Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
tuning silnika jawa.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elwis125
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:02, 07 Kwi 2011    Temat postu: tuning silnika jawa.

witam, pisze w sprawie porady.

dorwalem (bd mial ten silnik na dniach) silnik z jawiki i chce go "podrasowac" nim trafi w reme.

bedzie to tuning według Pana Sałka + kilka dodatkow....

wiec tak, pierwsze to membrana w kanale dolotowym, oczywiscie dorobiona kostka, oraz kruciec. Membrane posiadam od jakiegos japonskiego skuterka z pokemnosci 60ccm. do tego oczywiscie gaznik minarelli fi 21mm. glowica planowana o ok 2 mm ( mowie orientacyjnie). polerowana komora spalania, wszystkie kanaly, denko tloka oraz komora spalania. Do tego dotaczana podkowa w kartery. tlok delikatni skrocony. Zgrane kanaly pluczace kartery cylinder tlok. I na sam koniec wydech robiony pod pojemnosc, a bedzie to pseudo 60 czyli 55,26 (tlok fi40) lub 56,65 (tlok fi40,5). do tego lozyska skf lub fag wysoko obrotowe i uszczelniacze 2 wargowe...


i teraz moje pytanie, jakie okna polecacie do cylindra i pod jaka ilosc obrotow stroic wydech przy standardowym zaplonie...

Sałek pisze ze po jego tuningu obroty to okolo 6000...

przepraszam za bledy...

pozdrawiam ELWIS125


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Czw 19:51, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Właśnie tam coś jest nie tak z tymi obrotami u niego, pisze ze wyciąga 6000 a Jawka dopiero osiąga moc max. przy 6500rpm, więc mi tu cos nie pasi.
Co do tłoka o tylko nóżkę od strony kanału ssącego możesz skrócić o 1mm i nic więcej nie dłubać oprócz jego polerki i usuniecia niedoskonałości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elwis125
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:19, 07 Kwi 2011    Temat postu:

bd myslal cos wiecej z tlokiem...

wiec wydech pod 6500 robic??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dam92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:40, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Jest coś takiego jak exhaust calculator Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 18:47, 08 Kwi 2011    Temat postu:

dam92 napisał:
Jest coś takiego jak exhaust calculator Smile


Który można sobie wsadzić bo takie wymiary wychodzą że głowa mała.

Według mnie lepiej jest ze wzorów policzyć, podobno są książki itp itd.
A 6500 nie za mało? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elwis125
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 6:23, 09 Kwi 2011    Temat postu:

wydech da sie wyliczyc w tym kalkulatorze, ale potrzebuje czasu...

Salek pisze ze po tuningu silnik bedzie sie krecil ok 6000, tez to dla mnie troche malo...

wiec chyba bd liczyl ok 7500, co Wy na to??

i doradzcie coś z kanałami...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 6:52, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Grasz w totka czy przerabiasz silnik? Po prostu doczytaj (materiałów na necie jest cała masa) jak powinno się stroić wydech. Co do dorabiania kanałów, to z polskiego cylindra nie wybijesz tulei..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elwis125
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:02, 09 Kwi 2011    Temat postu:

tlumik robi sie pod cylinder, a co za tym idzie kazdy przerobiony cylinder nie moze miec stosowanego wydechu wedlug schematu, dlatego chce obliczyc wydech w kalkulatorze...

niestety nie umiem nigdzie wyczytac do ilu obrotow kreci sie ten slnik...

wyczytalem ze 6000, lecz gdy to pisze zostaje wysmiewany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 9:23, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Proszę bardzo wykres z hamowni

cylinder oryginalny, przerywana linia to jest moc silnika po zastosowaniu wydechu z czeskiego schematu-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elwis125
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:28, 09 Kwi 2011    Temat postu:

ale ja bede powiekszal okna w cylindrze i w takim wypadku ten wydech nie bedzie sie nadawal...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 9:35, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Ten wydech jest zaprojektowany pod tuningowany cylinder.. do jakich wartości chcesz powiększyć kanały? Zapłon platynkowy będzie Ci zaniżał bardzo osiągi silnika przy takim tuningu jaki chcesz zrobić.. na takim zestawie możesz osiągnąć jakieś 8,5 rpm, chociaż przerywacz już będzie pod koniec swoich sił, możesz mu wtedy dać wartość 0,05mm, lecz wyprzedzenia zapłonu musisz sam ustawiać, ponieważ sam nie pamiętam ile ono wynosiło przy takim rozwarciu przerywacza..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elwis125
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:44, 09 Kwi 2011    Temat postu:

itak nie jestem przekonany do tego schematu...

wiem ze on napewno pomoze...

chetnie bym go zastosowal, gdybym jeszcze otrzymal cylinder do ktorego byl wykonany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Sob 15:03, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Nie ma się co rozpędzać ze strojeniami w Jawce bo są 3 biegi i tyle przekraczanie 9000 mija się z celem bo bardzo prawdopodobne ze pod małą górkę nie wbijesz 3ki.
8500 jest idealne do tego silnika jeszcze jeżeli silnik ci zakręci 8500 na 3 biegu to pojedziesz orientacyjnie około 80kmh realne.
A i ten cały tuning sałka jest o dupę rozbić nie opłaca się planować głowicy. Lepiej jest zrobić 50/4 bez planu i podkowe spawaka a i pojeździsz dłużej i w ogóle lepsze efekty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mucie] dnia Sob 15:06, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 17:03, 09 Kwi 2011    Temat postu:

planowanie głowicy z głową pomoże , jak zbierzesz za dużo to zaszkodzisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin