Zrób sobie nieśmiertelny zapłon w silniku Jawy 50

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:54, 22 Gru 2009    Temat postu: Zrób sobie nieśmiertelny zapłon w silniku Jawy 50

Male rzeczy a ciesza:


Więc tak:
    Nie mam zdjęć jak to jest u mnie zrobione, zwyczajnie nie chce mi się rozbebeszać silnika. Postaram się wszystko jak najjaśniej wyjaśnić, popierając zdjęciami z neta.


    Opiszę tu kilka spraw, które na pewno przedłużą żywotność waszych zapłonów. Można je wykonywać niezależnie od siebie, zrobisz jedno nie zrobisz drugiego i tak pojedziesz.


Spis treści:
Arrow Dajemy kondensator na ramę
Arrow Zabezpieczamy cewki przed ew. syfem
Arrow Zmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek
Arrow Daj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon



ArrowDajemy kondensator na ramę
Opis:Sama przeróbka jest bardzo prosta, a często uratuje nas przed dymaniem z naszym sprzętem poboczem, gdyż wydłuża jego żywotność.

Wyposaż się w:

1.Taśmę izolacyjną
2.Obcęgi (coś do przecięcia kabla)
3.Coś do zdjęcia izolacji na kablu (nożyk, nasze zęby, lub przyrząd do jej ściągania)
4. Kawałek kabla
5. Cynę, lutownicę i kalafonię
6. Metalowe oczko dostępne w elektroniku za 20gr. by nasadzić kabel na śrubę)
7. Zipperek (taki pasek co robisz pętelkę i się zacieśnia i nie da rady go odcieśnić FOTO TU: [link widoczny dla zalogowanych] ) lub cokolwiek innego do przymocowania kondensatora do ramy jak np. wspomniana rzecz w pkt.1.

Robimy:
1.Wyciągnij kondensator z jego starego miejsca.
2.Przetnij kabel i wepnij kondensator tak jak na schemacie:
[link widoczny dla zalogowanych]
3.Wszystko to ładnie zaizoluj taśmą, ja te kable lutowałem ze sobą. Jak nie lutujesz użyj kostki złączeniowej foto tu: [link widoczny dla zalogowanych]
3. Teraz ten nasz kondensator trzebaby zmasować. Ja zrobiłem to tak:
a) Bierzesz kawałek kabla (pkt.4) i przylutowywujesz go do kondensatora. Ja kapałem cyną na przytknięty do obudowy kondzia kabel i trzyma się b. pewnie.
b)Owijasz to taśmą izolacyjną
c)Drugi koniec kabla musisz ładnie skręcić i wsadzić w uchwyt dla niego w oczku (tak jak się konektorki łączy z kablami)
d)Nasadzasz to na śrubę mocującą cewkę do ramy i z głowy.
4. Mocowanie kondensatora jest proste-zipperem do ramy i tyle.


ArrowZabezpieczamy cewki przed ew. syfem

Opis: Czasem może być tak że nie wiadomo skąd jakieś małe ciało obce znajdzie się w zapłonie (kamyczek, jakieś inne gówienko), lub ogólnie zwykły syf. Przeróbka o znikomych kosztach,a jednak może pomóc.

Wyposaż się w:
1. Taśmę izolacyjną
2.Śrubokręt (u mnie płaski)


Robimy:
Taśmy izolacyjne które teraz robią są plastikowe, po pewnym czasie sztywnieją i mogą się odklejać itp. Lepsza jest taka materiałowa, z mocnym klejem.
1.Wyjmij cały zapłon odkręcając 2 śruby mocujące go w karterze
2.Odkręć w sumie 6 śrubek mocujących cewki (2 na każdą)
3. Wyjmij cewki i owiń je taśmą, plastikową ze 2 razy a tą materiałową to raz i styknie.
4. Zamontuj cewki i już. Zwroć uwagę na dociśnięcie cewek palcami do tyłu (trzymaj od środka zapłonu). Jak nie będziesz odciągał ich od środka to po przykręceniu cewek może być tak że ci trą o magneto. Oczywiście trzymasz palcami podczas dokręcania ich.

ArrowZmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek

Opis:Swego czasu trapiło mnie przebicie na platynkach, mianowicie izolacja na śrubce była "nie tego" i było zwarcie kowadełka z młoteczkiem. Rozwiązanie jawkowe w postaci tej śrubki jes mocno upierdliwe, dlatego zastosujemy teraz pewną zmianę, znacznie polepszającą ten element. (osobiście sam tego jeszcze nie robiłem, poradziłem se w inny sposób. Jednak w bliskiej przyszłości zmienię to na to co opisuję niżej) ZROBIONE-SPRAWUJE SIĘ BDB SZCZERZE POLECAM

Wyposaż się w:
1.Konektorek
2.Kondensator z Jawy 350, CZ 175 itp itd.

Robimy:
Wic polega na tym, by zastąpić śrubkę płytką montowaną w kondziach do większych czeskich motorów. Foto tu: [link widoczny dla zalogowanych]

1. Jeśli masz zrobioną przeróbkę pt. " Dajemy kondensator na ramę" odcinasz kabelek od kondensatora, zostaje Ci sama płytka.
2.Złączasz kable od cewki zapłonowej i tego co idzie do cewki butelkowej w jedność w postaci konektorka.
3.Wsadzasz to tak, by zgięta blaszka męska konektorka na tej płytcie była do góry.
4. Z montażem mam nadzieję że sobie poradzisz Razz


ArrowDaj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon

Opis: Dzięki tej przeróbce zredukujesz szansę przestawienia się zapłonu wskutek odkręcenia się śrubek go mocujących.

Wyposaż się w:
1. 2 podkładki sprężynujące
2. Śrubokręt

Robimy:
Tytuł chyba wyjaśnił sprawę. Razz


Post został pochwalony 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzele ( mazowieckie )

PostWysłany: Śro 10:41, 23 Gru 2009    Temat postu:

bardzo dobry tutorial . odemnie dostaniesz pochwałke Smile pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kornel9797
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wyżnica/Kraśnik

PostWysłany: Śro 20:51, 23 Gru 2009    Temat postu:

Dobry tutek, pomógł mi i zapewnię innym Wink

Pochwała ode mnie leci Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dam92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:24, 21 Lut 2010    Temat postu:

A ja mam takie pytanko, co to jest ten konektor? wpisałem w allegro to wyskoczyły kable antenowe, to konektro to jest tak końcówka? tyle ze ona jest okrągła... Confused
I drugie pytanko o jaką płytke z kondensatora chodzi i o co kaman z odcinaniem kabla O_o


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 21:17, 11 Mar 2010    Temat postu:

Witam, robię taki lekki odkop, ale nie szkodzi, wkrótce zajmę się uporządkowaniem tego działu, ale wszystko po kolei Wink Tak po pierwsze nie działa bodajże ostatni link Wink

1.

Cytat:
Sama przeróbka jest bardzo prosta, a często uratuje nas przed dymaniem z naszym sprzętem poboczem, gdyż wydłuża jego żywotność.


Kondensator wrzucony na ramę nie wpływa na jego żywotność... Przy iskrowniku działa na niego podwyższona temperatura, ma gorszy styk z masą, Twoje połączenie poprawia łącza poprzez luty natomiast kondensator narażony jest na warunki atmosferyczne, brud, różnego rodzaju chemikalia i wodę. Nie wiem co jest dla niego lepsze, dobrze zrobiony kondensator nie powinien mieć problemów z podwyższoną temperaturą, jest to dosyć sporne. Aha, no i kondensator za platynkami nie filtruje już tak prądu jak przed, więc jest mniej skuteczny, zapłon chodzi gorzej jednak kondek jest mniej obciążony Wink

2.

Cytat:
Drugi koniec kabla musisz ładnie skręcić i wsadzić w uchwyt dla niego w oczku


Należy pamiętać, że miedź ulega koroduje i z czasem przestaje przewodzić, na dłuższą skalę takie połączenia są nieskuteczne, łącza powinno zawsze pokrywać się cyną lub innymi dostępnymi środkami. Tak właściwie mocowanie czegoś na taśmę klejącą jest nie estetyczne i jednorazowe, unika się tego typu rozwiązań.

3.

Cytat:
3. Wyjmij cewki i owiń je taśmą, plastikową ze 2 razy a tą materiałową to raz i styknie.
4. Zamontuj cewki i już. Zwroć uwagę na dociśnięcie cewek palcami do tyłu (trzymaj od środka zapłonu). Jak nie będziesz odciągał ich od środka to po przykręceniu cewek może być tak że ci trą o magneto. Oczywiście trzymasz palcami podczas dokręcania ich.


Jest to znów kwestia sporna... cewka indukcyjna reaguje na zmiany pola magnetycznego w tym przypadku wytwarzanego przez obracające się magneto, niestety siłę działania pola magnetycznego da się zmniejszyć poprzez ustawienie jakiegoś ciała pomiędzy dwoma reagującymi na siebie ciałami. Dla próby można bawić się magnesami na biurku, a potem jeden ustawić nad a drugi pod blatem, czuć zmniejszoną siłę, która wzajemnie działa na magnesy. Dając taśmę na cewkę rzeczywiście ograniczasz zagrożenie wynikające z uszkodzenia mechanicznego jednak cewki są mniej wydajne, czy to się opłaca?! Co do pkt. 4 wystarczy dać pomiędzy cewkę a magneto np. karton, lekko dokręcić śruby mocujące, wyjąć karton i dokręcić je.

4.

Cytat:
Zmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek


No cóż, gwałtowna zmiana to nie jest choć zdecydowanie bardziej wygodna, śrubkę i tak trzeba odizolować i tak...

5.

Cytat:
Daj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon


Tak jest i to najbardziej słuszna uwaga! Co więcej polecam dać większe śruby mocujące, które są mniej wrażliwe na "przękręcenia", dla bardziej wprawnych polecam usunąć oryginalne gwinty i wmontować tuleje, no. z miedzi, brązu lub mosiądzu.

Tak poza tym artykuł jest ok, ciekawy pomysł i dobrze napisany, duży plus, oczywiście pochwała leci, sorry za surowość ale tutek to tutek Wink Polecam zaznaczyć sobie prawidłowe ustawienie zapłonu jakąś kreską i parę kresek co 5 stopni obok aby mieć jakieś odniesienie. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin