Walka o Ogara 200
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benio
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:10, 27 Cze 2008    Temat postu:

Gratuluje Ci, bo mało takich ludzi, którzy jeszcze myślą przyszłościowo by naprawić coś co wymaga czasu. Dzieki takim jak ty jeżdżą po jeszcze Polsce motorki typu jawka, romet itp. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 18:57, 29 Cze 2008    Temat postu:

Heh, wrocilem... Krotko mowiac troche sie zawiodlem ale za dwa tygodnie ruszam znowu do boju! To tak, do modulu podszedlem troche az ambitnie ;/ podwyzszal on tak napiecie, ze iskra przeskakiwala na kablach przed cewka! Juz nie chce pisac co sie dzialo za cewka! Po wkreceniu swiecy iskra przeskakiwala pomiedzy tymi metalowymi blaszkami glowicy! Gdy chcialem sprawdzic iskre na swiecy i trzymalem fajke w reku iskra przechodzila przeze mnie i walila w kopnik! Zeby uzyskac iskre polozylem swiece na calej dlugosci ponad milimetr na masa, wtedy iskra przeskakiwala miedzy elektrodami a srubka do wkrecania(znajduje sie na swiecy). Tak sie nie dalo jedzic wiec pojechalem po nowa swiece NGK, fajke i rozladowalem akumulator, tak troszke. Ustawilem zaplon na wyczucie i tu zaskoczenie, czegos takiego nie widzialem. Odpalil dopiero po dokladnym nagrzaniu silnika! Moze wy mi poradzicie co jest nie tak? To co mnie dziwi to, to, ze jak krece tarczka(to cos w rodzaju podstawy iskrownika) nawet do okolo 30 stopni silnik caly czas chodzi! Widocznie jest to wina modulu, silnik nie ma prawa chodzic a jednak mapa dziala tak, ze chodzi. Teraz zaplon stal sie jakby nie do wyregulowania! Gdzy krece w prawo silnik potrzebuje mniej bogata mieszanke i chodzi lepiej na niskich obrotach, pali na dotyk! Lecz gdy dodam gazu albo wogle nie wkreca sie na obroty, albo wkreca sie na srednie i dalej nie umie! Cos go dusi! Zreszta nagralem to na kiepskim filmie. Gdy krece w lewo potrzebuje bogatsza mieszanke za to trudniej opala, i dobrze pracuje na srednivh obrotach a na niskich ciezko. Przekrece jeszcze w lewo i teraz ma piekne wysokie obroty ale na srednich przerywa i odpala tylko na pycha. I na takim zapolonie nie mozna jedzic bo nie ma niskich obrotow i podczas jazdy nie wkreca sie na wysokie. Dodam ze najwyzsza osiagnieta przedkosc to ok.50km/h. A teraz co mnie martwi, nie zaleznie jak ustawie zaplon silnik chodzi?!, nie umiem doprowadzic by swiece pokrywalbrazowy osad, albo chodzby bialy, silnik sie strasznie grzeje! Poradzcie cos Sad NA wies jade za 2 tyg., do tego czasu postaram sie zalatwic nowy filtr(tamten stary jakis) i jakies urzadzenie do mierzenia zaplonu przed GMP tloka, takie wkrecane w miejsce swiecy na glowicy. Ma ktos takie cos? Oto pare zdjec niestety aparat mi sie popsul i robilem z komorki a na niej znowu malo pamieci ;/ :
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Nakrecilem jeszcze dwa filmy aby pokazac wam problem ale jakos youtube sie zacina jak wrzuce to dam linki.

Pozdrawiam i na niskich chodzi jak w zegarku;)

Te filmy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Nie 19:07, 29 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:06, 29 Cze 2008    Temat postu:

Widze, ze zalozyles czujnik magnetyczny, ok...

-Cewka jest do elektronika? Jeśli nie, to się nie dziw Wink
-czujnik i moduł są z tego samego kompletu? Nie zawsze jedno z drugim współpracuje. Nieraz masz mieć na czujniku 0V-3V, 0V-6V, albo inną wartość, a moduł tego nie zapewnia. Jest w ciul takich układów i trzeba by zobaczyć schemat tego. Widze, ze czujnik jest bardzo prosty, więc moja teoria może być lekko naciągana.
-Nie wiem czy nie mają na to wpływu magnesy na wirniku... ale to już bardzo śmiała teoria i nie bierz jej pod uwagę Wink

EDIT:

Sprawdź też czy Ci się płytka z magnesem nie obraca względem wału, bo sądze, że tam żadnego klina nie masz (a zwykle dokrecenie śrubą do krzywki może nie wystarczyć, zwłaszcza, że płytka jest dość długa, to masz i ramie)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 19:09, 29 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 19:13, 29 Cze 2008    Temat postu:

Oczywiscie ze czujnik magnetyczny, optyczny by ni zdal chyba rezultatu, poniewaz jest delikatny a poza tym przeszkadzal by mou syf. Co do cewki nie jestem pewny o co Ci chodzi, poniewaz cewka nie powinna odczuwac roznicy pomiedzy pradem stalym a zmiennym a tym bardziej czy jest modul czy nie ale nie mam 100% pewnosci Wink A czujnik zapewniam iz jest w stu procentach dobrze dobrany. Al jak napisales o cewce przypomnialo mi sie, ze cos w srodku mojej przeskakuje, jakby przebicie iskry...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 20:13, 29 Cze 2008    Temat postu:

Cewka 'elektroniczna' ma mniejszą rezystancję.
Cytat:
Cewka nie powinna odczuwac roznicy pomiedzy pradem stalym a zmiennym
Hehe, jakbyś zasilił cewkę prądem stałym, tobyś nie miał iskry. Prąd indukuje się pod wpływem zmiany strumienia magnetycznego, czyli musi być zasilana prądem zmiennym

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 20:16, 29 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 6:00, 30 Cze 2008    Temat postu:

No to z ta cewka to mnie zaciekawiles, tylko gdzie mozna takowa dostac?
Co do pradu to sie nie zrozumielismy lecz na pewno wiesz o co chodzi Wink W orginalnej instalacji z cewek wychodzi prad zmienny("~") i taki trafia do cewki, nastepuje przerwanie obwodu i trah! Natomiast w tej instalacji prad zmienny wychodzi z cewek i trafia do mostkow prostowniczych i gdy wychodzi staje sie pradem stalym!, i zasila cewke lub jak nie on to poprostu akumulator(tu chyba nie musimy sie klocic ze daje on zawsze prad staly i ladowany jest pradem stalym). Za pomoca modulu znowu nastepuje przerwanie obwodu i znowu jest iskra. Wiec cewka nie odczuwa roznicy miedzy pradem staly a zmiennym. gdyby odczuwala to montaz akumulatora nie mial by sensu? Mysle natomiast, ze tobie chodzilo o przerwanie obwodu Wink Jeszcze raz prosto mowiac prad zmienny plynie w obu kirunkach a prad staly w jednym i tym samym!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 8:26, 30 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Za pomoca modulu znowu nastepuje przerwanie obwodu i znowu jest iskra
Przerwanie obwodu następuje w odpowiednich odstępach czasu, mamy więc i tak i tak do czynienia z prądem zmiennym- jego wartość zmienia się w czasie Smile Rozpatruje w tym momencie więcej jak jedną oscylację, bo punk widzenia w sumie zależy od punktu siedzenia. Niewazne w każdym razie Razz

Cytat:
No to z ta cewka to mnie zaciekawiles, tylko gdzie mozna takowa dostac?
Poszukaj cewki np od simsona elektronika. Ja osobiście podłączałem elektronika do zwykłej cewki i chodziło, ale... no niedługo Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pon 8:28, 30 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 17:38, 30 Cze 2008    Temat postu:

Tylko widze, ze taka cewka to koszt conajmniej 30zlotych. Mysle ze narazie zrezygnuje i jak juz nic nie pomoze to zainwestuje. A narazie mysle jak wykonac ten czujnik polozenia tloka bo suwmiarka to nie bardzo to widze, potrzebuje cos dokladnego. Znacie jakis sposob? I jak silnik sie mocno grzeje to zaplon jest za wczesnie czy za pozno?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 17:53, 30 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
I jak silnik sie mocno grzeje to zaplon jest za wczesnie czy za pozno?
Za pozno

Cytat:
A narazie mysle jak wykonac ten czujnik polozenia tloka bo suwmiarka to nie bardzo to widze, potrzebuje cos dokladnego.
Śrubokręt i trochę wyczucia zwykle wystarczy Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 18:25, 30 Cze 2008    Temat postu:

Al wlasnie chodzi o cos dokladnego, bo z tym modulem to jak ustawie np. na 3,5mm przed GMP i silnik jest cieply nadal odpala, a na 1,00mm przed GMP można jechać!! I dlatego chcialbym miec jakis przyzad, a widzialem juz cos takiego. Tylko wygladalo to tak ze byla duza sruba wkrecana w miejsce swiecy i mial taki nagwintowany otwor w srodku. I to bolo miejsce na pret ktorym takie cos mozna bylop zmierzyc. Ale ja zeby cos takiego wykonac potrzebowalbym lepsze warunki pracy!!! A nie wiertarke ktora na wierzcholku wiertla zatacza kolko okolo pol centymetra!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 18:42, 30 Cze 2008    Temat postu:

pks100 napisał:
Al wlasnie chodzi o cos dokladnego, bo z tym modulem to jak ustawie np. na 3,5mm przed GMP i silnik jest cieply nadal odpala, a na 1,00mm przed GMP można jechać!! I dlatego chcialbym miec jakis przyzad, a widzialem juz cos takiego. Tylko wygladalo to tak ze byla duza sruba wkrecana w miejsce swiecy i mial taki nagwintowany otwor w srodku. I to bolo miejsce na pret ktorym takie cos mozna bylop zmierzyc. Ale ja zeby cos takiego wykonac potrzebowalbym lepsze warunki pracy!!! A nie wiertarke ktora na wierzcholku wiertla zatacza kolko okolo pol centymetra!
Ze starej świecy robi się takie coś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 19:00, 30 Cze 2008    Temat postu:

Ale to jest nowka swieca NGK!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:19, 30 Cze 2008    Temat postu:

pks100 napisał:
Ale to jest nowka swieca NGK!!!
Ja mówie, że ze starej świecy się robi taki przyrząd Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 20:44, 30 Cze 2008    Temat postu:

A mozesz jeszcze wytlumaczyc jakos jak to zrobic? Bylbym wdzieczny... Smile

Edit:
Dobra po czasie chyba zrozumialem o co chodzi z ta swieca. Ale jeszcze niewiem jak to wykonac. Co do motorku jade w piatek na wakacje wiec bede sie mogl pobawic i na nowo ustawic zaplon. Moze cos z tego wyniknie. Dzieki wszystkim jak narazie za okazana pomoc. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Śro 15:35, 09 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin