Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
58km/h i hamuje - zaczyna tak jaby szumieć - odcięcie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Razor_8824
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:23, 27 Mar 2009    Temat postu: 58km/h i hamuje - zaczyna tak jaby szumieć - odcięcie

Witam!!

Mam problem, mam jawke pancerke i gdy jadę równo zawsze 58 i zaczyna tak lekko szumieć i przerywać, a czuje, że jeszcze może - to nie są full obroty. Jedzie 58 i ni huja czy z górki czy na prostej - prędkość jest cały czas taka sama. Paliwo z kranika leci ciurkiem dosyć dużym. . Jawka ma wszystko odblokowane prócz zapłonu - ja nie przestawiałem i dziadek też nie. Zapłon nie był zmieniany od nowości ale jawka pali za pierwszym kopem. Co do tłumika to cieknie mi trochę spod cylindra i mam nieszczelość między kolankiem a wydechem. Próbowałem odgiąć tą blaszkę do góry to nic nie dało, a jak za dużo pogiąłem to gdy próbowałem odpalić leciało paliwo z tej dziurki. Dysze czyściłem i to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Pią 19:30, 27 Mar 2009    Temat postu:

musisz przestawić zapłon na 1.8mm przed górnym punktem tłoka a platynki powinny rozwierać się na 0.4 mm Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 22:36, 27 Mar 2009    Temat postu: Re: 58km/h i hamuje - zaczyna tak jaby szumieć - odcięcie

Razor_8824 napisał:
Witam!!

Mam problem, mam jawke pancerke i gdy jadę równo zawsze 58 i zaczyna tak lekko szumieć i przerywać, a czuje, że jeszcze może - to nie są full obroty. Jedzie 58 i ni huja czy z górki czy na prostej - prędkość jest cały czas taka sama. Paliwo z kranika leci ciurkiem dosyć dużym. . Jawka ma wszystko odblokowane prócz zapłonu - ja nie przestawiałem i dziadek też nie. Zapłon nie był zmieniany od nowości ale jawka pali za pierwszym kopem. Co do tłumika to cieknie mi trochę spod cylindra i mam nieszczelość między kolankiem a wydechem. Próbowałem odgiąć tą blaszkę do góry to nic nie dało, a jak za dużo pogiąłem to gdy próbowałem odpalić leciało paliwo z tej dziurki. Dysze czyściłem i to samo.


No to masz powod. Po pierwsze uszczelnij kranik. Po drugie przekrec iskronik minimalnie w lewo, dokrec porzadnie sruby ustaw tlok w maksymalnie wysuniete polozenie w przod(GMP) i szczelinomierzem ustaw przerwe na platynkach 0,4mm. Przyspieszysz zaplon i Jawka bedzie miala wyzsze obroty. Na nie optymalne ustawinie zaplonu wskazuje takze odpalanie na kopa. Po zmianie nie bedzie juz tak rozowo zawsze. Jak sie nie znasz radze oddac ta regulacje osobie, ktora jezdzila na takim sprzecie i jest delikatna, no i ewentualnie zaufanemu mechanikowi, ktorego znasz. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor_8824
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:32, 29 Mar 2009    Temat postu:

kranik przeczyściłem i to samo a co do zapłonu to nie mam znajomych , którzy mają jawki - wezme kolege i spróbuje sam to ustawić chodziarz nie mam zielonego pojęcia o tym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Nie 16:16, 29 Mar 2009    Temat postu:

http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/ustawienie-zaplonu-jak-to-sie-robi,2765.html - jeżeli niemasz zielonego pojęcia to przeczytaj sobie tutoriala i może ci coś wyjaśni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 18:42, 29 Mar 2009    Temat postu:

Ale nie ustwiaj zaplonu na nowo! Jestes w swietnej sytuacji. Zrob tak:
1. Odkrec trzy sruby mocujace prawy dekiel silnika(ten malutki)
2. Teraz odkrec troszke dwie sruby mocujace iskrownik(maja takie podczymujace podkladki), jak dlugo nie byly odkrecane mozesz miec problem
3. Teraz zaznacz markerem punkt na iskrowniku i pokrywajacy sie z nim punkt na karterze
4. Delikatnie, minimalnie o jakis ok. 1-3mm przesun(obroc) iskrownik w lewa strone
5. Teraz dokrec porzadnie sruby, czesto osoby przekrecaja je za slabo, ty zrob to porzadnie tylko uwaga! Latwo jest przekrcic gwint!
6. Teraz ustaw tlok w GMP za pomoca olowka lub gwozdzia. Czyli wykrecasz swiece i kopiesz tak dlugo, az tlok maksymalnie sie wysunie. Dobrze jest zaznaczyc sobie to miejsce na olowku i ustawic tlok ponownie w celu sprawdzenia czy jest to na pewno dobre polozenie.
7. Teraz kiedy masz tlok w GMP bierzesz do reki szczelinomierz. Szukasz w nim blaszki oznaczonej 0,40mm.
8. Odkrecasz od iskrownika minimalnie kowadelko, tak abys mogl nim przesuwac swobodnie w lewo i prawo(to do czego nie uchodza kable)
9. Miedzy styki kowadelka i mloteczka wsadzasz blaszke szczelinomierza, przy czym dociskasz mloteczek do krzywki, a kowadelko do mloteczka.
10. Dokrecasz porzadnie srube kowadelka i sprawdzasz jeszcze raz szczelinomierzem czy przerwa jest prawiodlowa
11. Skrecasz wszystko z powrotem(czyli dekiel)

Teraz powinno byc ok. Moto bedzie wiecej palil, wiecej sie grzal i troszeczke gorzej odpalal. Jak cos bedzie nie tak lub bedziesz mial watpliwosci to pisz. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor_8824
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:46, 30 Mar 2009    Temat postu:

pks100 napisał:

6. Teraz ustaw tlok w GMP za pomoca olowka lub gwozdzia. Czyli wykrecasz swiece i kopiesz tak dlugo, az tlok maksymalnie sie wysunie. Dobrze jest zaznaczyc sobie to miejsce na olowku i ustawic tlok ponownie w celu sprawdzenia czy jest to na pewno dobre polozenie.
7. Teraz kiedy masz tlok w GMP bierzesz do reki szczelinomierz. Szukasz w nim blaszki oznaczonej 0,40mm.
8. Odkrecasz od iskrownika minimalnie kowadelko, tak abys mogl nim przesuwac swobodnie w lewo i prawo(to do czego nie uchodza kable)
9. Miedzy styki kowadelka i mloteczka wsadzasz blaszke szczelinomierza, przy czym dociskasz mloteczek do krzywki, a kowadelko do mloteczka.
10. Dokrecasz porzadnie srube kowadelka i sprawdzasz jeszcze raz szczelinomierzem czy przerwa jest prawiodlowa

Teraz powinno byc ok. Moto bedzie wiecej palil, wiecej sie grzal i troszeczke gorzej odpalal. Jak cos bedzie nie tak lub bedziesz mial watpliwosci to pisz.
Pozdrawiam


Ja poprostu ustawiłem tą przerwę wtedy, kiedy te blaszki były najdalej od siebie, bo przerwa była 0,25 - 0,30mm, teraz mam 0,42mm Very Happy. Nie ustawiałem tłoka w GMP bo w sumie po co.
Słuchaj jeśli ja to wykonałem jako pierwszą czynność to sie nic nie stanie? (oprucz zdięcia prwego dekla)
Mi ten młotek nie podnosi się raz tylko 2 razy i iskrzy się z niego czy to normalne? Teraz poprostu odkręcić te dwie śrubki i przesunąć ten iskrownik w lewo o 1mm czy tam te 3mm?

PS: Mialem żębatke 11 i strasznie mocno łańcuch naciągnięty - albe problem zostaje,

Nawet gdy jade na 2 to jak mam wysokie obroty to przerywa no takie jakby odcięcie, ale czuje, że jeszcze moze!!!1

PROSZ O ODPOWIEDZ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Razor_8824 dnia Śro 11:52, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 12:43, 03 Kwi 2009    Temat postu:

kurcze czy ty czytac nie umiesz! Napisalem Ci wszystko krok po kroku, a ty problemy robisz. masz to wykonac w takiej kolejnosci jak napisalem i dokladnie tak jak to wydedukujesz! Nie mozna najpierw ustawic platynek a potem katu wyprzedzenia zaplonu, jest to nienormalne! To Ci nic nie da i tylko zaplon rozregulujesz! Tak samo wazne jest, aby ustawiac przerwe 0,4mm w GMP tloka poniewaz geometria zarowno platynek jak i krzywki ulegaja z czasem natruralnemu odksztalceniu. Teraz nie dziwie sie, ze platynki otwieraja Ci sie dwa razy! Maja byc caly czas zamkniete i w GMP tloka maja byc rozwrate na 0,4mm, a w punkcie ich minikmalnego rozwaracia tlok powienien znajdowac sie dokladnie 1,8mm przed tym punktem i nie inaczej. Jak lancuch jest napiety mozna go popsucic, to chyba nie problem. Odkreca sie kolo, uwaga by bylo proste wobec zebatek i ramy. Pozdrawiam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin