Membrana, cztery kanały, planowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:42, 13 Mar 2010    Temat postu: Membrana, cztery kanały, planowanie

Witam wszystkich forumowiczów. Przeczytałem kilkadziesiąt tematów na forum o membranach, kanałach i planowaniu jednakże muszę zadać kilka pytań. Właśnie jestem w trakcie robienia kapitalnego remontu. Wymieniłem uszczelniacze, łożyska i sprzęgło. Po ostatniej awarii muszę kupić cylinder. Głowicę mam od 60 ccm. Chciałem się zapytać czy to nic nie szkodzi jeśli kupię nowy cylek 60 ccm razem z tłokiem i będę chciał w nim dorobić dwa kanały do tego splanować głowicę i dorobić membranę? Czy najpierw powinienem go dotrzeć a potem przerabiać? Czy jeśli mam tłumik nowy pseudo sportowy to by osiągnąć lepsze osiągi powinienem coś z nim jeszcze zrobic? Czy dużą różnicę robi zamontowanie tłoka na jednym pierścieniu albo na dwóch? Widziałem że takie posty się pojawiają że to niby poprawia osiągi. Czy jak kupię nowy cylinder i dowiercę dwa kanały to muszę dać go od razu do szlifu? Mam nowy gaźnik ze sklepu do ogara. Już na nim jeździłem. Po zamontowaniu membrany lepiej zamontować inny, większy np. od WSK? Dziękuję z góry za każdą odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 22:14, 13 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Chciałem się zapytać czy to nic nie szkodzi jeśli kupię nowy cylek 60 ccm razem z tłokiem i będę chciał w nim dorobić dwa kanały do tego splanować głowicę i dorobić membranę?
Nie, ale kanały muszą być prawidłowo wykonane, w przeciwnym wypadku pierścienie popękają.

Cytat:
Czy najpierw powinienem go dotrzeć a potem przerabiać?
Wszystko razem.

Cytat:
Czy dużą różnicę robi zamontowanie tłoka na jednym pierścieniu albo na dwóch?
Aby mieć 1 pierścień, układ tłok-cylinder musi być dopasowany do siebie bardzo precyzyjnie. Na obecnie produkowanych częściach jest to bardzo trudne. Jeśli robić coś takiego, to tylko na porządnym tłoku (a taki jednopierścieniowy w PL jest prawie nie do dostania).

Cytat:
Czy jeśli mam tłumik nowy pseudo sportowy to by osiągnąć lepsze osiągi powinienem coś z nim jeszcze zrobic?
Szkoda w gównie rzeźbić, jak masz trochę umiejętności, to możesz wyspawać dyfuzor według projektów zamieszczonych na tym forum. Mała rada- nie bierz się za to mając spawarkę elektrodową. Szkoda Twoich nerwów. Trzeba mieć na prawdę talent, żeby zrobić to elektrodą dobrze.

Cytat:
Po zamontowaniu membrany lepiej zamontować inny, większy np. od WSK?
Na pewno będziesz miał zbyt ubogą mieszankę na seryjnym gaźniku. Pomaga gaźnik wskowy, względnie gaźnik dellorto np 17,5 (jest to jednak wydatek rzędu 100-150zł)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:22, 13 Mar 2010    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Czyli kolejność taka:
1. Zrobić kanały, splanować głowicę, dorobić membranę
2. Dotrzeć wszystko razem
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 22:52, 13 Mar 2010    Temat postu:

Dokładnie tak jak mówisz Wink Jeśli mogę coś zasugerować, to przy docieraniu takiego sprzęta nie zamulaj go za bardzo. Z resztą jeszcze przeróbki nie zostały dokonane, jeśli takowe poczynisz, to chętnie napiszę jak dobrze taki wynalazek dotrzeć. Anyway, życzę powodzenia w przeróbkach, najważniejsza rzecz to precyzja i brak pośpiechu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 22:54, 13 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 7:32, 14 Mar 2010    Temat postu:

Czas jest i nigdzie się nie śpieszę. Jeśli mógłbym prosić jeszcze o coś to przydały by mi się jakieś wskazówki przy montażu membrany. Wiem jak to ma wyglądać, wiem czego potrzebuję ale nie mogę skumać jak to jest zamocowane do cylka. W cylindrze trzeba wywiercić cztery otwory na metalową sztabkę ale te otwory trzeba nagwintować czy tam na nakrętki można to złapać? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Nie 9:44, 14 Mar 2010    Temat postu:

A nie myślałeś może o 3 kanałach? Na 4 zasilanie jest dość ubogie nie ma się co oszukiwać , na forum gdzieś w tutach jest schemat czeski do takiego cylindra 50/3.
Gosć w Czechach robi coś takiego [url]http://www.jawa50speed.wz.cz/nabidka/3k_1.jpg [/url]gdyby było to gorsze od 4 płuka na pewno nie robił by tego, wg mnie przy takim kanale można już zrobić porządne zasilanie ponieważ nie ograniczają nas otwory na szpilki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 9:52, 14 Mar 2010    Temat postu:

Przemyślę to co napisałeś, bo rzeczywiście coś w tym musi być. Jeszcze zastanawiam się jaki gaźnik zamontować do tak przerobionego cylindra. Patrzyłem na allegro i w przystępnej cenie jest gaźnik od WSK 125. Na youtube widziałem filmik jak gościu miał taki gaźnik i ogarek ładnie się wkręcał. Co proponujecie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Nie 14:14, 14 Mar 2010    Temat postu:

ja osobiecie jezdzilem na ogarku z gaznikiem od wsk'i i nie powiem calkiem calkiem ;] lepsze osiagi - logiczne wiecej mieszanki idzie Wink albo wpakowac gaznik od MZ ? tylko ze bd drozszy chyba ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:38, 14 Mar 2010    Temat postu:

Nie jestem pewien ale gdzieś czytałem chyba na youtube jako opis do filmu że gaźnik od MZ jest nie do wyregulowania przy tym silniku. Prosiłbym o porady ludzi którzy montowali już membrany, ponieważ mam pytania odnośnie konstrukcji. Czy przejściówkę między cylindrem a gaźnikiem można spokojnie zamontować tylko na dwóch śrubkach na których montuje się kruciec? Czy powinno się wywiercić dodatkowe dwa otwory w cylindrze? Jaki zawór byłby optymalny do montażu? Zastanawiam się nad takim od Aprilli. Z czego zrobić podkładki pod to wszystko bo będą potrzebne ze dwie albo trzy. Pozdrawiam Ogarowców Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 8:57, 15 Mar 2010    Temat postu:

"Przejściówkę" robisz ze sztaby aluminium, kanał w cylindrze też trzeba przerobić pod sztabę- dam rysunek po południu, bo aktualnie się śpieszę. Oryginalne gwinty nie będą w stanie utrzymać takiej sztaby. Membrana najlepsza jest z jakiejś 80'tki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pon 8:59, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:45, 15 Mar 2010    Temat postu:

Byłbym bardzo wdzięczny za rysunek. Mniej więcej wiem jak to ma wyglądać tylko muszę znaleźć teraz jakiegoś dobrego ślusarza, który mi to wszystko obrobi bo sam nie mam takich urządzeń. Czyli w cylindrze trzeba zrobić cztery otwory nowe na śruby większe niż te fabryczne. Z czego najlepiej zrobić uszczelki do tego wszystkiego? Zawór w przejściówce powinien być ustawiony w ten sposób by znajdował się idealnie nad oknem do cylindra, a po jednej ze stron w cylindrze powinien tak "spad" być wyżłobiony? Pozdro, dzięki wielkie za pomoc. Jest bardzo ciekaw efektów tej przeróbki i do tego jazdy na gaźniku od WSK. Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin