Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Tuning Ogara 200 - co jest niezbędne.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estilo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki

PostWysłany: Pią 7:23, 14 Sie 2009    Temat postu: Tuning Ogara 200 - co jest niezbędne.

Witam wszystkich.

Odkładam troszkę kaski i zamierzam włożyć tą kaskę w ogarka. Chcę mu dodać trochę mocy.

I tu rodzą się moje pytania i wątpliwości.

1. Myślałem o cylindrze 60ccm(55ccm). Po pierwsze : na allegro widziałem zestawy 2-pierscieniowe i 3-pierscieniowe, które sa wydajniejsze? Czy jeżeli zakładam cylka 60'tke to muszę wymienić wał na nowy zwykły czy sportowy? I czy (gdyby była możliwość) opłaca się montować cylka 70ccm?

2. Gaźnik. Od jakich innych motorków go polecacie, żeby nie było makabrycznego spalania, nie wylewał az tyle z gaźnika jak zeryjny w jawce Very Happy i żeby troszke podniósł osiągi?

3. Mam w planach także odblokować jawkę ale w tym już nie musicie mi pomagać bo wszystko jest super opisane na forum Cool

Czekam na odpowiedzi.

Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loko
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 7:56, 14 Sie 2009    Temat postu:

1.Lepszy jest 3 pierścieniowy bo ma większe sprężanie - co za tym idzie większa moc i prędkość. Wał możesz zmienić bo może nie wytrzymać (kumplowi na 55cmm strzelił przedwczoraj)

2.Proponuje od Simsonka S51


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Black Dog
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śl.

PostWysłany: Pią 8:21, 14 Sie 2009    Temat postu:

Wału nie musisz wymieniać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loko
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 8:35, 14 Sie 2009    Temat postu:

ja napisałem ,że mozna.. nie trzeba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Estilo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki

PostWysłany: Pią 9:41, 14 Sie 2009    Temat postu:

Ok, wielkie dzięki. Myślę, że wymienie ten wał na sportowy, ciekawe co to zmieni. Smile Jak narazie zbieram kaskę. Do loko : mówisz że 3-pierścieniowy ma wieksze sprężanie. Jest jedno ale - 3 pierścienie maja wieksze tarcie niż 2, co za tym idzie cylinder mniej sie grzeje lecz 2-pierscieniowe tłoki tracą kompresję i w tym cały problem co wybrać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pią 10:18, 14 Sie 2009    Temat postu:

Ja jeźdzę na 2 pierścionkach i nie czuć utraty mocy... Ja zamiast takiego zestawu radził bym ci dorobić dodatkowe kanały w tuleji cylindra... Wtedy wału nie musisz wymieniać.... A jeśli się uparłeś tak na ten zestaw to bierz 3 pierścienie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:55, 14 Sie 2009    Temat postu:

Ja przez rok jeździłem z 3 pierścieniowym cylindrem 60ccm bez wymiany wału i sprawował się wyśmienicie. Sprzedałem tamten motorower i właśnie dzisiaj go widziałem pod sklepem na wsi i pytałem się nowego właściciela jak się sprawuje to mówił, że bez żadnych zarzutów i że od tamtej pory nie wydawał na silnik żadnych pieniędzy związanych z naprawą, a jedynie z eksploatacja. W jawce którą obecnie posiadam, także mam zamontowany 3 pierścieniowy cylinder 60ccm i także sprawuje się elegancko, tak że polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loko
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 10:56, 14 Sie 2009    Temat postu:

Głupoty gadacie.. ja jezdziłem na 2ch.. i jak zmieniłem na 3 odrazu poczułem różnice.. tarcie jest minimalne..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artek891
Nowy
Nowy



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Pią 19:31, 14 Sie 2009    Temat postu:

Chyba przy 3 pierścionkach jest większe tarcie a nie mniejsze niż na dwóch. Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xolczakx
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z biedronki. (Sierpc)

PostWysłany: Pią 19:40, 14 Sie 2009    Temat postu:

Nie zakładaj 70ccm bo ci skrzynia pujdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(1449)
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:52, 14 Sie 2009    Temat postu:

Jeśli ktoś mówi "nie zakładaj 70ccm bo ci skrzynia pójdzie", to ja mówie dajcie ten zestaw 70ccm, ja go chętnie wezmę, i wcale nie będę płakał jak skrzynka sie rozsypie, koszt zrobienia 70ccm to ok 1000zł, nie musisz zmieniać wału jeśli założysz 60ccm z alegro tzn. 55ccm, bo odnosze nieodparte wrażenie że niektórzy nadal myślą że to sześćdziesiątki, ja jeżdże cały czas na 55ccm, obecnie nawet więcej i nic sie nie dzieje, chodzi o to abyś nie piłował motorka. Nie wiem co myślisz mówiąc "które są wydajniejsze" użyj innego słowa. 2 pierścienie - trochę mniejsza kompresja, szybciej się wkręca na obroty(mniejsze tarcie), mniej siły trochę, 3 - pierścienie odwrotnie. Gaźniej oczywiście simson, dorób króciec, osobiście mam od wsk, ale nie polecam osobom którym zależy na spalaniu, pzdr:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Sob 7:33, 15 Sie 2009    Temat postu:

1.60ccm z 3 pierścieniami - Jak jesteś lekki (do 40kg xD) To będziesz miał problem na pych odpalić Very Happy Kompresja znacznie się zwiększa. Zaraz po założeniu cylindra tata musiał ze mną na pych odpalać. Do tego zmiana dźwięku jeszcze sie zalicza.
2.Z Simsona.
3.Wręcz idealnie opisane :p

Smile Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem (Jak coś to masz w podpisie opcję pochwal post :p)


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Estilo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki

PostWysłany: Sob 7:42, 15 Sie 2009    Temat postu:

Dzięki wam wszystkim za rady. Nię będe przerabiał cylka bo nie mam zbytnio warunków ani znajomych do takich prac :/ Wał, jak narazie zostawie. mam ok. 55kg wiec z pchnięciem raczej problemu nie będzie xD

Jeszcze jedno, ostatnie pytanie Smile gaźnik od simka to N1 czy N3?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Sob 7:47, 15 Sie 2009    Temat postu:

Dokładnie który to nie jestem pewien ale raczej N3. Z resztą przeczytaj se to:

# 16N3-2 - SIMSON SR50 SKUTER POJ.50 cc

# 16N3-3 - SIMSON SR80 SKUTER POJ.60/70 cc

# 16N3-4 - SIMSON S51/ ENDURO POJ.50 cc

# 16N3-5 - SIMSON S70 POJ.60/70cc
Co wybierzesz to twoja decyzja, ale to miej wiecej uświadomi Ci, który gazior jest od którego Simsona Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1689
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 106 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Sob 10:51, 15 Sie 2009    Temat postu:

16N3-4 - nie polecam , przynajmniej tych za 50, 60zl z allegro, sa do niczego; to lepiej juz poszukaj gdzie uzywany , ale oryginalny 16N1 lub zainwestuj w nowy - jakies 160zl.. :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin