jak zrobić ładowanie na akumulator

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m930x
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:28, 18 Gru 2009    Temat postu: jak zrobić ładowanie na akumulator

witam. dzisiaj gadalem z moim nauczycielem od elektry jak zrobic ladowanie na akumulator w komarku, i powiedazial ze wystarczy tylko regulator napięcia 2 pinowy i starczy, to prawda? jak to zrobić aby ladowal akumulator od skutera?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edhar
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Medaliki

PostWysłany: Pią 21:25, 18 Gru 2009    Temat postu:

no i chyba w celu ładowanie jakieś podłączenie pod cewki świetlne, nie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez edhar dnia Pią 21:34, 18 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 11:26, 19 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
witam. dzisiaj gadalem z moim nauczycielem od elektry jak zrobic ladowanie na akumulator w komarku, i powiedazial ze wystarczy tylko regulator napięcia 2 pinowy i starczy, to prawda?
Tępa masa chyba z tego nauczyciela...potrzebny jest układ prostująco-stabilizujący (mostek i regulator). Oczywiście, mógłbyś wpiąć tylko 1 diodę i to by działało, ale podejrzewam, że akumulator bardzo szybko trafiłby szlag, jeśli by nie wybuchł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m930x
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:09, 19 Gru 2009    Temat postu:

no spoko, to co wystarczy kupic?

-na pewno regulator napięcia 2 piny ( na ile volt itp?)

-diode prostowniczą? jaką, ile volt, jakie napięcie i co dokładnie?

-i co jeszcze?

no i oczywiście jak podłączyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 23:20, 19 Gru 2009    Temat postu:

potrzeba Ci mostek prostowniczy. Styki ze znakiem "~" podłączasz do cewek, czy cewki (nie wiem jak to w komarze jest), a + i - Do akumulatora, ewentualnie do regulatora napięcia, albo nawet zwykłego stabilizatora

Reasumując, potrzeba Ci mostek prostowniczy (który ma 4 piny) i regulator napięcia, a najprościej stabilizator z dobrym radiatorem.

Jeśli dalej nie czaisz, to poszukaj sobie, ewentualnie napisz, ze nie rozumiesz, jutro napiszę dokładnie, bo dzisiaj lekko nie w stanie jestem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m930x
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:02, 20 Gru 2009    Temat postu:

napisz dokładnie:D i jak mozesz zrob jakis rysuneczek, nawet w paincie:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 16:44, 20 Gru 2009    Temat postu:

Znajdź mi proszę na necie zdjęcie jakiegoś regulatora 2 pinowego, bo ja takowego nie widziałem na oczy i nie wiem czy w ogóle taki jest Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m930x
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:21, 20 Gru 2009    Temat postu:

nie wiem, ale oj nauczyciel mowil ze jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Nie 21:28, 20 Gru 2009    Temat postu:

Nauczycielowi zasugieruj lekture podstaw elektroniki Wink
Wprawdzie juz tyle razy opisywalem te kwestie i zasadzie temat powinien juz byc zamkniety, no ale niech bedzie - postaram sie zrobic jutro prostego tuta na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m930x
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:05, 21 Gru 2009    Temat postu:

dzieki wielke:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pon 22:53, 21 Gru 2009    Temat postu:

Wybacz, ale dzis tylko schemat. W najblizszym czasie opis - o ile wogole jest taka potrzeba - schemacik mega prosty, sprawdzony w Jawce - dziala.
Jest to rozwiazanie, gdzie po wylaczeniu zaplonu stacyjka "odcinamy" jeden z biegunow akumulatora - aby uniknac rozladowywania aku przez cewki. Kto nie ma stacyjki, moze dolazyc diode w szereg bezposrednio przed akumulatorem; rowniez unikniemy wowczas niechcianego rozladowania baterii.



P.S
Na schemacie sa 3 cewki - jak ma to miejsce w czeskim silniku (w tym wypadku zaplon z aku).
Mozesz rowniez zostawic zaplon jak jest w oryginale, czyli : cewka - kondensator - przerywacz - cewka WN. Wowczas do schematu beda brane nie trzy tylko dwie cewki - jako "uklad ladowania" + reszta elektroniki.

Jezeli chcesz powyzszy pomysl wykorzystac w polskim silniku - analogicznie: w zaleznosci ile masz cewek; radze tylko zaplonowa w polskim silnku zostawic jak jest (ta z przewodem do fajki) w oryginale.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Pon 23:00, 21 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m930x
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:55, 22 Gru 2009    Temat postu:

nic nie kumam:P daj lepiej opis dla zielonych:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qziok
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chęciny

PostWysłany: Wto 17:27, 16 Mar 2010    Temat postu:

Witajcie. Tak wiem że 2 miesiące minęły ale znam regulamin dlatego pisze właśnie tutaj.

Zbudowałem sobie taki stabilizatorek i po podłączeniu napięcia jest ono zmniejszane o połowę.
Czy może to być wina tego że na wyjściu nie dałem akumulatora tylko miernik lub że na wejściu dałem mu już prąd stały a nie tętniący?

Dla reszty zamieszczam listę elementów (opis dla zielonych?):
-Kondensatory:
2x470nF, 10000uF, 100uF
-termistor 6,8k
-stabilizator LM317
-tranzystor BD 282
-rezystory:
1om, 330R


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qziok dnia Wto 17:27, 16 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 19:47, 16 Mar 2010    Temat postu:

Nie mogę się z tym zgodzić. Potrzebny jest jeszcze regulator prądu. Najlepiej tak ustawiony żeby dawał prąd 0.1C.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PrzemeK93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kolno

PostWysłany: Czw 21:22, 18 Mar 2010    Temat postu:

Ja w silniku wsk zrobiłem tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

EDIT: zrobilem na schemaciku mały bład, powinnoi tam pisac: cewki swietlne a nie ladowania, ale to z tego wzgledu, ze schemat prosty robilem dla siebie, a sam wiedzialem o co chodzi ;pp

W dodatku mam ładowanie 12V, dioda nie rozladowuje akumulatora, regulator napiecia nie jest potrzebny pod warunkiem, ze bedziemy caly czas jezdzic na swiatlach, bo inaczej akumulator dlugo nie pociagnie. Duzo czytalem na ten temat wiec system jest sprawdzony nie tylko przeze mnie. Oczywiscie mozna dolozyc regulator napiecia i wtedy nie bedzie potrzeby zapalania swiatel. Druga rzecz, ze swiatla i pozostale elementy elektryki trzeba podalaczyc do akumulatora, bo cewki nie beda mialy juz nie wystarczajacy prad. Dobra strona tego projektu jest tez to, ze jesli akumulatora nie bedziemy mieli, to i tak swiatla i reszta bedzie dzialala, bo przewody od ladowania i zasilania beda połaczone. Troche się rozpisałem, ale myśle, ze komus moze sie to przydac Smile Pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PrzemeK93 dnia Czw 21:24, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin