Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Chopper-ogar200
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudec4
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Legnicy

PostWysłany: Sob 20:55, 11 Wrz 2010    Temat postu: Chopper-ogar200

Po pierwsze nie robię tego tuta po to żeby ktoś napisał pod spodem:
-trzeba było zostawić w oryginale;
albo:
-wole crossy
Robię to dla ludzi którzy lubią choppery cruisery itd lub dla tych którym znudził się już wygląd ich maszyny i czują że czas na zmiany.
Wykorzystałem stare zdjęcia i trochę photoshopa. Od razu mówię że nie przykładałem dużej uwagi do tego czy żeby nie wyglądało to na zdjęcie przerobione a na tym żeby jak najlepiej pokazać wam jak i gdzie dokonać modyfikacji więc komentarze typu:
-słabo ci wyszły przeróbki w photoshopie
Są zbędne i mijają się z celem.

Co będzie potrzebne:

Narzędzia:
-szlifierka
-spawarka
-wiertarka
-i kilka oczywistych rzeczy takich jak młotek czy klucze itd.

Materiały:
-rurka (grubość:taka aby pasował na nią bak)
-2 tulejki wycięte z rurki (takie by pasowała na trzpień tylnego amortyzatora, długość ma być taka aby po złożeniu amortyzatora z tulejką ten nie mógł się ruszać w dół w sensie sprężać)
-prostokątna sztabka metalu (wymiary: dojdziecie do tego sami jak wam powiem do czego będzie służyć)
-siodełko od motorynki (no chyba że ktoś ma inne które będzie pasować)
-opcjonalnie opaski

No to zaczynamy.
Krok 1 Rozbieranie:
-ściągacie bak
-odkręćcie cewkę
-ściągacie siodło
-odkręćcie metalowa obudowę filtra powietrza i zdejmujecie puszkę filtra
-ściągnijcie schowek
-odkręćcie tylny błotnik
Chyba wszystko.

Krok 2 Przeróbki (gdyby zdjęcia się nie pokazywały to kliknijcie na nie ,powinny otworzyć się w nowym oknie)

Najpierw odcinamy ten profil na którym siedzi bak.(nie patrzcie na ten śmieszny błotnik z tyłu kiedyś go przymierzałem i zrobiłem zdjęcie)



Jak już się z tym uporacie to powinniście mieć coś takiego(bez tej osłony i filtra oczywiście).



Teraz będzie wam potrzebna rurka i sztabka o których była mowa wcześniej.
Rurka ma zastąpić ten profil na którym spoczywał bak a sztabka po to abyście mieli do czego przyspawać rurkę od strony tylnego koła. Rurkę należy trochę ściąć od strony przedniego koła aby pasowała do ramy.

Tak mniej więcej powinno to wyglądać:



Następnie należy przerobić mocowanie amortyzatorów.W tym celu odcinamy fragment ramy (dwie rurki) zaznaczony na zdjęciu a element do którego przykręcone są amortyzatory spawamy niżej najlepiej jakieś 2cm nad mocowaniem rurki (tej na której trzyma się bak) oraz robimy otwór w dolnym mocowaniu amortyzatorów (otwór ma być poniżej oryginalnego otworu ale nie za nisko bo wtedy amortyzator się nie zmieści). Amortyzatory należy niestety zablokować wkładając kawałki metalowych tulejek wyciętych z rurki na trzpień amorka tak aby ten nie mógł się ruszać(gdybyście tego nie zrobili po przeróbce koło ocierałoby o siodło po wpadnięciu w dziurę) .



Jeżeli wykonamy te czynności amortyzator powinien zmienić pozycje W ten sposób:



I będzie to wyglądało mniej więcej tak:



Teraz należy zamocować z powrotem (już według własnych standardów) cewkę(ja mam na opaskę), puszkę filtra(też mam na opaskę) i bak. Jeżeli zamierzacie zamontować siodełko od motorynki to wystarczy wywiercić otwór w rurce we wcześniej dopasowanym punkcie, założyć i przykręcić siodło (moje było stare i troche rozklekotane więc musiałem je dodatkowo przyspawać bo się ruszało)

Po tych czynnościach będzie to wyglądać mniej więcej tak:



Teraz zostaje kwestia tylnego błotnika ale tutaj mogę wam tylko doradzić bo każdy może mieć do dyspozycji różne rodzaje błotników które właśnie chciałby zamontować do swojego choppera.

Może być taki:



Taki:



Lub taki (mój):



Ja swój zamocowałem za pomocą cienkich rurek zamocowanych do starego mocowanie amortyzatorów.

Jest jeszcze jedna rzecz...przełożenie tablicy rejestracyjnej na bok ja wykorzystałem dosyć sztywny kawałek blaszki który odpowiednio wygiąłem i ponawiercałem otwory(dwa małe do zamocowania tablicy i jeden duży już w innej płaszczyźnie wielkości ośki tylnego koła).

Całokształt będzie wyglądał mniej więcej tak:



Tylną lampę można zamontować nad tablicą rejestracyjną do jej mocowania dokręcając inną blaszkę do której przymocowana była by lampa lub jak w oryginale do tylnego błotnika.

Jeżeli ktoś chce zobaczyć więcej zdjęć:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar_200/75465

Robiłem to na szybko i z pamięci więc mogłem o czymś zapomnieć dlatego jeżeli macie jakieś sugestie lub pytania piszcie postaram się odpowiedzieć na wszystkie... .


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Sob 21:42, 11 Wrz 2010    Temat postu:

No ładny tutorjal Smile jakas wena cie naszla xD no ale oczywiscie + leci Wink pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buczko
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Sob 22:03, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Rozwiąż sensownie sprawę podnuszków i zmiany biegów to masz plusa ode mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Sob 22:05, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Buczko czepiasz sie naprawde koles sie postaral a ty o podnuszki sie czepiasz spawaa w lape i jedziesz taki problem ?? wystarczy chwilke pomyslec ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buczko
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Sob 22:12, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Tak czepiam się, bo z reguły na chopperze siedzi się z wyprostowanymi nogami, a tam miałbym nogi na przednim kole, a co do biegów to ja bym poprowadził dźwigienkę do góry i bym ręką zmieniał, ale wtedy gorzej ze sprzęgłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudec4
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Legnicy

PostWysłany: Sob 22:22, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Jeżdżę tak od pewnego czasu, mam 190cm wzrostu i rozmiar buta 48 i wcale nie mam problemu ze zmienianiem biegów czy brakiem komfortu na dłuższych trasach.

Porównywałem nawet pozycje z aprilia rs125 i wyszło że na moim ogarze ma się mniej zgięte kolana niż tam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 7:49, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Możliwe, że tak jest, ale po zdjęciach można wnioskować iż niezbyt wygodnie się na tym siedzi. Ja też byłbym tego zdania żeby zrobić cosik z podnóżkami. No ale tutek OK Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Nie 12:25, 12 Wrz 2010    Temat postu:

A jak tak z ciekawości zapytam, po co ten tutek? Ktoś zamierza według twoich metod zbudować Ogaro-Chopperka? Śmiem wątpić, no ale może niektóre patenty się komuś przydadzą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudec4
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Legnicy

PostWysłany: Nie 14:37, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Jakbyś dobrze czytał to byś sobie odpowiedział na to pytanie...no ale jak się tylko obrazki ogląda.

Jedną z motywacji była wiadomość od jednego z użytkowników z pytaniem jak zrobić choppera więc jednak są tacy którzy chcą upodobnić swoją maszynę do harleya.

Nawet był taki temat:
http://www.jawa50.fora.pl/tuning-wizualny,2/mini-chopper,16296.html

A tu macie rozwiązanie problemu z podnóżkami, biegami i hamulcem a zarazem pozycji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kudec4 dnia Nie 14:39, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Nie 15:59, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Kudec4 - obrazków też nie przeglądałem, bo zanim by na moim slowmotion kompie się załadowały to chyba zdążyłbyś wykonać drugiego takiego ogara.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Nie 19:47, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Tak konkretnije to jest dział ttutorjale wiec jezeli ktos ma jakies konkretne poady typu tuningi optyczne jak i silnikowe to tu powinno sie to zamiescic bez wzgledu czy to sie komus przyda teraz czy puzniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Nie 21:56, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Kolega wyżej chyba wstawiony był jak pisał Very Happy
A co do Ogaro-choppera - całkiem fajny pomysł, jedyne co bym zrobił to odsunął siodełko i dał tylną lampę bo mimo rejestracji policja może się przyczepić Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pon 18:47, 13 Wrz 2010    Temat postu:

AmaSoft nie byłem wstawiony tylko w rozmachu pisałem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karol3829
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hajnówka

PostWysłany: Pon 22:32, 13 Wrz 2010    Temat postu:

widać że opona z tyłu pochodzi z przedniego koła ogara 900

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudec4
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Legnicy

PostWysłany: Wto 7:47, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Jak go kupiłem to już miał taką oponkęVery Happy


Poprawki i usprawnienia:



Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez kudec4 dnia Czw 12:03, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin