ABC Jak oblokować silnik w Ogarze 200
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pon 12:50, 11 Maj 2009    Temat postu:

mój kolega ma ogara i od nowości nie wiele przy silniku było robione (ogar po dziadku) tylko wymieniany tłok z pierścieniami i sprzęgło. Miska u niego jest od nowości natomiast ja w swoje jawce takowej nie posiadam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:50, 11 Maj 2009    Temat postu:

Dobrze ze tej miski nie bylo bo by ludzie sie zaskoczyli ile tego paliwa leci na dol xD
A wlasnie troche zbocze z tematu, mam gaznik uszczelnilem juz mniej leci prawie wogole ale chcialbym zamontowac od WSK albo simsona i tu wysuwam pytanie... Lepiej zalatwic za 5zl gaznik uzywany (mam znajomosci) czy wydac te 40zl lub wiecej na nowiutki gaznik od jawki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XDHubi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:56, 11 Maj 2009    Temat postu:

od wski albo simka niby poprawia osiągi także rób co chcesz xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:00, 11 Maj 2009    Temat postu:

Hmmm ale chcialbym kupic nowy nie wydam 80 zloty na byle gow*no Razz
Wiec od jawki czy od simka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 17:15, 11 Maj 2009    Temat postu:

AmaSoft napisał:
Żeby Jawka (Ogar) brała mniej paliwa najlepiej chyba podnieść iglicę rowek do góry, może masz przeciek gdzieś i Ci się wydaje że dużo bierze a tak na prawdę część wycieka z gaźnika. Zobacz na ożebrowanie cylindra Wink

A co do zwiększenia osiągów można pokusić się o zestaw 60 ccm rozprowadzany np. na agmocie i allegro, w niektórych zestawach tuningowych widziałem nowy cylinder 60 ccm głowicę, tłok itd oraz dwie dysze tuningowe, ale nie widziałem wartości. Z domowych sposobów polecam rozwiercenie króćca, wymianę dysz i dokładne uszczelnienie wydechu i gaźnika bo przez niego czasem może wyciekać część paliwa. Miałem taką sytuację po sezonie zimowym oczywiście jawka stała w garażu cały sezon, w mojej okolicy była możliwość do jazdy, ale robią kanalizację i połowa dróg jest rozkopana a druga połowa była pokryta naprawdę dużą warstwą błotska i ciężko się jeździło. jawkę przepalałem co miesiąć tzn odpalić i pochodzić 10 min (dla laików) Smile. Wracając do tematu: jawka po całym sezonie nie-do jazdy miała zalaną paliwem głowicę. po przeczyszczeniu gaźnika w occie jest ok, nie cieknie nic. W ogarach jest montowana miska ściekowa to pod motórem powinna być kałuża. przy okazji zrobiłem uszczelkę komory pływakowej, wcześniej jej nie było niestety. Rozpisałem się Smile

Pozdrawiam.


Po kolei... Iglice ustawia sie pod swiece, jest to element regulacyjny, jezeli trzeba ja obnizac maksymalnie moze to swiadczyc o jej zuzyciu lub zuzyciu prowadnika(rozpylacza). Dalej prawidlowo wyregulowany gaznik nie powinien wypluwac tyle paliwa, ale rzeczywiscie jest to wada tego modelu. Pamietajmy, ze gdy zakladamy uszczelke pod komore rownoczesnie zwiekszamy poziom paliwa w komorze plywakowej i trzeba go na nowo regulowac. Idac do tego Twojego tuningu... Wink Jezeli silnik nie jest "tuningowany" nalezy zostawic krocie(go sie nie rusza), gaznik i dysze w spokoju. Jedyne co mozemy zrobic to zwiekszyc kompresje i to w spesjalnym zakladzie. Jak mowielm krocca sie nie rusza, przy wiekszej pojemnosci(ponad 60ccm) rozwierca sie gardziel gaznika, dysze mozna zastaosowac juz przy 60ccm(prawdziwych nie almotowskich). Taka dysza ma oznaczenie 72, plskie wyroby nie sa oznaczane bo sa rozwiercane recznie... Prawdziwy czeski zestw kosztuje z przesylka ok. 220zl(mam mozliwosc sprowadzenia). Nie wiem, czy zauwazyliscie ale almot nazywa swoje cylindry wzmacnianymi, potem oszuci sprzedaja na allegro jako 60ccm. Oczywiscie sa prawdziwe z fi = 40mm. Szczelnosci sa najwazniejsze. Co do gaznikow najlepszy bedzie orginal Jawki, nie jest prawda, ze inny poprwi osiagi. Zazwyczaj ludzie nie umia ustawic orginala i po zalozeniu innego mowia, ze osiagi wzrosly co jest nieprawda. Jak juz kupowac gaznik to najlepiej taki z ssaniem, tylko pamietajcie, ze kazdy gaznik predzej czy pozniej trafi szlag(oprocz orginala) z powodu pechowego umieszczenia go nad cylindrem. Kazdy gaznik sie rozkalibruje...Prawda jest natomiast, ze w kazdym zmniejszy sie spalanie, choc moj pali 2,2l, i top nie jest przypadek. A teraz najwazniejsze... Nigdy, ale nigdy nie "gotujcie" gaznika w occie! Jego temperatura wrzenia jest o wiele wyzsza niz wody i powoduje rozkalibrowanie gaznika(szczegolnie zwezenia z miedzi, brazu itd.).

Prosze o zamkniecie tego tematu!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin