Zapłon CDi w silniku 223
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kejpi
Gość






PostWysłany: Pią 17:23, 16 Wrz 2011    Temat postu:

Mam problem z inpulsatorem on jest zepsuty czy ja coś źle robię:

Impulsator od skutera w 2sówie
Podłączony jest pod cewkę 6v.

Impulsator daje iskre kiedy chce umęczyłem się cały dzień aby ustawić zapłon wreszcie usunąłem swoja krzywkę a on nadal iskrę dawał :/

Zamontowany jest na śrubach od cewki po prostu dałem dłuższe śruby a otwory spasowały a czujnik zapłonu zrobiłem z blachy magnetycznej i zamontowałem ją pod śrubę wału Smile
Powrót do góry
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 19:42, 16 Wrz 2011    Temat postu:

Po co podłączałeś go pod cewkę jeden koniec pod masę a drugi do CDI.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kejpi
Gość






PostWysłany: Sob 7:00, 17 Wrz 2011    Temat postu:

no jeden mądry Razz
Wczoraj pisałem na 4 forach i wszędzie zjecie i zdjęcie chcą a też pisałem jak podłączone


Zaraz przetestuje
Powrót do góry
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Sob 8:04, 17 Wrz 2011    Temat postu:

To ja chciałem zdjęcia na tamtym forum, bo to co napisałeś było nie zrozumiałe wychodziło że masz platynki i czujnik jednocześnie.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil9010
Gość






PostWysłany: Śro 17:15, 11 Sty 2012    Temat postu:

Witam wszystkich czy można zastosować taki zapłon w kawasaki kl 500? Myślicie ze powinno się udać założyć takie coś ?? bez większego problemu co o tym myślicie?? i czy warto ??
Powrót do góry
romek696969
Nowy
Nowy



Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 17:40, 16 Sty 2012    Temat postu:

Witam wszystkich użytkowników forum:)

Ponieważ mam serdecznie dość zapłonu w moim 223 jestem w trakcie nabywania potrzebnych mi części żeby zrobić zapłon CDI. I stąd odnawiam temat, bo mam parę pytań..

Zamierzam przewinąć cewkę na nowo dając cieńszy drut... bo trafo to dodatkowy element który może być przyczyną ew awarii, im prostsza konstrukcja tym lepiej.. i teraz pytanie czy grubość drutu 0,2mm starczy na pewno? to da się to jakoś policzyć profesjonalnie? bo wzorów jakie znalazłem to albo napięcie na wolnych obrotach z oryginalnej cewki musiało by być koło 20V, żeby po przewinięciu z 0,35mm na 0,2mm dało te 50V albo otrzymamy coś ponad 12V... Może się mylę, fajnie jakby to ktoś ładnie przedstawił.. Może dać cieńszy drut? Na allegro można kupić drut nawojowy podwójnie emaliowany (grubości 0,14 0,15 0,17 0,20 0,22 0,25 0,27
0,30 0,35 0,40 0,45 0,50 0,55 0,60
0,65 0,70 0,75 0,80 0,85 0,90 0,95
1,00 1,05 1,10 1,15 1,20 1,25 1,30
1,40 1,50 1,60 1,80 2,00) wagi 100g (odwinięty drut waży coś koło 40g, ale lepiej kupić na zapas jakby przyszło nam jeszcze raz przewijać, są różne wagi) za 18zł z wysyłką..

A lakier? Przecież nie od włosów, musi być odporny na temperatury. W jakim sklepie go dostane? (może z lakierami do samochodów?) nie chce kupować kolejnej rzeczy na allegro, bo to kolejna wysyłka.. ale drutu w mieście (mieszkam w łodzi) po prostu nie znalazłem w małej ilości... zaczynało się od kilku kilo... a wierzcie mi że nie byłem w jednym sklepie...

Znalazłem również na allegro impulsator, moduł CDI, oraz cewkę zapłonową, do skuterów od jednego sprzedającego lecz niestety aukcje wygasły (czekam na odpowiedź, czy części będą ze sobą działać, bo jeżeli nie to ma mi podać jakiś zamiennik... sklep ma podobno awarię systemu i nie opowiada chwilowo na e-maile)
Jak już zakupię zamieszczę fotki i dane części żeby ułatwić kupno potrzebnych materiałów przyszłym pokoleniom:)

dodam fotki z przewinięcia cewki.. i pozostałe z pracy również zamieszczęWink
resztę pytań później jak się pojawią lub ich nie ubędzie:) wszystko po kolei najpierw cewka:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Śro 15:22, 18 Sty 2012    Temat postu:

Ja przy budowie cewki nie stosowałem żadnych wzorów ani obliczeń, cewka była robiona na zasadzie: uda się albo nie uda Very Happy Drut 0.2 spokojnie wystarczy, bardzo ważne jest dokładne nawinięcie go na rdzeń cewki. Lakier nie musi posiadać jakiś specjalnych właściwości, w okolicach cewki nie ma bardzo wysokich temperatur, użyłem zwykłego lakieru bezbarwnego do podłóg drewnianych, taki akurat miałem pod ręką. Na pewno istnieje specjalny lakier do tego typu celów, jednak moim zdaniem nie jest tu potrzebny. Zapłon śmiga mi bezproblemowo ponad rok, bez żadnej ingerencji od chwili złożenia i wyregulowania na lampie stroboskopowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
romek696969
Nowy
Nowy



Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 18:53, 19 Sty 2012    Temat postu:

A jakie może być max napięcie podane do modułu? Bo nie mam pewności co do napięcia, bo przecież pomiar może był wykonany bez obciążenia, poza tym opór jest prawdopodobnie inny kiedy założymy moduł, jeżeli mniejszy to napięcie wzrośnie nawet na naszej oryginalnej cewce.. Różnie jest przecież przy różnych obrotach.. Gdzieś coś kiedyś przeczytałem (może to bzdura), że może chwilami skoczyć do 20V (tu chodzi o cewki świetlne- powód palenia żarówek) To co ja policzyłem to tak:

użyłem wzoru na transformator (jakby nie patrzeć nasza przeróbka odbywa się na takiej samej zasadzie):

E1/E2=n1/n2

E1-nasze nominalne 6V
E2-to co chcemy uzyskać, czyli 50V
n1-liczba zwoi nominalnej cewki, oznaczyłem przez x

6V/50V=x/n2

50V *x=6V*n2

n2=8,3x

czyli mamy ze liczba zwoi naszej nowej cewki powinna być (w przybliżeniu) 8 razy większa, więc:

średnica wynosi -> 0,35/8=0,04mm (no bo w miejsce jednego 0,35mm zmieści się w przybieżeniu 8 zwoi 0,04mm)

trochę odbiega to od 0,2mm, może źle to policzyłem albo nominalny woltaż może być inny jak się zastosuje moduł, z powodu naszej rezystencji.. policzyłem tak samo dla napięcia 20V z naszej oryginalnej cewki i wyszło że musi być 2,5 razy tyle zwoi a więc średnica drutu wynosiła by 0,14mm (to już bliżej) Jak już pisałem można kupić drut takiej grubości ale boję się że jeżeli coś źle liczę, albo będzie jakiś skok napięcia to spale moduł dlatego jeszcze pytam jaki napięcie max można podać pod moduł..

Jeszcze powiem, że nie chce dać 0,2 jak to było na czuja, bo może po prostu dostałeś taki moduł że akurat Ci chodzi.. przewinięcie cewki to nie 5minut także wolę zapytaćWink


pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Nie 19:11, 22 Sty 2012    Temat postu:

kiedyś nabyłem w szczątkowym stanie motorower Romet Kadet 110 automatic, z silnikiem Jawy 225. Zapłon w tym silniku był coś jak cdi, z ciekawości zmierzyłem na pracującym silniku napięcie idące z cewki do modułu, i tu uwaga! dochodziło do 400V!! Gdzieś na necie wyszukałem kiedyś, że moduł CDi bocznikuje do masy zbyt duże napięcie. Nie wiem czy to prawda w przypadku chińskich modułów. Myślę, że 100-150v powinien wytrzymać. W przyszłym tygodniu zmierzę wartość napięcia w moim silniku podczas pracy, i będzie wszystko jasne. Dla porównania zmierzę też w chinolu 125, wiec będzie do czego się odnieść Smile

Widzę, że do zagadnienia podchodzisz mocno teoretycznie, nie baw się w liczenie tylko nawijaj cewkę drutem 0,2 lub minimalnie cieńszym, i zobaczysz, że działa Smile Ze wzoru dlatego wyszła Ci dziwna wartość 0,04, ponieważ wg moich pomiarów drut na cewce org ma około 0,6mm. W miejsce jednego drutu 0,6 wejdzie na styk 8 zwoi drutu 0,2, specjalnie sobie to narysowałem na kartce. Do tego cieńszy drut wypełnia cewke szczelniej niż grubszy można powiedzieć że wejdzie nawet 10 zwoi. Do tego na cewkę nawinąłem grubiej drutu, niż było na org, dosłownie na styk z magnetem. Wychodzi i na papierze, i w praktyce, że zapłon działa, cewka ładuje i nawet kopie prądem jak się złapie za kabelek Smile Mam nadzieje, że Twoje wątpliwości zostały rozwiane Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
romek696969
Nowy
Nowy



Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 20:04, 22 Sty 2012    Temat postu:

Nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie podchodzę do sprawy;) tylko najpierw chce zrozumieć i poprawić błędy które popełniłeś (tam jeszcze pisałeś o umieszczeniu szpilki we właściwym miejscu, ale do tego dojdziemy jak się tym zajmę) skoro ktoś to wcześniej zrobił to trzeba korzystaćWink
z tym że na centymetr sześcienny cewki wchodzi więcej niż powinno to racja bo szczeliny między zwojami drutu są mniejsze.. Dla porównania to coś jak kamyki a drobiny pisaku:)

Troszeczkę podwyższę napięcie i dam drut 0,17mm, myślę, że będzie lepiej;) zobaczmy w praktyce;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dav6030
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 15:02, 12 Sie 2012    Temat postu:

Możesz mi jeszcze powiedzieć na jakich częściach to zrobiłeś od tzw. 2t czy 4t ?
I czy w ogóle jest jakaś różnica.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 15:15, 12 Sie 2012    Temat postu:

Nie ma różnicy.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dav6030
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 16:22, 12 Sie 2012    Temat postu:

Ok, dzięki za odpowiedz, mam nadzieję że mówiłeś serio Rolling Eyes
Łap pochwałę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Nie 16:23, 12 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 20:10, 12 Sie 2012    Temat postu:

Zasada działania zapłonu w skuterach 2t, jak i 4t jest taka sama- iskra następuje co każdy OWK, a to czy jest wykorzystana do zapłonu jest rzeczą drugorzędną..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MENTOS20
Gość






PostWysłany: Śro 16:11, 21 Sie 2013    Temat postu:

a te cewki zapłonowe to gdzie idą??można prosić o zdjęcie
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin