Kwestia tulejek w przednim zawieszeniu.

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 12:42, 06 Maj 2009    Temat postu: Kwestia tulejek w przednim zawieszeniu.

Otóż zainspirowany brakiem czasu i chęcią pomocy postanowiłem przybliżyć trochę kwestię przedniego zawieszenia - a bardziej tulejek które sprawiają dużo problemów.
Zacznijmy od tego w którym miejscu lagi znajdują się te tulejki [ żółte prostokąty pokazują ich umieszczenie ] :



Zdiagnozować czy tulejki są w porządku jest bardzo prosto - wciskamy przedni hamulec i próbujemy pchać motor do przodu, jeśli zauważymy ruchy przedniego koła na lewo lub prawo oznacza to że mamy problem z tulejkami. Można to zdiagnozować również w inny sposób, zsuwając gumę z lagi , jeśli tulejka będzie widoczna oznacza to że wszystko jest ok, chociaż tym sposobem raczej bym się nie kierował , może ona być np 5 mm dalej - niewidoczna a 5 mm różnicy nie robi Smile U mnie wygląda to tak [ nie muszę chyba zaznaczać gdzie jest tulejka ? ] :




Aby dostać się do nich najpierw trzeba odkręcić linkę przedniego hamulca przy frezie [1] , odkręcić samo koło [2] . przy zdejmowaniu koła pamiętać żeby lagę obrócić o ileś stopni żeby " zabezpieczenie " puściło bęben :



Po wyjęciu koła trzeba odkręcić górne śruby które tak naprawdę trzymają nasze lagi :



Po odkręceniu tych śrub , śmiało można pociągnąć lagi w dół , powinny wyjść bez problemu.. Amortyzator składa się z sprężyny [1] , nakrętki dzięki której lagi trzymają się - są one przykręcone tą śrubą którą przed chwilą odkręcaliśmy oraz lagi która współpracuje z naszymi tulejkami [3] :



Teraz najważniejsze pytanie - wszystko zdemontowaliśmy , ładnie pięknie ale jak sprawdzić czy mamy tulejki i czy są one w odpowiednim miejscu ? Wystarczy przez otwór u góry widełek z którego wykręciliśmy śruby trzymające nasze lagi wprowadzić pręt i prowadzić go po ściance amortyzatora, wyciągnąć go i przyrównać z zewnątrz do lagi .. w ten sam sposób ja wybijam tulejki , wkładam pręt opieram go o ściankę tulejki i młotkiem powolutku pukając w pręt wybijam je Smile Jeśli coś pominąłem , proszę pisać uzupełnię tutorial


Post został pochwalony 5 razy

Ostatnio zmieniony przez motórzysta dnia Śro 12:44, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 18:33, 07 Maj 2009    Temat postu:

Wszstko fajnie, opis wrecz wzorowy, demontaz, sklad, weryfikacja no i brakuje zlozenia Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk18
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:06, 14 Maj 2009    Temat postu:

Spoko poradnik w mojej jawce miałem identyczny problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klimazzz92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Nie 14:18, 31 Maj 2009    Temat postu:

to ile tych tulejek jest w sumie na przednim zawieszeniu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 14:54, 31 Maj 2009    Temat postu:

Zazwyczaj to sa dwie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tonet
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobiór

PostWysłany: Nie 15:16, 31 Maj 2009    Temat postu:

Tutorial super Very Happy pochwala leci:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klimazzz92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Nie 17:34, 31 Maj 2009    Temat postu:

muszę zmienić te tulejki bo mi koło na boki chodzi . Zna może ktoś średnicę , oraz długość jaką powinny mieć ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 20:23, 31 Maj 2009    Temat postu:

dłucie chyba są na 4cm
tutek lajtowy widze że masz oryginalne malowanie na baku mugłbyś zmierzyć mi dokładne dane suwmiarką czy czymś bo chce zrobić zaje**sty wzór żeby go szło se zrobić pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Pią 8:05, 12 Cze 2009    Temat postu:

Heh wczoraj zdjąłem tą gume ochronną i patrze a tu tulejka sobie leży na samym dole laga i luźno lata wokół niego... I teraz pytanie: Jak ją dobrze umocowac zeby była wciśnięta w kielich tak jak na twoim zdjęciu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:40, 17 Cze 2009    Temat postu:

Musisz rozłożyć zawieszenie tak jak to wyjaśnił motórzysta i wbić tulejkę na swoje miejsce, np młotkiem gumowym. Ciężko będzie Ci nabić tulejkę w amortyzator, w którym siedzi laga.
Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 14:42, 17 Cze 2009    Temat postu:

Robi sie OT, mozesz musialbys chyba kupic nowa tulejke i ja zalozyc. Tam moze byc uszkodzona. Jak bedzie wtedy wylatywac proponuje dac wieksza, zgrzac ta, lub jakos nawiecic. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajoj150
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 16:50, 28 Lip 2009    Temat postu:

Wielkie dzięki bardzo mi się przydało Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin