Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Nie z pytaniem a z poradą, czyli z innej beczki.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wymiatacz070
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:17, 31 Sie 2009    Temat postu: Nie z pytaniem a z poradą, czyli z innej beczki.

Witam,

Każdy jawkowicz albo ogarowicz boryka się z problemem jak by tu dodać trochę mocy motorkowi. Mam 20 lat, mam ogara jakieś 3 lata. wydaje mi się że wiem już prawie wszystko o tym silniku. Chciałem poradzić forumowiczom jak dodać , prostym sposobem, mocy silnikowi jawy. Wiadomo powszechnie że zestaw "70ccm z czech" istnieje ale minie jeszcze kilka ładnych lat zanim w Polsce ktoś to zdobędzie, bo to nie żadna produkcja, tylko prywatny człowiek czy jeden zakład to robi, pomijając oczywiście domorosłe wytwory czechów z jawkami, bo to co oni z nimi robią, to nam się nawet nie przyśniło. Ale do rzeczy. Stać mnie na porządny motocykl, mam również kilka zabytków, ale zawsze kombinowałem z ogarkiem za 80 zł kupionym żeby sobie po lesie dobrze dawał radę i sprawiał przyjemność a nie denerwował. Prostym sposobem osiągnęłem fajny efekt pracy silnika, moc jego wynosi teraz około 4,5 KM, mało wiem, ale to motorower sprzed 30 lat, a konstrukcja silnika sięga lat uwaga 50-siątych ubiegłego wieku. A wiadomo jakie jawka ma fajne pierwsze 2 biegi, swoją drogą szkoda że czesi nie zrobili 3-ech krótkich i 4-ego długiego biegu, choć były takie prototypy. W skrócie:

-Głowica splanowana fachowo, kosztowała 50 zł kupiona od MINISIA.
-Cylinder czeski 40,5 mm po szlifie.
- Tłok odchudzony
-Gaźnik wsk 125
-fachowo ustawiony zapłon


Bardzo proste zbiegi a dają naprawdę dużo. Oczywiście tylko dla osób którym jest obojętne obciążenie wału korbowego i skrzynki.Dodam że mam zdjęte cewki świetlne i przednie zawieszenie od rometa charta. Proszę zwrócić szczególną uwagę na świetnie ustawiony zapłon, od niego zależy prawie wszytko, mi się udało go ustawić idealnie prawie za pierwszym razem, tu kłania się doświadczenie, kiedyś zapłon ustawiałem kilka dni...... Wybrałem gaźnik wsk 125, dużo osób na niego narzeka, ja nie. Jest prosty , bardzo łatwo go się reguluje i wbrew powszechnym opiniom spalanie , przynajmniej u mnie zmalało! chociaż jest mi ono obojętne, ale głupia to sytuacja gdzie część paliwa wycieka na ziemię a nie trafi do cylindra,jak to ma miejsce w Jikovie. Najwięcej problemu to chyba króciec do gaźnika, ja mam zrobiony z kolanka od rometa. Filtr powietrza, absolutnie nie trzeba zmieniać, trzeba natomiast przedłużyć gumową rurkę, ja to zrobiłem za pomocą kolanka pcv o małym kącie, rurkę gumową trudno wsadzić na obręcz gaźnika ale jak to się uda to na pewno się nie odczepi.
Motorek naprawdę dynamiczny, ważę 90 kg, przyspiesza mniej więcej jak dobry simson. Bardzo wysoko się kręci, ja jeżdżę tylko po lesie i daje sobie rade bez problemu, jedynym problemem jest szybkie grzanie się silnika, trzeba uważać żaby go nie zatrzeć. Koszt to około 200zł, myślę że warto, fajna zabawa, oczywiście nie obchodzi mnie że "wał może pujść", "skrzynia się rozleci" jestem tego świadomy, ale w końcu ten temat jest w dziale"Tuning mechaniczny". Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji, chętnie odpowiem na każde pytanie.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez wymiatacz070 dnia Pon 19:24, 31 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody1432
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:44, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Żadnej nowości nie przekazałeś. Ten tuning jest powszechnie stosowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Wto 11:10, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Właśnie, bo jawkowicze i ogarowicze na tym forum wiedzą już co i jak z tuni i dla nich to żadna nowość. Dużo się napisałeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 11:16, 01 Wrz 2009    Temat postu:

A ten tłok odchudzony... to jak się go odchudza? Czy może kupuje się już taki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody1432
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:32, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Zbierasz zbędny materiał z środka tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 19:06, 01 Wrz 2009    Temat postu:

E, chociaż mu się chciało i może się komuś przydać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 19:46, 01 Wrz 2009    Temat postu:

A dużo takie odchudzenie tłoka daje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Śro 12:08, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Wszystkie tematy odnośnie tuningu zebrał w jeden. Ładnie to się prezentuję ale niestety już od długiego czasu wszyscy o tym wiedzą Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin