Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PPSZ
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ja mam to wiedzieć ????????
|
Wysłany: Śro 18:43, 19 Mar 2008 Temat postu: Tuning |
|
|
Niewiem czy to się komus przyda ale jeśli tak to się ciesze a jeśli nie to usuńćie ten temat.
Tuning silnika należy zacząć od remontu z uwagi na dodatkowe obciążenie go oraz poprawe żywotność która zostanie skrócona po przeróbkach . W silniku należy wymienić
1Łożyska ;
-ŁOŻYSKO 6303 - WAŁ 2xcena od 6 do 12 zł
-ŁOŻYSKO 6202 - WAŁEK GŁÓWNY od 6 do 10 zł
-ŁOŻYSKO 6004 - WAŁKA ZDAWCZEGO od 6 do 12 zł
2Simmeringi:
-SIMMERING 15X35X7 - DEKLA 0d 2 do 3 zł
-SIMMERING 17X30X7 - WAŁU 2x od 2 do 3 zł
-SIMMERING 25X42X7 - MAŁEJ ZEBATKI od 2 do 4 zł
3Wał ;
Wał należy oddać do regeneracji w przypadku gdy mamy oryginalny czeski wał . Zaś kiedy wał jest polskiej produkcji należy go wymienić na nowy z uwagi na bardzo marna jakość wykonania .
Cena korbowodu od 30 do 50 zł w zależności od sklepu
Cena wału nowego polskiego 120 zł
4Cylinder i Tłok ;
W przypadku wyczuwalnego zmniejszenia się kompresji należy sprawdzić stan pierścieni oraz tłoka jeżeli okaże się że są zużyte należy je wymienić .
Cena tłoka ok. 10 zł
Cena pierścieni ok. 2zł
Jeżeli na tulei cylindra jest wyczuwalny próg powinniśmy kupić nad wymiarowy tło i udać się z nim i cylindrem do odpowiedniego warsztatu gdzie zostanie wykonany szlif cena są różne wahają się w przedziale od 30 zł do 60 zł .
Tuning dla mniej zaawansowanych .
1 Rozwiercenie gaźnika do 19 mm
2 Wypolerowanie oraz zgranie kanałów w cylindrze i karterach
3 Wypolerowanie skrzyni korbowej
4 Założenie filtra stożkowego
5 Splanowanie głowicy
Głowice można splanować nawet o 2,3 mm ale niepolecam tego gdyż wtedy trzeba przy pomocy frezu żłobić wgłębienie w głowicy jeżeli tego niezrobimy przy tak drastycznym splanowaniu tłok spotka się z głowicą .
Bezpieczna wartość splanowania wynosi 1,5 mm wał nie jest wtedy zbyt obciążony i nie trzeba nic frezować .
Głowice po splanowaniu należy dotrzeć na cylindrze przy pomocy pasty do zaworów .
Planowanie głowicy zlecamy tokarzowi koszt ok. 30 zł
Tuning ekstremalny
1 Zamontowanie zaworu membranowego pomiędzy króćcem a cylindrem lub zamontowanie membrany wprost do komory korbowej . Jeżeli chcemy zamontować membranę wprost do komory korbowej musimy przerobić mocowanie ramy .
2 Wstawienie bardziej zaawansowane technicznie gaźnika
3Zamontowanie cylindra o pojemności 70 cm 3 i co się z tym wiąże wzmacnianego wału dedykowanego do tego cylindra taki zestaw można dostać tylko w czechach .
3 Bateryjny zapłon
4Głowica gwiazdowa
5 Można też się pokusić o zamontowanie innej skrzyni biegów ale jest to bardzo czasochłonne i wymaga wielkiego doświadczenia.
6 Wydech sportowy dedykowany do tego silnika jego schemat można znaleźć na czeskich stronach .
7 Dorobienie dodatkowych kanałów płuczących .
8 Tłok 1 pierścieniowy niemożna go kupić Polsce jedynie w czechach można też go dorobić .
9 Odchudzenie tłoka oraz korbowodu należy uważać żeby nie przesadzić bo może się to źle skończyć .
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
cieply-kc
Wymiatacz

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Śro 18:49, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
A mógłby ktoś dodać takie samo ale do silników np. 023 i S38.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sorber
Tata:)

Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Śro 19:51, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ppsz mam akurat uwagę co do twego tekstu... jezlei jest próg w cylindrze to nie kupujesz tłoka i djaesz cylinder do szlifu tlyko dajesz do szlifu a potem dobierasz tłok. co do silników 023 i s38 to rozumiem ż eto rometowksie ??
to pod cylinder daj podkłądkę z aluminium o grubosci 1,5mm oczywiscie z dobrze wycietym otworem wypełnij wał korbowy mozesz też zastosować inny gaxnik np. od simka .skróc kolanko wydechu (ja w swoim romecie polo wywaliłem wszystkie kichy z tłumika i odiąłem 7 cm końca tłumika, dźwiek mocny, bo wydech pusty i mocy miał tez sporo)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PPSZ
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ja mam to wiedzieć ????????
|
Wysłany: Śro 19:53, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
raczej nie z uwagi na kiepskie wykonanie najpier kupujesz tłok a potem dajesz do szlifu ten kto to wykonuje sprawdza średnice tłoka i robi podniego szlif jest to najlepsza metoda najdokładniejsza
można zrobić tak jak ty mówisza ale to niegwarantuje dobrego spasowania no chyba że mówimy tu o orginalnym tłoku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PPSZ dnia Śro 19:54, 19 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sorber
Tata:)

Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Śro 21:48, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
gwarantuje dobre spasowanie. jak najpierw kupisz tłok i dasz cylek do szlifu nie wiesz na jaki wymiar ci wyszlifuje cylinder. od tego zacznijmy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Conqeror
Częsty bywalec

Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 6:40, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
CO ????
Dajesz tłók i Tokarz ma ci rozwiercić na tkai wymiar jaki ty checsz . On zasad nie ustala bo nie płaci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cieply-kc
Wymiatacz

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Czw 7:24, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Ale mi chodziło o np. wymiary łożysk itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PPSZ
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ja mam to wiedzieć ????????
|
Wysłany: Czw 8:32, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
sober niezrozumiałeś chodzi o to że kupujesz tłok i zanośisz go razem z cylindrem i wtedy on mierzy tłok i robi szlif pod ten tłok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sorber
Tata:)

Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Czw 11:18, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
wiem o co ci chodzi. tylko ze nie wiadomo ile z honuje ci tokarz cylinder. wiec najpierw zanosisz do szlifu i potem dobierasz tłok a nie na odwrót.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PPSZ
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ja mam to wiedzieć ????????
|
Wysłany: Czw 11:20, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
jkto niewiadomo ile ztoczy przecierz on to robi do wymiaru tłoka
zreszta niema co się kłucić i tak i tak będzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sorber
Tata:)

Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Czw 11:23, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ku*wa!! ale jak masz próg wywalony w kosmos to myślisz ze ci ztoczy tak na styk twego tłoka czy do tad az nie bedzie progu? tak samo tyczy sie jak zrobisz rysę głęboką w cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PPSZ
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ja mam to wiedzieć ????????
|
Wysłany: Czw 11:27, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
przecież każdy jest na tyle rozumny a przynajmniej tak mi się wydaj że potrafi ocenić czy trzeba zrobić 2 szlif czy 1 czy tam 4 tak trudno to zrozumieć
co ci z tego że roztoczy ci do tego momentu aż nie będzie rysy czy tam progu jak wymiar nie będzie pasował do żadnego tłoka co wtedy zrobisz tłok na zamówienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sorber
Tata:)

Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Czw 11:36, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
wiec pisże że najpierw robisz szlif. oczywiscie tokarz ocenia wczęsniej czy d asie wykonać szlif w tym cylindrze czy jest on na tyle zuzyty/uszkodzony że nie ma sensu go ratowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stopakropa
Początkujący

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:07, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Sry, że odkopuje tak stary temat, ale mam pytanie, co da zamontowanie membrany wprost do komory korbowej i jak potem mieszanka dostaje się pod głowice? Co daje zapłon bateryjny i jak wypolerować komore korbową? Na czy polega zgranie kanałów w cylindrze i karterach? Sry, że tyle pytań i za odkopanie tak starego tematu, ale chciałbym się dowiedzieć co i jak zrobić. Za odpowiedzi dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lucas
Wymiatacz

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 20:59, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
stopakropa napisał: | Sry, że odkopuje tak stary temat, ale mam pytanie, co da zamontowanie membrany wprost do komory korbowej i jak potem mieszanka dostaje się pod głowice? |
Jest to bardzo trudne do zrobienia oznacza to duże przeróbki karterów. Mieszanka dostaje się nad tłok tak samo jak wcześniej, lecz jej droga jest krótsza niż w przypadku gdy idzie przez kanał ssący.
Cytat: | Na czy polega zgranie kanałów w cylindrze i karterach? |
jeśli dobrze pamiętam w tuningu według Tomasza Sałka pisze co nieco o tym.
Cytat: | Co daje zapłon bateryjny i jak wypolerować komore korbową? |
Zapłon bateryjny daje mocną iskrę w każdym zakresie obrotów.
O polerowaniu komory korbowej było na forum, bodajże sir_headly to robił. Jak szukajka nie pomoże to patrz w topicu o jego ogarze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|