Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Walka o Ogara 200
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 16:58, 16 Cze 2008    Temat postu: Walka o Ogara 200

Witam! Moze napisze moja historie Wink

Zaczne od dziadka. Moj dziadek jest w porzadku i ok. 22 lat temu kupil nowiutkiego Ogara 200 za 2 500 000 zł. Jeździł nim bezawaryjnie aż trafił do mojej matki. Mamusia o niego także dbała i jakimś cudem trafił w stanie idealnym do mojego starszego brata. Bawił się nim do 16 roku życia bez większych problemów gdy zaczął go tuningowac! Rok temu trafił do moich rąk. Nie wiedziałem o nim nic! Usiadłem i starałem się go odpalić przez tydzień bez efektów. Jedynie co osiągnełem to parę hucznych wystrzałów z tłumika i kupę zbędnego pyłu i gazu. Obiecałem sobie, że go uratuje i od tego czasu podjąłem dzielną walką z jawką i samym sobą. Pierwsego lata wydałem na nią ok. 800 zł. Kupiłem ponoć w idealnym stanie silnik z allegro.pl, i to drogo! Niestety silnik rzeczywiście odpalił ale nie nadługo. Zgasł i koniec! Oddałem Ogara i dwa silniki w ręce mechanika. Długo się męczył! Dodam, że silnik od brata miał przejechane zaledwie 4000km!(od zakupu) w końcu zrobił go. Okazało się, że kupny silnik ma zardzewiałe bebechy! A z oleju zostało mleko! Po wizycie u mechanika wymieniłem parę elementów które zalecił, a mianowicie gażnik, tarcze sprzęgła, parę linek i wydech ponieważ na tamtym nie dało sie jeździć. Wydałem na gościa 150zł. Przejechałem 20km i wysiadł zapłon. NIc o nim nie wiedząc nastawiłem go i jęździłem 120km. Zerwały się śruby mocujące iskrownik i wtedy sie poddałem. Było to zeszłego lata. Niewiedziałem gdzie dać ten dział a umieściłem go tu z powodu tego co teraz napiszę, może kogoś zainteresuję Smile.W tym lecie znowu podeszłem z optymizmem. I tu mam pierwsze pytanie, jak naciskam kopkę i trzymam czuję opór a pochwili słyszę ulatniające sie powietrze z rury wydechowej i kopka puszcza, dodam że kompresja może tylko uciekać przez piersćienie które są nowe! i że na tych pierścieniach motorek przejechał całe 150km! Czy u was też się tak dzieje? W tej chwili wymieniłem głowicę bo tamta nie pasowała idealnie a także muszę kupić uszczelkę pomiedzy karterami a cylindrem bo tamtą zgubiłem :/. Zanikła mi iskra więc myślałem i myślałem w końcu wymyśliłem! Zakładam akumulator, zamieniam całą instalację. wywalam platynki a zamiast nich stosuję czujnik magnetyczny. Montuję moduł zapłonowy a a to jego krótka chrakterystyka: automatyczny bezpiecznik na ok. 5A, samowyłącznie po 3 sekundach nie używania i samowłącznie, wychodzi z niego duże napięcie i wbudowana mapa zapłonu wszystko pokryte jak najlepszymi środkami w celu ochrony przed brudem itd.

Musiałem się wyżlić a nie miałem komu... :/
Piszcie swoje opinie, może uda mi sie z tym jakoś poradzić a wy mnie zmotywujecie xD

pozdrawiam pks100


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:03, 16 Cze 2008    Temat postu:

No z tym zapłonem to chętnie zobaczę efekty jak to będzie chodzić. Co do walki jaką stoczyłes to gratuluję ci, że wytrwałes. Oby więcej takich ludzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 17:36, 16 Cze 2008    Temat postu:

no + za wytrwalość . Życze Ci aby z tym zaplonem sie udalo

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zuzia dnia Pon 17:36, 16 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Pon 18:44, 16 Cze 2008    Temat postu:

Oby więcej takich ludzi! Powodzenia z montażem tego zaplonu Wink
i jka zalozysz to zdaj relacje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 20:43, 16 Cze 2008    Temat postu:

Co do zaplonu to prawie skonczylem. Modul jest wykonany i iskrownik takze. Czekam na fundusze wtedy kupie reszte kabli, elementow i akumulator. Jak zrobie dam wam znac i wysle zdjecia Wink Bardziej sie jesdnak boje o mechanike :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazi
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 21:18, 16 Cze 2008    Temat postu:

Podciagnięte pod Jawe, bo dusza ta sama, oczywiście przekieruj to na Ogara:
No mocny jesteś, ja też walcze wyłącznie z Jawami ale mnie słuchają jak rodzimego konstruktora, mogę jeździć i jeździć, a wystarczy, że ktoś obcy wsiądzie to zaraz motor odmawia posłuszeństwa Razz to jest takie fatum, właściciela który darzy ją uczuciem posłucha a innego odrzuci. Ale najpierw musisz sobie wyrobić u niej szacunek i posłuszeństwo, żeby była poddana. Jawy są naprawdę wyjątkowe, nieraz koleżanki śmieją się, że ja z motorem rozmawiam delikatniej jak z kobietą. Mimo wszystko pozostaje przy tej marce, bo wiele mnie nauczyła jeśli chodzi o mechanike, cierpliwość i analize usterek. Jak będziesz już dbał o nią przez kilka lat to z każdą małą niespodzianką motor sam podpowie co go boli Smile Zawsze pozytywnie podchodź do problemu a napewno znajdziesz rozwiązanie. JAWY górą!!!! Właśnie poważnie przymierzam się do zmiany na 350TS. Życze nawijania kilometrów Smile

Co do problemu ze ślizganiem startera:
-może zbytnio dokręciłeś popychacz sprzęgła i się ślizga
-za słado nabiłeś zębatke na wale i poprzez łańcuszek sprzęgłowy dostaje poślizgu na czopie wału


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roki124
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 6:17, 17 Cze 2008    Temat postu:

Gratuluje wytrzymałosci (tylko trapi mnie jedna zecz od kogo ty kupiłes ten silnik za 800zł ???????) pozdrawiam:)SmileSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 8:17, 17 Cze 2008    Temat postu:

Ale mi sie starter nie slizga! Tylko jakos kompresja ucieka i nie wiem w jaki sposob ale jak tak jedzil to chyba nie jest zle?! Co do slinika to go kupilem za ok 145zł Wink, najdrozszy jaki wtedy byl i 18 licytujacych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 10:49, 17 Cze 2008    Temat postu:

Jezu tyle kasy ja bym nie dał wolał bym kupić inny wiadomo że masz pamiątkę po dziadku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 11:13, 17 Cze 2008    Temat postu:

W sumie wybrałeś zły dział, ale na prawde respect, że tyle w to kasy włożyłeś. Największy wydatek jaki poczyniłem, to 50zł na cylinder, a i tak wydawało mi się to dużo biorąc pod uwagę wartość mojego sprzęta Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 15:55, 22 Cze 2008    Temat postu:

Mam teraz takie pytanie, narazie kompletuje czesci i robote zaczne w piatek prawdopodobnie. Przygotowalem sobie schemat:



Czy zamiast tych trzech mostków prostowniczych(nr.2) 6A moge zastosowac jeden np.50A z radiatorem? I czy jak to zrobię będę mógł polączyć cewki razem już w iskrowniku?

Z góry dzięki!

A oto pare fotek po tym jak otrzymalem moto od brata: (jeszcze ze starym tlumikiem xD)





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Nie 16:31, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1689
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 106 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pon 14:20, 23 Cze 2008    Temat postu:

Nie polecam podlaczania 3 cewek pod jeden mostek Graetza; wiaze sie to ze stratami.

Efektywniejszym bedzie podlaczenie kazdej cewki osobno do poszczegolnego mostka i dalej ich rownolegle polaczenie.

Jeszcze jedno; jesli mapy bedziesz mial pod MZ`tke, to nie wiem, czy bedzie prawidlowo pracowac z silnikiem 223; pozostaje kwestia dopasowania tego; Jawowski silnik chyba potrzebuje innej przerwy na niskich obrotach niz MZ, a jeszcze innej przy wyzszej partii obrotow. Wiec moga pojawic sie "niespodzianki". Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 14:36, 23 Cze 2008    Temat postu:

Very Happy Dzieki za odpowiedz z tymi cewkami bo to mnie trapilo. Co do modulu, to na schemacie (MZ) oznacza Moduł Zaplonowy. Jest to modul zaprojektowany przeze mnie Wink Wiec z pewnoscia pasuje do silnika typu 223 a do MZ`tki nie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1689
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 106 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pon 20:22, 23 Cze 2008    Temat postu:

A to przepraszam. Widzialem podobne moduly na jednym z serwisow aukcyjnych, i to wlasnie wprowadzilo mnie w blad.
Czekamy na fotki zarowno po zakonczeniu, jak i w trakcie prac. Cool

Powodzenia w "tworzeniu". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 12:46, 26 Cze 2008    Temat postu:

Dobra, trzymajcie kciuki;) Po dlugich przygotowaniach jutro jade na wies i montuje wszystko, poniewaz w ciagu trzech ostatnich dni gromadzilem czesci i je skladalem. Najblizsze relacje i zdjecia kolo poniedzialku.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin