła że tylko tylko co ciągneła na 3 biegu]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebeszkomoto32
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Prabuty

PostWysłany: Sob 1:11, 18 Sie 2012    Temat postu:

Byly takie tematy.
Sprawdz cewke wn mogla ci pasc najlepiej miernikiem sprawdz czy przejscie jest albo bateryjką 9v
lub tez mogla ci pujsc cewka zaplonowa co jest malo prawdo podobne sprawdz ile daje volt przy kopnięciu jak daje od 5v do max 7v to jest okej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Sob 4:02, 18 Sie 2012    Temat postu:

No a więc jeśli już uzyskasz iskrę, ustaw zapłon i gaźnik, a potem cylinder.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 7:33, 18 Sie 2012    Temat postu:

przemo napisał:
No a więc jeśli już uzyskasz iskrę, ustaw zapłon i gaźnik, a potem cylinder.


Jak można ustawić cylinder? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 8:01, 18 Sie 2012    Temat postu:

Cewke WN mam jeszcze jakąś chyba sprawna więc na niej jeszcze sprawdze. A jak dokładnie sprawdzić cewke zapłonową?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Sob 8:52, 18 Sie 2012    Temat postu:

asd123 napisał:
Cewke WN mam jeszcze jakąś chyba sprawna więc na niej jeszcze sprawdze. A jak dokładnie sprawdzić cewke zapłonową?


Bierzesz woltomierz w łapę i jazda. (ważne, żeby mierzył napięcie zmienne) Jednym końcem podczepiasz się do końca uzwojenia ( to tam gdzie idzie taki kabelek do kondensatora), a drugim przewodem do masy i kopiesz.... Jeśli woltomierz wskaże od 3 do 12V to cewka powinna być dobra (napięcie będzie wyższe jak magneto będzie kręcić się szybciej). A żeby sprawdzić czy nie ma przebicia to podczepiasz się tak jak wtedy tylko ustawiasz miernik na omy (nie na piszczek, bo może być za mała oporność) i teraz ustawiasz na zakres 200Ω (już nie trzeba kopać) i patrzysz czy wartość mieści się w przedziale od 0.7 do 3Ω. Aha i przed mierzeniem rezystancji zewrzyj końce miernika pokaże ci się wartość od 0.1-1Ω (to jest rezystancja miernika, tą wartość odejmij od całkowitego pomiaru). Myślę że sobie poradzisz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 11:37, 18 Sie 2012    Temat postu:

Cewke WN sprawdziłem u kolegi w ogarze u niego iskra jest a u mnie nie więc tę cewke możemy wykluczyć. Nie mogę sprawdzić cewki zapłonowej ponieważ nie mam woltomierza. Ale mogę powiedzieć jak wygląda, jak widzimy na tym zdjęciu tak powinna wyglądać http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.sklepmotonet.pl/photo/product_big/a/8/6/1_a86a35128b5d.jpg&imgrefurl=http://allegro.pl/jawka-jawa-50-fabrycznie-nowa-cewka-zaplonowa-i2540311423.html&h=439&w=500&sz=113&tbnid=wQ5FQZSkhNCVOM:&tbnh=90&tbnw=103&prev=/search%3Fq%3Djawka%2Bcewka%2Bzap%25C5%2582onowa%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=jawka+cewka+zap%C5%82onowa&usg=__hnKrtIXevOy4zE4ZHg2cLcgvzSI=&docid=ZfztCpDF-f7gzM&hl=pl&sa=X&ei=KHsvUMDoNYr2sgbkzIGYCg&ved=0CFQQ9QEwBQ&dur=78 u mnie jest podobnie tylko nie ma takiej tzw. wsówki aby przyczepić kabelek tylko jest ten kabelek przyczepiony na końcu tego miedzianego drutu który jest owinięty do okoła cewki ale tak było i w cześniej gdy jeszcze dobrze chodziła . Dodam że podczas składania iskrownika wyrwał się kawełek tego jakby bardzo twardego papieru jak by drzewa i teraz pytanie czy iskra znikneła całkiem z tego powodu że ten długi miedziany drucik dotyka do tych jakby srebrnych uzwojeń? Czy jskra mogła by zniknąć także jak by była uszkodzona jakaś cewka świetlna czy tylko by nie było świateł?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 13:49, 18 Sie 2012    Temat postu:

Jak świetlne nie działają to nie ma świateł a jak zapłonowa to nie ma iskry. Wymień tą cewkę zapłonową i będzie wszystko działać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 16:37, 18 Sie 2012    Temat postu:

Tylko ta cewka jest dość droga. A gdy bym rozwiną ten drut miedziany z tej cewki wsadził coś po boku żeby ten drut nie dotykał tego uzwojenia i zakręcił ten drut spowrotem, ewentualnie jeszcze kilka centymetrów bym wzią innego miedzianego drutu o tej samej grubości i doczepił wtedy by to działało czy nie mam innego wyjścia i musze kupywać nową?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebeszkomoto32
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Prabuty

PostWysłany: Nie 1:04, 19 Sie 2012    Temat postu:

wez np. tylną zarówke i podloncz do tej cewki jesli miernika nie posiadasz jak jest prąd to w tedy ci zaswieci czyli co innego ci poszlo.
Ale to sprawdzanie na zarówke to nie najlepszy sposob bo u mnie sie swieci a iskry i tak nie ma ja juz zamówilem nową cewke za 29zl z przesylką.
Spradz przerywacz czy przerywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 8:06, 19 Sie 2012    Temat postu:

Cewka nie jest dość droga ja kupiłem w sklepie który się specjalizuje w polskich i czeskich motorach i płaciłem 25 zł za jedną cewkę to jest drogo ?? Nie wydaje mi się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 10:29, 19 Sie 2012    Temat postu:

Drogo tak strasznie może nie jest ale jak może by zrobił po swojemu troche tak pokąbinować może by działało a niechce mi się wydawać pieniędzy na przedmiot który może być sprawny może to być wina czegoś innego niż tej cewki? I czy opłaca się ją zmodyfikować tak jak wyżej napisałem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebeszkomoto32
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Prabuty

PostWysłany: Nie 11:08, 19 Sie 2012    Temat postu:

Ja ci mówie sprawdzales przerywacz czy przerywa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 11:24, 19 Sie 2012    Temat postu:

Patrzyłem na dwóch przerywaczach i iskry nie ma a dzisiaj nic nie będe kombinował bo jest niedziela

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 11:50, 19 Sie 2012    Temat postu:

Wymień cewkę i będzie grać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin