Zapłon CDI, żarówka h4 itp.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dav6030
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 19:42, 19 Maj 2012    Temat postu: Zapłon CDI, żarówka h4 itp.

Witam !!!
Chciałbym zrobić w mojej jawce zapłon cdi, akumulator (ładowanie), mocniejsze światła np. żarówkę h4, kierunki i światło stop. I moje pytania :
Musze przewinąć cewki, tyko jakim drutem ? I ile metrów miej więcej trzeba na jedną cewkę i jaka grubość. No i czy da się ogólnie coś takiego zrobić?? I jakie mogą być koszty. Może już ktoś tak zrobił ?
Proszę też o wszelkie opinie, uwagi i sugestie.
Pozdrawiam
dav6030

OOO nie ten dział proszę o przeniesie.
Sorry


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Sob 19:43, 19 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 6:43, 20 Maj 2012    Temat postu:

Niewiele jest rzeczy których się zrobić nie da, ale druga sprawa czy dysponujesz odpowiednią wiedzą i umiejętnościami oraz funduszami. Takich tematów już sporo było i na fabrycznym iskrowniku to raczej g. zdziałasz. Ideałem byłby zakup tuningowego iskrownika z Czech, ale jest drogi. Więc musiałbyś znaleźć jakiś model motoru 2T z stosunkowo małym iskrownikiem by się do jawki zmieścił. Przewijanie cewek do tego co chcesz raczej nie ma sensu bo tak to byś musiał tylko świetlne przewinąć a drut musiałby być 2 razy dłuższy niż teraz oraz z 2 razy grubszy (mniej więcej) więc bez szans się nie zmieści. A miejsca na dodatkowe cewki brak. Koszt iskrownika z kołem magnesowym są już od 70 zł. ale nie wiadomo jaki będzie pasował. Chyba byś musiał do motoryzacyjnego chodzić z wałem i przymierzać albo jakieś stoczenia robić, tu już trzeba by kombinować. Załóżmy że udało ci się dorwać iskrownik i go dobrze tam wcisnąć wtedy musisz założyć również całą (no prawie) instalację od tego motoru do jawki więc moduł, cewkę zapłonową, regulator napięcia i akumulator na szybko licząc. Koszt jest spory więc zastanów się czy warto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dav6030
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 8:29, 20 Maj 2012    Temat postu:

Ok, poszukam jakiegoś iskrownika innego, cewki myślałem żeby je powiększyć (wydłużyć).

EDIT
[link widoczny dla zalogowanych] Wymiar jest, tylko nie wiem jak z magnetem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Nie 8:52, 20 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 15:38, 20 Maj 2012    Temat postu:

Ten iskrownik ci nie podejdzie bo jest on do silnika 4T czyli daje iskrę co 2 obroty wału a jawka to silnik 2T i potrzebuje iskry przy każdym obrocie wału. Chyba że tylko moduł zapłonowy jest inny, ale to już elektronik musiałby się wypowiedzieć.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Nie 15:39, 20 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 15:44, 20 Maj 2012    Temat postu:

Nowicjusz napisał:
Ten iskrownik ci nie podejdzie bo jest on do silnika 4T czyli daje iskrę co 2 obroty wału a jawka to silnik 2T i potrzebuje iskry przy każdym obrocie wału. Chyba że tylko moduł zapłonowy jest inny, ale to już elektronik musiałby się wypowiedzieć.


od kiedy? iskra jest przy każdym obrocie wału (bo impuls z czujnika pojawia się co obrót) a to że w suwie wydechu to nic nie robi bo nie ma się wtedy co zapalić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 16:48, 20 Maj 2012    Temat postu:

To zależy od iskrownika jeden może dawać iskrę zawsze inny nie ale i tak wolałbym zakładać od silnika 2T bo pewniejszy. Ale możesz mieć racje i ja również. Ale mam jedno pytanie skoro wg ciebie iskra pojawia się przy każdym obrocie wału w silnikach 2T i 4T to czemu nie pasują obrotomierze zamiennie tylko przekłamują (chodzi mi o te które zliczają iskry)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 16:57, 20 Maj 2012    Temat postu:

bo w bardziej rozbudowanych instalacjach masz moduł sterujący przecież i to jego zadaniem jest dawanie iskry w dobrym momencie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 22:32, 20 Maj 2012    Temat postu:

nadal nikt nie wyjaśnił w jaki sposób na podstawie odczytu z czujnika wału moduł może wiedzieć czy jest to drugi czy czwarty suw? iskra w dobrym momencie owszem ale w innych momentach tez się pojawia bo to nie ma żadnego znaczenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 22:38, 20 Maj 2012    Temat postu:

Zależnie od tego gdzie jest czujnik umieszczony jest podawana iskra. Odczyt może być z wałka rozrządu, który ustala, który jest suw, lub impuls idzie z wału i wtedy iskra jest co każdy obrót wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Nie 22:38, 20 Maj 2012    Temat postu:

nikt nie wyjaśnił, bo moduł tego nie wie. W jednocylindrowych 4T iskra jest co każdy obrót wału, tak jak pisałeś. Tak jest i w skuterach, i w kosiarkach, i w małych motocyklach np Honda CG125.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 22:43, 20 Maj 2012    Temat postu:

Nowicjusz napisał:
To zależy od iskrownika jeden może dawać iskrę zawsze inny nie ale i tak wolałbym zakładać od silnika 2T bo pewniejszy. Ale możesz mieć racje i ja również. Ale mam jedno pytanie skoro wg ciebie iskra pojawia się przy każdym obrocie wału w silnikach 2T i 4T to czemu nie pasują obrotomierze zamiennie tylko przekłamują (chodzi mi o te które zliczają iskry)?


Bo jest więcej jak 2 cylindry i wtedy odczytuje on ilość zapłonów ile jest cylindrów. A jeżeli chodzi o iskrownik z innego silnika, to jaki miałeś na myśli?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin