Jak PRAWIDŁOWO regulować gaźnik Jikov PSB 2917 (jawka ogar)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 13:13, 16 Lis 2010    Temat postu: Jak PRAWIDŁOWO regulować gaźnik Jikov PSB 2917 (jawka ogar)

Witam! W sieci już pełno ise naczytałem totalnie durnych i bezmyślnych sposobów regulacji gaźnika Jawki. Postanowiłem dzięki swojej wiedzy nt. regulacji tego gaźnika, napisać tutka na mojej stronie. Poniżej podaję linka do tego tutka.
I błagam Ci co myślą że gaźnika Jikov nie da sie wyregulować, albo mają jakieś "dziwne" metody np jakieś wężyki itp Very Happy - Dajcie sobie kur** spokój !!

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Trojan
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Staszów/Kielce

PostWysłany: Wto 15:31, 16 Lis 2010    Temat postu:

Bardzo fajny poradnik i zgadzam się z tobą, że jikova jednak da się wyregulować bez cudów z nieba Very Happy . No i fajna stronka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: laskowice koło kluczborka

PostWysłany: Wto 15:32, 16 Lis 2010    Temat postu:

Bardzo fajna stronka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alan890
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłakowo

PostWysłany: Wto 15:38, 16 Lis 2010    Temat postu:

O właśnie o to mi chodziło. Nie o metodę prób i błędów a poprawną regulację. Pochwałka. Blue_Light_Colorz_PDT_10

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tara512
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: łowicz

PostWysłany: Wto 15:46, 16 Lis 2010    Temat postu:

doman30 A dzięki komu się dowiedziałeś jak regulować ten gaźnik ? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Wto 18:22, 16 Lis 2010    Temat postu:

doman30 strona bardzo fajna ale mało opisu czytałem temat testy jawki no i ja bym tam trochę pozimniał piszesz że co jakiś czas jawka powinna odpocząć ok ale niektórzy mogą sobie wziąć to za bardzo do serca i po 10min jeździe po lesie będą stawać i go studzić z własnego doświadczenia wiem bynajmniej moja jawka odpoczywała w nocy i ona jeździła wszędzie a po lasach to ja na 3 ciekam asfaltu też nie oszczędzałem zwiedzałem nią piaskownie polne drogi i najciekawsze że ona się pod górkę bujała i piszesz że po jeździe takiej jak WW silnik słabnie moim zdaniem to nieprawda a i jak tak bardzo chciałeś zrobić testy to trzeba było na poszczególnych z. opisać ja mam swoją jawkę ogółem bardzo mocną dlatego śmigam na 13z i jak i las i droga nie odczuwam różnicy ale ostrzegam na wjebani* się gorącym silnikiem do wody ja tak przez przypadek zrobiłem i ogółem jest chujn** strona jest ciekawa i przejrzysta a z poradnika skorzystam RazzSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 17:52, 17 Lis 2010    Temat postu:

Wiesz, to czy silnik słabnie po jeździe po lasach i polach to zależy tylko od dwóch rzeczy: tłoka który im gorszy tym bardziej puchnie i kondensatora. Ja miałem tak że tłok no-name puchnął strasznie! Silnik po 10 minutach jazdy po lesie był dużo słabszy a na gaz reagował z opóźnieniem. Wstawiłem tłoczek CX (szkoda że nie czeski ale cóż...) i jak ręką odjął. Druga sprawa to kondensator - im tańszy tym większe tendencje do przegrzewania się - też tak miałem z polską podróbką - po prostu przegrzewał się i im silnik cieplejszy tym słabsza iskra. Ostatecznie rozwiązałem ten problem montując kondensator od malucha i to w puszce narzędziowej ;] nawet łatwiej ciepłego odpalić po tym zabiegu.
Oczywiście te motorki nie są przystosowane do jazdy po terenie, w końcu to tylko motoROWER... im jedziemy szybciej ale nie na pełnych obrotach tylo tak 3/4 tym silnik lepiej się chłodzi i nie wysila tak bardzo jak np jazda cały czas na jedynce po górach, błocku itp
A czym może skutkować wjechanie tak dobrze rozgrzanym silnikiem w wode poznałem na sobie - kolanko lekko pękło przy uchwycie co sie przykręca do cylindra, ale bez problemu to pospawałem nawet bez demontażu całości bo pęknięcie było malutkie. Teraz już uważam na kałuże jak mam gorący silnik Very Happy

tara512 - od osoby która za czasów PRLu miała w małym palcu te wszystkie Jawki ;] Podejrzewam że ten koleś miał coś wspólnego z fabryką Jawek bo miał dosłownie wszystkie niezbędne narzędzia do rozbiórki i montażu silnika ;]

Cieszę się że poradni sie podoba ;]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez doman30 dnia Śro 17:54, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 22:42, 17 Lis 2010    Temat postu:

Z poradnika:

Cytat:
Właściwy poziom paliwa mamy ustawiony kiedy po zdjęciu pokrywy komory pływakowej i naciśnięciu pływaka np śrubokrętem delikatnie na sam dół, poziom paliwa jest idealnie z czubkiem pływaka
Niestety nie można tak generalizować. Różne są wysokości pływaków, zwłaszcza nieoryginalnych. Ponadto pływak długo używany może być już nieco pognieciony i to też zmienia założenia


Cytat:
Jeżeli wolne obroty są nieregularne tzn raz wolne, raz szybkie jest kilka opcji - może zacinać się iglica lub przepustnica a także silnik może łapać tzw lewe powietrze czyli trzeba sprawdzić szczelność połączenia gaźnika-rury filtra powietrza oraz samego filtra powietrza - wszystko ma być szczelne.
Powiedziałbym, że raczej szczelność króćca gaźnika, stricte lewe powietrze to takie, które dostaje się z powodu nieszczelności już za rozpylaczem, lub w jego okolicy. Jeśli filtr powietrza jest nieszczelny, to silnik też może wariować, ale nie w taki radykalny sposób jak w w/w przypadku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 12:42, 18 Lis 2010    Temat postu:

Oczywiście zakładamy że pływak jest w dobrym stanie a nie zniszczony, poza tym mam z 10 pływaków od jawek i każdy jest takiej samej wysokości.
Jeżeli chodzi o lewe powietrze to faktycznie - za rozpylaczem jak łapie to bardzo źle, ale jeżeli chodzi o łączenie gaźnika z filtrem powietrza to też jest bardzo ważne! Nie jest to z dupy wzięte a poza tym trochę już mam doświadczenia związanych z silnikiem 223 i gaźnikiem jikov więc wiem co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tara512
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: łowicz

PostWysłany: Czw 14:27, 18 Lis 2010    Temat postu:

doman30 ale kłamczuch z ciebie hehe Razz od osoby która za czasów PRLu miała w małym palcu te wszystkie Jawki haha a nie przypadkiem od kolesia co ci wysłał poradnik z czeskiej strony ? i w dodatku zerżnąłeś zdjęcia xD mogłeś napisać chociaż że użyłeś materiałów a ty nic wszystko sobie przypisałeś no ale dobra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 20:42, 18 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
a poza tym trochę już mam doświadczenia związanych z silnikiem 223 i gaźnikiem jikov
Z silnikiem to może i tak, ale jeśli chodzi o gaźnik, to musisz się jeszcze poduczyć. Nie można w jikovie generalizować, że jak zrobisz tak, to będzie dobrze. Niestety ten gaźnik ma to do tego, że trzeba go ustawiać doświadczalnie. Pomijam tu fakt, że poziom paliwa podczas pomiaru możesz mieć dobry, a w rzeczywistości będzie on błędny ze względu na zużyty zaworek iglicowy, albo powyginany pływak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 12:15, 19 Lis 2010    Temat postu:

tara512 - tak kiedyś dostałem adres czeskiej strony i właśnie z niej pochodzą zdjęcia (co w związku z tym?) a poradnik napisałem zupełnie sam (czeski język jest za bardzo pokręcony, nawet po tłumaczeniu w googlach) a co do osoby która mi tłumaczyła co i jak regulować to nie chodziło tu tylko o gaźnik ale dosłownie o wszystko. Starszy Pan zrobił mi prawie dwugodzinny wykład (przy piwie) co i jak robić w Jawkach. Wykorzystałem te wszystkie materiały i tak powstał tutorial Smile
A zdjęcia skopiowałem tylko dlatego że nie chciało mi się samemu robić :p Jednak zaznaczam że w przyszłości pojawią się mojego autorstwa zdjęcia w tym poradniku Smile

macq - ten sposób jest sprawdzony i jak już wyżej napisałem zakładam że zaworek iglicowy jak i pływak mamy sprawne, nic nie jest pogięte itd wtedy ten sposób jest skuteczny. Dodam tylko że jak ktoś ma uszkodzony pływak, lub zaworek iglicowy to puki nie kupi nowych elementów to nie powinien się w ogóle brać za regulacje. Bo nawet jeżeli doświadczalnie wyreguluje poziom paliwa to potem będzie płacz, że np jawka nie chce palić albo gaśnie albo coś innego a w tym silniku po prostu wszystko musi być tip top a nie będziemy na niego narzekać - ja jestem tego przykładem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez doman30 dnia Pią 12:19, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:47, 19 Lis 2010    Temat postu:

Potwierdzam jak mamy wszystko ok to ten sposób z powodzeniem się nada. Ja regulowałem wczoraj gaźnik i powiem że sposób super Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 10:54, 20 Lis 2010    Temat postu:

Bo zasada jest taka - silnik Jawoski sprawi nam wiele radości i mało kłopotów jeżeli wszystko mamy dobre. Jeżeli zużyte części wymieniamy na raty, stosujemy prowizorki to sie dzieje jak dzieje. Cieszę się że pomogłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 13:28, 20 Lis 2010    Temat postu:

Jawka to jawka. Jak ciąży nad nią klątwa, to nawet części ze złota nie pomogą Wink No ale to takie małe OT...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 13:28, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin