PODAJCIE NAJLEPRZE SPOSOBY NA TUNING SILNIKA
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IREK
Gość






PostWysłany: Sob 17:51, 19 Lis 2005    Temat postu: PODAJCIE NAJLEPRZE SPOSOBY NA TUNING SILNIKA

WIEM ŻE DOBRTYM SPOSOBEM JEST WSTAWIENIE WIĘKSZYCH DYSZ 68,70 I ZMIENIC ZEMBATKE NA 13 ZEMBÓW
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 17:55, 19 Lis 2005    Temat postu:

Tez o tym słyszałem . Mozna spróbowac kupic na allegro ten zestaw 60 ccm ael nie zawsze to daje efekt podobno.
Powrót do góry
lubelak
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 19:42, 19 Lis 2005    Temat postu:

Splanowanie głowicy, karterów dolotowych, tłumik od simzłoma sportowy(to do mustanga) gaźnik od simzłoma, 3 szlif orginalnego cylindra ( a nie to allegrowskie gówno 55ccm) no i ta zębatka i chyba tyle. Ale to jest zabójstwo dla silnika:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 18:09, 20 Lis 2005    Temat postu:

o 60cm3.... To czy da Ci moc, zależy głównie od dotarcia.... Po zamontowaniu nowego cylindra motor musi się dotrzeć, więc nie będzie czuć różnicy, zwłaszcza jeśli masz 4 szlif cylindra (jak ja)... A co do dysz, to trzeba popróbowac bo to zalezy od motoroweru.... Tak więc sądze że tańszym i lepszym sposobem, jest zrobienie szlifu cylindra....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Nie 19:36, 20 Lis 2005    Temat postu:

dysze wiele dają jeżeli masz kwadratowy otwór w krućcu od strony gaźnika
kpl. dyszy kosztuje ok. 6 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 19:53, 21 Lis 2005    Temat postu:

Otwór kwadratowy można zrobić samemu.... Podobno również to "oddławia" silnik... w koncu zwiększa się przelot....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 14:07, 23 Lis 2005    Temat postu:

lubelak napisał:
Splanowanie głowicy, karterów dolotowych, tłumik od simzłoma sportowy(to do mustanga) gaźnik od simzłoma, 3 szlif orginalnego cylindra ( a nie to allegrowskie gówno 55ccm) no i ta zębatka i chyba tyle. Ale to jest zabójstwo dla silnika:/


Dlaczego odrazu "zabójstwo" ?? Wierz mi, widywałem bardziej porobione silniki i jakoś jeździły. Jawka ma spory potencjał mocy i przy okazji spory zapas materiału przy większości części. Jawka wytrwa to spokojnie. Przytoczę przykład mojej Motorynki (Wizytówka KFL Garage Cool ) silnik porobiony i to mocno (głowica -2mm, obrobione kanały w cylindrze, kąty otwierania okien, odchudzony układ tłokowo-korbowy, powiększony kanał ssący, gaźnik 16N3, dolot powietrza własnej konstrukcji, w środku polerowane co się da itp.) i jeździ. Fakt, faktem na codziń jej nie używam, ale ten przykład przytoczyłem tutaj tylko po to, żeby udowodnić, że to wcale nie "zabójstwo" dla silnika.

Poza tym co to znaczy "splanowanie karterów dolotowych" Shocked Dłubie w silnikach już dobre 5lat i jak żyje nigdy nie słyszałem o czymś takim. Jakaś literówka ??
Powrót do góry
lubelak
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 15:12, 23 Lis 2005    Temat postu:

literówka, literówka chodziło mi ogólnie o ten cały dolot. Kurcze ale dla kogoś kto często jeździ motorowerem to jeden sezona i remont generalny(chyba:D)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 18:54, 23 Lis 2005    Temat postu:

Osobiście się nie znam, ale to tylko chyba.... Silnik przecież nie będzie aż tak wyżyłowany....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 17:05, 24 Lis 2005    Temat postu:

Ja w ciągu roku robię motorem ok. 2000-3000 km i w przypadku mojej motrorynki to się zgadza. Wszystko zależy od tego co dla ciebie oznacza "często" i od tego jak jeździsz. Co do Jawki. To ile pojeździsz, też zależy od wielu czynników. Przede wszystkim stan techniczny układu tłokowo-korbowego, wiadomo np., że nie pojeździmy długo na wyruchanym wale, albo starych pierścieniach czy łożyskach, dlatego przed dotchnięciem się do przeróbek zaleca się remont kapitalny i nie chodzi mi tutaj bynajmniej o remont typu: na tym wale jeszcze trochę pojeżdżę, kompresja jest jeszcze w miarę w porządku to wymienie tylko tłok i pierścienie. Nie, nie o to nam chodzi. O ile w seryjnym silniku jakoś by to przeszło, o tyle w rasowanym nie ma miejsca na kompromisy. Następna sprawa. Piszesz o planowaniu głowicy, od tego też dużo zależy. Stopień sprężania ma bardzo duży wpływ na trwałość naszego silnika, a jak wiadomo im bardziej splanujemy głowicę tym stopień sprężania większy, dletego nie przesadzajmy z tym, szczegulnie w przypadku Jawki, która już po wyjachaniu z fabryki ma dość wysoki stopień sprężania. Jeżeli mówimy tutaj tylko o tych przeróbkach co opisałeś wcześniej, jeżeli głowicę splanujemy o jakiś rozsądny wymiar (0,5 do jazdy na codzień powinno wystarczyć, jeżeli chcemy zachować żywotność(ja u siebie co prawda planowałem więcej, ale ja jestem zdrowo poj**any Wink )) to, tak jak Lipton napisał, nie jest to jakiś wysilony silnik i trwałość pozostaje prawie, że seryjna. Nie zmniejszamy przecież trwałości (psełdo)sportowym tłumikiem, większą zematką, czy gaźnikiem od Simsona. Obróbka kanałów to tylko poprawa fabryki. Jedyne co przy tych przeróbkach ma jakieś większe znaczenie na trwałość naszego silnika to planowana głowica, ale o tym już pisałem wyżej. To są naprawdę delikatne przeróbki.
Powrót do góry
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 9:32, 26 Lis 2005    Temat postu:

W końcu mamy na forum kogoś znającego się na rzeczy...

PS LIPON A NIE LIPTON


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Gość






PostWysłany: Wto 19:30, 29 Lis 2005    Temat postu:

Mam do was pytanko wszyscy mówią o zwiększeniu przelotu w gaźniku wymienienie dysz itp. Aczy ktoś pomyślał z was o wymianie filtra powietzra na jakiś lepszy o zwiększonej przelotowości. Ja w mojej jawce zrobiłem remont gneralny z orginalnej jawki zostały tylko kartery. Części miałem zprowadzane anie te polskie gówna . Wyczyszczony został gaźnik założone zostały sportowe cewki wymieniony filtr powietrza na sportowy.Kruciec z większym oknem przelotowym , zębatka zdawcza na 13 zębową itp dzięki temu jawka ma kopa że arz miło i jedzie !!!!!80-85km\h!!!!!
Powrót do góry
Paweł
Gość






PostWysłany: Wto 19:33, 29 Lis 2005    Temat postu:

zapomniałęm dodać wymieniłem łożyska na wale nie na takie jakie mają być tylko robione na zamówieni które wytrzymują większe przeciążenie i wieksze obrot i są lżejsze od orginalnych
Powrót do góry
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 22:24, 29 Lis 2005    Temat postu:

A świstak siedzi i zawija je w te sreberka.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Gość






PostWysłany: Śro 9:58, 30 Lis 2005    Temat postu:

Niw wierzysz poszukaj trochę na necie a znajdziesz cwki sportowe dają większą iskrę i to prawie dwa razy.Łożyska na wale pozwalają na wkręcenie się na większe obroty.A jak się ma normalny filter powietrza to on idealnie zmniejsza dawkę powietrza.A jak chyba wiesz(tak myślę Smile )że do cylindra zasysana jest mieszanka powietzra i paliwa. jeżeli ta mieszanka będzie maiła mało powietzra i będzie zbyt bardzo nasycona bęzyną to motorek będzie maiał mniejszego kopa .Więc spróbuj wymienić te części. Acha wymień też świece na jakąś porządno np sportową ngk a nie polskie łąjno firmy "iskra" a sam się przekonasz jakiego jawka może mieć kopa
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin