Bardzo ciężki problem ze sprzęgłem.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kam-bor
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:23, 28 Sie 2007    Temat postu: Bardzo ciężki problem ze sprzęgłem.

Witam serdecznie.

Mam jawe 50 typ 20 po generalnym remoncie w silniku wszystkie części nowiutkie.
Motorek śmiga wspaniale, ale niestety od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem. Cały kosz sprzęgłowy jest nowiuśki dokręcony na maxa i zabezpieczony, tarcze oraz docisk również nowiutkie. Sprężyny są co prawda stare ale są dobre, zabezpieczone są 1,5 mm podkładką miedzianą (dorobione) no i segarem. Popychacz jest też nowiutki i zamontowany krótki kulka długi. Wymieniłem również klamkę sprzęgła no i linkę. Śruba regulacyjna jest własnej roboty i zakontrowana i dopasowana do dźwigni. Wszystko wygląda idealnie. Po regulacji tak że sprzęgło nie ciągnie i po zostawieniu odpowiednich luzów wszystko jest w porządku. normalnie mogę śmigać. Ale jak przejadę gdzieś z 2 km to muszę sie zatrzymać bo stwierdzam ze nie mam sprzęgła. No więc reguluje. Jadę dalej no i to samo. Jest tak w kółko, aż dokręciłem śrubę na maxa że rączką nie mogłem ruszyć. Po poluzowaniu i próbie regulacji również dokręcam na max. Ogólnie straciłem sprzęgło. Więc zdjąłem klapę od strony sprzęgła celem sprawdzenia czy przypadkiem cały kosz sprzęgowy sie nie poluzował. Ale nie wszystko jest w porządku dokręcone i zabezpieczone. Nic sie nie rusza. Wyjmuję popycha w celu jego oględzin. Stwierdzam że od strony kulki się zmasakrował tzn zrobił sie niesymetryczny dołek na krawędzi. Wszystko poskładałem wymieniłem popychać i jeździło sie wspaniale przez 2 km. Sytuacja sie zaczęła powtarzać. No z tym tylko że przy ostatniej regulacji i naciśnięciu sprzęgła pękła mi linka.
Do chodzę do wniosku że tak nie może być bo przecież jak były stare tarcze sprzęgłowe to było git. Ale proszę nie piszcie żebym je wymienił na stare bo one są prawie zużyte a kiedyś i tak będzie trzeba założyć nowe.
Nie mam pojęcia co jest z tym sprzęgłem.
Moje jedyne podejrzenie jakie jest to pada tylko na te nieoryginalne podkładki pod sprężyny. Może po porostu powodują one swoją grubością (1,5 mm) zbyt mocny docisk tarczy sprzęgłowej i to one powodują ten cały problem i zużycie części.

Może ktoś z was miał podobny problem? Podzielcie sie ze mną swoimi opiniami i doświadczeniem.

BŁAGAM o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 17:41, 28 Sie 2007    Temat postu:

to nie muszą być tarcze a wymieniałeś te miseczki co są w koszyku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 19:14, 28 Sie 2007    Temat postu:

moze masz za mocno wkreconą śrube od regulacji ? i zamiast zerwac kosz z walka poszlo CI linnka ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bąbel021
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świetokrzyskie

PostWysłany: Wto 19:17, 28 Sie 2007    Temat postu:

wymien miseczki na oryginalne i podkladki na oryginalne u mnie zadzialalo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 10:02, 29 Sie 2007    Temat postu:

bo wystarczy że jedna z tych miseczek jest uszkodzona i już niema sprzęgła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:31, 29 Sie 2007    Temat postu:

Bo pewnie ci sie odkręca dekiel od strony sprzęgła w czasie jazdy...Też tak miałem Wink wystarczyło mocno dokręcić Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kam-bor
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:21, 29 Sie 2007    Temat postu:

Do wypowiedzi Piotrka:
Wcale nie twierdze że tarcze są temu winne. Co do tych miseczek to nie rozumiem jak mogą się zepsuć. Żadna nie jest pęknięta i idealnie pasują do docisku oraz pręta kosza, no chyba że się rozciągnęły. Ale dziękuje i wezmę to pod uwagę, bo nie zastanawiałem sie nad miseczkami. A co do podkładek to w najbliższym czasie planuje je wymienić.

Do wypowiedzi motórzysty:
Ta śruba jest cały czas dokręcana podczas krótkiej eksploatacji i dochodzi do momentu, aż już dalej nie można jej dokręcić, a co za tym idzie niemożna wcisnąć klamki sprzęgła i zarazem nie jest rozsprzęglony (tzn. przy włączonym biegu dalej ciągnie, a wręcz zrywa motor).

Do wypowiedzi magnusa:
Twoja rada jest cenna, ale muszę Cię zmartwić, że wziąłem to pod uwagę i dekiel jest tak dokręcony, że czasami mam problemy z jego odkręceniem.

Mam jeszcze jedno pytanko, bo spotkałem sie na tym forum z postem w którym ktoś zaproponował włożenie dwóch kulek do popychacza. Z pewnego punktu widzenia ma to sens bo gdy sprzęgło jest nowe to śruba regulacyjna musi być wkręcana prawie na maxa, natomiast podczas zużywania sie sprzęgła śrubę sie wykręca, co potem mogło by przeszkadzać w jeździe jak by wystawała. Z mojego doświadczenia wiem że jeśli konstruktor czegoś takiego nie zaproponował to znaczy że nie powinno tak sie robić, ale nie zawsze tak jest. Co wy o tym sądzicie?

Dziękuje za cenne uwagi i czekam na więcej opinii i przypuszczeń, że jak się już wezmę za ponowne rozkręcenie sprzęgła to żebym wiedział co można jeszcze ewentualnie podejrzewać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 11:33, 29 Sie 2007    Temat postu:

No ale jak wsadzisz drugą kulkę to będzie bardziej wystawać Confused Bardzo dziwny przypadek masz z tym sprzęgłem, jak jest na maxa wysprzęglone to dalej ciągnie Question Możliwe, że pod wpływem ciepła puchną tarczki Idea Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 18:36, 29 Sie 2007    Temat postu:

jaki olej lejesz do skrzyni ? jesli samochodowy to zle , musi byc HIPOL bo jest gestszy od samochodowego mogą sie tarcze sklejać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kam-bor
Nowy
Nowy



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:18, 30 Sie 2007    Temat postu:

Do wypowiedzi Jawkowicza:
Tak zgadza sie. Jak jest dokręcona śruba na maxa i próbuje wcisnąć sprzęgło to dalej ciągnie motorek Sad Co do tarczek to sie zgadzam ale żeby puchły aż tak Question Rozszerzalność termiczna może spowodować spuchnięcie o max 0,2 mm. No to załóżmy że spuchną dwie tarcze od wewnętrznej strony i zewnętrznej to daje razem 0,8 mm. A śrubę wkręca sie na pewno więcej. Poza tym jak wcześniej jeździłem to jednak tak sie nie działo, co prawda tarcze były stare ale nie były kompletnie zniszczone, no i co najważniejsze zabezpieczenie kosza było inne. Były oryginalne podkładki (ale niestety już ich nie mam).

Do wypowiedzi motórzysty:
Oczywiście że leje olej hipol, no bo przecież to jest olej do tego przeznaczony. Ale nie mówię też że hipol jest najlepszy.
A co do wypowiedzi, że mogą sie tarcze sklejać to ja nie bardzo w to mogę uwierzyć. Te oleje tzn. samochodowe i hipol no i w ogóle przekładniowe to mają porównywalną gęstość, ale różnią sie lepkością no i temperaturą pracy. Ale to tak na marginesie.

Ciesze sie, że tak wiele osób pragnie mi pomóc w chorobie mojego małego motorka. To jest dla mnie wielki skarb. Mam nadzieje że szybko wyzdrowieje, no bo już niedługo zacznie sie kończyć sezon, a ja nie mam na razie czasu przy nim podłubać bo czekają mnie poprawki na wydziale.
Pozdrawiam wszystkich Jawkowiczów i Ogarowców i życzę szerokiej drogi i gumowych drzew Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 9:37, 30 Sie 2007    Temat postu:

no wiem ale mialem wlany olej samochodowy 0 W-40 czy jakos tak od poldka i uwierz mi ze tez prawie sprzegla nie mialem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 10:03, 30 Sie 2007    Temat postu:

Olej do skrzyni Jawki:
LUX 10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 10:09, 30 Sie 2007    Temat postu:

do jawki wystarczy lux 10 albo bdg lux

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:31, 30 Sie 2007    Temat postu:

Luż 10 to olej silnikowy !! Na nowe sprzęgła poleca się lux 10 ale na już trochę zużyte hipola lepiej lać Wink...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 10:37, 30 Sie 2007    Temat postu:

hipol to najgorszy olej nie polecam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin