Tłumaczenia z czeskich stron

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Pią 17:40, 08 Sie 2008    Temat postu: Tłumaczenia z czeskich stron

Jako że w wolnych chwilach lubie sobie szperać różne rzeczy o jawkach, zawsze intrygowały mnie teksty z czeskich stron. Dlatego tłumacze je.
Gotowy jest już tekst o cylindrze 70cm3. Zamieszcze go jak będę wiedział co znacza te słówka, żeby go bardziej dopracować.
ojnice
svrtáni
nerez
přiruba
hřidel
docilovaně
sekundarni


Czekam na jak najszybszą pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Pią 18:05, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalF
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: sie wziol ramzes?

PostWysłany: Pią 17:53, 08 Sie 2008    Temat postu:

ojnice to po polsku swożeń,
nerez to stal nierdzewna

a co dokładnie tłumaczysz bo ja nie w temacie Wink

mam ciocie w czechach co gada po polsku, czesku i francusku więc jak jakiś tekst jest do przetłumaczenia to moge pomóc Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichalF dnia Pią 17:56, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Pią 18:07, 08 Sie 2008    Temat postu:

A więc tak: proszę się ze mnie nie śmiać - chce dobrze. Jakaś osoba musi to przełożyć z "polskiego na nasze", żeby to lepiej zrozumieć. Ja czeskiego nie znam i korzystałem z bardzo ubogiego słownika na kompie który zasób słów ma bardzo malutki.

Te motory sa wszak słabe, lecz używane na zawodach 50cm3.
Modyfikacja polega na zamiennych częściach, zmienia się tylko brązową
tulejkę sworzeń o średnicy 12mm a osadzoną w karterach (aby przeciwny montaż 50ccm dał się włożyć tzw. motylek – klin [podkładkę] i przerobić brązową tulej na tłokową
oś[zatyczkę] 14,10 mm). Do tuningu 70ccm jest potrzebny dodany odlany cylinder Jawy 50 typu 555, który się przy tej przeróbce jedynie wbija.
Wyróżnienie> pomiędzy odlanym cylindrem z J 550 i J 555 jest na powierzchni ssącego kanału w cylindrze, cylindrze J 555 ma kształt serduszka. Następnym warunkiem jest symetryczność kanału – bywały drętwe po jednej stronie – oprócz środka[połowy]jednej części – przeróbki:

-przeróbka korby (odwrócenie sworznia + rozróżnienie uchwytu[korby],przymocować[dodać] wymiana obudowy
-przetoczenie całkowite karteru
-motylek na przeciwny montaż na 50ccm
-podkowa (identyczna jak 50ccm)
-przewrócenie odlanego cylindra na średnice 45mm + wygładzenie cylindra wobec tłok. pierścienia, tłokowej osi, klamrowej polisy[chyba seger]
- svrtani?? na wyższą funkcję, 4 do 6 kanałów
- ograniczająca podkładka pod cylinder (stal nierdzewna)
- aluminiowa kostka do wydechowego kanału cylindra
- aluminiowa kostka do ssącego kanału walca
- priruba?? ssącego kanału identyczna z priruby?? J 20
- głowica cylindra – zgodna gwiazda z 50 ccm – zmodyfikowany wewnętrzny rozmiar, wobec matki
- modyfikacja tłoka średnica 45

Z opisu wysokość wprowadzonej modyfikacji na 70 ccm jest koniecznie dodany:
1) korbowy hridel?? J 20
2) oba główne kartery J 20
3) odlewany cylinder z J 555

Moc tak przystosowanego motoru jest w rozszerzeniu 8 do 10 koni / 8.000 obrotów/min., max. docilovane?? obroty motoru dookoła 10.000 obr./min., maxymalna prędkość pojazdu się rozwinie od przeniesienia (sekundarni?? > przeniesienie). W pojeździe układ hamowania jest na najwyższym koniecznym chwytaniu.

P.S. Ostatni zmiana przystosowania 3 przełożenia z nowymi częściami.

Spróbujcie, ja z przełożeniem na "polski", słowo po słowie siedziałem nad tym z 4-5 godzin.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Pią 18:11, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalF
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: sie wziol ramzes?

PostWysłany: Pią 18:12, 08 Sie 2008    Temat postu:

Dobra robota tylko że niektóre słowa mają kilka znaczeń więc będzie trzeba to popoprawiać ale widać że odwaliłeś kawał roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Pią 20:21, 08 Sie 2008    Temat postu:

Wiem że słowa mają kilka znaczeń, dlatego wybierałem te które najbardziej pasują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pieruszyce

PostWysłany: Pią 20:56, 08 Sie 2008    Temat postu:

Te motory są powszednio słabe, lecz „występują” na zawodach 50cm3.
Modyfikacja polega na wymianie kilku częściach, zmienia się tylko brązową
tulejkę, sworzeń o średnicy 12mm i osadzoną w karterach (aby przeciwny montaż 50ccm można było włożyć należy zamontować tzw. motylek – klin [podkładkę] i przerobić brązową tuleję na tłokową.
Zatyczkę 14,10 mm. Do tuningu 70ccm jest potrzebny nowy, odlany cylinder Jawy 50 typu 555, który się przy tej przeróbce jedynie zakłada
pomiędzy odlanym cylindrem z J 550 i J 555 na powierzchni kanału ssącego w cylindrze, Jawa 555 ma kształt serduszka. Następnym warunkiem jest symetryczność kanału – bywały drętwe po jednej stronie – oprócz środka[połowy]jednej części
przeróbki:

-przeróbka korbowodu (odwrócenie sworznia + rozróżnienie uchwytu[korby],przymocować zamiennik obudowy
-przetoczenie całkowite karteru
-klin na przeciwny montaż na 50ccm
-podkowa (identyczna jak 50ccm)
-„rozwiercenie odlanego cylindra na średnice 45mm + wygładzenie cylindra wobec tłoku. pierścieni, osi tłoka , klamrowej polisy[chyba seger]
- Można także zrobić kanały płuczące dla lepszych wyników, 4 do 6 kanałów
- ograniczająca podkładka pod cylinder (stal nierdzewna)
- aluminiowa podkładka (pomiędzy kolanko a cylinder) do wydechowego kanału cylindra
- aluminiowa podkładka (pomiędzy króciec a cylinder) do ssącego kanału walca
- dysza ssącego kanału identyczna z dyszą z 50 ccm
- głowica cylindra – słoneczkowa z 50 ccm – zmodyfikowany wewnętrzny rozmiar, wobec lepszego spalania mieszanki
- modyfikacja tłoka do średnicy 45

Z opisu na modyfikacje na 70 ccm jest koniecznie potrzebny:
1) korbowód Jawa 20
2) kartery Jawa 20
3) odlewany cylinder z Jawy 555

Moc takiego motoru to od 8 do 10 koni / 8.000 obrotów/min., max. obroty motoru dookoła 10.000 obr./min., maxymalna prędkość pojazdu rozwinie się w zależności od przeniesienia napędu (zębatki). W pojeździe układ hamowania jest na najwyższym koniecznym chwytaniu.



tak ja to przerobiłem
Juz troche przerobiłem wg tych J20 itp...


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez hary94 dnia Sob 8:01, 09 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Pią 21:05, 08 Sie 2008    Temat postu:

J 20 to jawa 20, J 555 to jawa 555 a J 550 to jawa 550

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalF
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: sie wziol ramzes?

PostWysłany: Sob 11:58, 09 Sie 2008    Temat postu:

dzisiaj byłem w wodzisławiu i koleś powiedział że piersze złyszy o cylkach 70 i ma tylko 60 więc w wodzisławiu takiego nie kupicie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Sob 12:18, 09 Sie 2008    Temat postu:

No już wam wczoraj mówiłem, gadałem z kolesiem wczoraj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin