Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy tuning silnika zwiększa moment obrotowy ? |
Tak |
|
70% |
[ 17 ] |
Nie |
|
4% |
[ 1 ] |
Może, minimalnie |
|
25% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 24 |
|
Autor |
Wiadomość |
yoo7
Początkujący

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Nie 16:52, 10 Maj 2009 Temat postu: Moment obrotowy |
|
|
Witam mam takie pytanie : Czy tuning silnika (np. wymiana cylindra na 60ccm) zwiększa moment obrotowy ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yoo7 dnia Nie 16:52, 10 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 17:19, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Gówno da moc, jak nie ma momentu. 60ccm nieco zwiększa moment. Bardzo dużo zależy od wydechu i prawidłowego dolotu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lopez
Moderator

Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Nie 17:20, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o wymianę cylindra na "pseudo" 60 polskie to nie zwiększy Ci. Jeżeli faktycznie przeprowadzisz prawdziwy tuning to na pewno zwiększy. Wkońcu po to się tuninguje pojazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yoo7
Początkujący

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Nie 20:30, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
macq jak cię dobrze zrozumiałem to tuning daje bardziej na obroty niż na moment obrotowy dlatego że moc to iloczyn momentu obrotowego i obrotów na minutę ( wyjaśnienie i wzory: link w podpisie )
P.S.
Chyba tobie chodziło o "Głównie da moc" a nie to co napisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 20:44, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | P.S.
Chyba tobie chodziło o "Głównie da moc" a nie to co napisałeś. | Nie, dobrze napisałem. Po prostu moment obrotowy jest jakby lekceważony przez domorosłych tuningowców, a on generalnie przekłada się na siłę z jaką obraca się koło, czyli generalizująć jak łatwo wjedziemy pod górkę.
Prawda, że cylek 60ccm da głównie moc, moment to sprawa wydechu. Z resztą mówienie o momencie w 50-60ccm 2T to czysta abstrakcja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 20:46, 10 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
galakty
Wymiatacz

Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:15, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zawsze doda momentu obrotowego
Wielu mysli ze im wieksza moc tym ma wiekszego kopa, moze... Ale za "kopa" to odpowiada wlasnie moment obrotowy , ktory "porusza" kolami. Za predkosc odpowiadaja konie mechaniczne - im wiecej tym moze szybciej pojechac.
Niech was nie zmyli ilosc postow dopiero sie zarejestrowalem ale wiem to i owo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Black Dog
Wymiatacz

Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Pon 12:28, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jarek nie masz podpisu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yoo7
Początkujący

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Pon 12:32, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
galakty napisał: | Zawsze doda momentu obrotowego
Wielu mysli ze im wieksza moc tym ma wiekszego kopa, moze... Ale za "kopa" to odpowiada wlasnie moment obrotowy , ktory "porusza" kolami. Za predkosc odpowiadaja konie mechaniczne - im wiecej tym moze szybciej pojechac.
|
Im większa moc tym większego ma kopa tak jest dlatego ale za moc odpowiada moment obrotowy (oraz obroty "dlatego że moc to iloczyn momentu obrotowego i obrotów na minutę ( wyjaśnienie i wzory: link w podpisie ) ").
Za prędkość bardziej odpowiadają obroty na minutę niż moc (konie mechaniczne).
Jak będziesz miał dużo mocy, a nie będziesz miał obrotów to będziesz jechał wolno ale będzie duże przyśpieszenie
Black Dog napisał: | Jarek nie masz podpisu |
Już jest nie wiem czemu wcześniej nie było.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yoo7 dnia Pon 12:44, 11 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
galakty
Wymiatacz

Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:43, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No tak powiedzialem w skroconej wersji oczywiscie mozna dyskutowac..
Obroty na minute? Im wiekszy moment obrotowy - wiecej obrotow na minute - tym wiecej obrotow na kolach - wiekszy kopniak
Ale nie o to tu chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yoo7
Początkujący

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Pon 12:56, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
galakty napisał: | Im wiekszy moment obrotowy - wiecej obrotow na minute - tym wiecej obrotow na kolach -
|
więcej obrotów na minutę tym więcej obrotów na kolach
większy moment obrotowy tym większy kopniak
^z tym się zgodzę^
ALE
większy moment obrotowy tym więcej obrotów na minute
^z tym nie^
Ale nie będę się kłócić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
galakty
Wymiatacz

Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:59, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Oj Chodzilo mi o to ze im wiekszy moment obrotowy tym lepiej wchodzi na obroty i sa mocniejsze ogolnie ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|