Polerka aluminium

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kameleon_xD
Gość






PostWysłany: Sob 13:00, 26 Sty 2008    Temat postu: Polerka aluminium

witajcie tu opisze jak zrobić polerkę aluminium na lusterko!!


do wykonania polerki potrzebne nam będą :

-papier ścierny 360,600 wodny,800wodny,1200wodny,2500wodny

-pasta polerska np automax
-ściereczka do nałożenia pasty musi być czysta!


jeżeli chcemy polerować również kratery to musimy totalnie rozebrać silnik! ja opisze polerkę dekli .na początek musimy z silnika zdjąć kopkę, wajchę biegów,spuścić olej przekładniowy i odkręcić dekle silnika.

jeżeli mamy już zdemontowane dekle silnika to przecieramy je szmatką żeby nie byly brudne i kładziemy np na stole warsztatowym.Jeżeli dekle mają duże rysy to szlifujemy je papierem ściernym 360 żeby usunąć głębokie rysy po usunięciu głębszych rus papierem 360 bierzemy do reki papier 600 wony i po namoczeniu go szlifujemy ruchami kulkowymi dekle do gładkości potem bierzemy papier 800 wodny lecz odrazu po 600 można wziąć papier 1200 wodny żeby wygładzić dokładnie rysy
i małe zadrapania ,szlifujemy ruchami okrężnymi aż dostaniemy efekt błyszczącego sie aluminium potem bierzemy papier wodny 2500 i polerujemy dekle na lusterko po czym nakładamy na szmatkę trochę pasty polerskiej aby zlikwidować nawet najmniejsze rysy po tym zabiegu dekle naszego silnika powinny wyglądać tak:

fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f61455ca0e331fe.htm

Żeby utrzymać taki efekt należy myć myć i jeszcze raz myć mydłem z wodą. I co jakiś czas delikatna polerka elementu. Niestety, żeby ładnie wyglądało trzeba oto dbać! samo się nie wypielęgnuje. Gdy jednak uprzemy się na polakierowanie elementu, to najlepsze jest lakierowanie proszkowe. W Przypadku bloków silnika czy pokrywy zaworów czy innych elementów które się nagrzewają należy pamiętać o farbie termicznej. Jednak po lakierowaniu efekt jest mizerny, aluminium matowieje, więc pozostanie dbanie i pielęgnowanie!
Powrót do góry
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 20:08, 27 Sty 2008    Temat postu:

Jak moge coś dodac to mam inny spośób na lusterko za pomocą miniszkifierki.
1 Oczyszczamy materiał np. Benzyną Ekstrakcyjną.
2 Do szlifierki zakładamy papier wodny 340 (ja tak zrobiłem) i szlifujemy na najwyższych obrotach.
3 Zakładamy papier wodny 1000 i szlifujemy po wyszlifowaniu materiał nie może być matowy
4 Oczyszczamy znowu benzyną pokładamy i idziemy umyć ręce
5 Zakładamy filc na filc paste motormax i na alu też nałażyć paste i na najwyższych obrotach polerować filcem ( jak jest duża powieżchnia polerki to filc około 2-2,5 cm szeroki, jak mała to mniejszy) szlifować całą powieżchnią filcu starać się żeby nie żucało szlifierką i przede wszystkim założyć okulary chyba że chciecie wyglądać jak bałwany. Pasta i filc powinny zrobić sie czarne sam niewjem czemu to po jakimś czasie polerowania czarną paste wytrzeć szmatką zobaczyć jak wygląda jak będzie matowe lub niebędzie się podobać to nałożyć paste jeszcze raz i to samo.
6 Gdzy wszystko będzie nas zadowalać to wyczyścić odtłuścic owinąć w szmatke żeby się nie poodzierało.

To jest mój sposób na poler. Ładnie wyglądają wyporerowane klamki silnik kranik śróbki zębatka ślimak i to co chcecie.
Fotki wstawie jak będę coś polerować czyli w sobote.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:31, 28 Sty 2008    Temat postu:

po polerce można calość pokryć lakierem do aluminium zapewni to że aluminium nie utleni sie i nie będzie znów matowe.
Powrót do góry
Bazi
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 21:26, 28 Sty 2008    Temat postu:

Ale lakier właśnie zmatowi alu. Niby polerka daje efekty, ale nie zapominajcie, że matale pokrywają się warstwą własnego tlenku aby dalej się nie utleniać, bo kiedyś wkońcu cały by przereagował i by silnik zniknął Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:40, 29 Sty 2008    Temat postu:

No to po prostu, trzeba co jakiś czas przetrzeć Tempem albo inną pastą Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artek891
Nowy
Nowy



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Sob 7:15, 15 Sie 2009    Temat postu:

Thx za poradnik bo będę polerował sobie silnik i mi się przyda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin