Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jawa 50 - 12V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 20:16, 02 Sty 2009    Temat postu: Jawa 50 - 12V

Witam

Mam pewien pomysł jak przerobić instalacje w Jawie 50 na 12V. Na magnecie są 3 cewki: 2*3V 10W i zapłonowa 6V 15W.

Myślałem żeby je wszystkie połączyć razem szeregowo, wtedy wyjdzie 12V. Czy można tak zrobić? Oczywiście zapłon zrobię bateryjny.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 21:01, 02 Sty 2009    Temat postu:

Tak, możesz, ale ja bym zamiast 2x3V, dał 2x6V (zapłonową), a na zapłon zostawił trzecią cewkę. Zapłon bateryjny nie jest znowu dużo lepszy, niż iskrownikowy, pozatym jest wrażliwy na aku- strzeli ładowanie, to daleko nie zajedziesz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 21:17, 02 Sty 2009    Temat postu:

A można gdzieś takie cewki kupić pojedynczo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:34, 02 Sty 2009    Temat postu:

Ja widziałęm w sklepie z częściami motorowerowymi. Ale jak już pujdziesz do takiego sklepu to pilnuj żeby sie jakaś baba w hu*a niezrobiła, bo spotkała mnie taka sytuacja: czekam w kolejce, koles się pyta czy dostanie cewki świetlnie, a ona mu tak: "niegdzie pan niedostanie, tylko są całe iskrowniki w komplecie." A ja jej PALCEM pokazuje na pułke gdzie leżą 2 cewki świetlne.
Widzice, koleś zamiast 40zł by zapłacił 115zł. Trzeba uważac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 22:50, 02 Sty 2009    Temat postu:

Mam jeszcze kilka pytań:
-Jaką żarówkę wsadzić do przodu jeśli przerobie instalacje na 12V? Bo na allegro żadnej nie widzę w podobnym przedziale mocowym jak te na 6W.

-Czy mogę użyć żarówki 10W na przednie światło pozycyjne, na a światło długie dać listwę białych diod LED? Czy nie będzie to sprzeczne z Polskim prawem?

-Czy w roli kierunkowskazów, sprawdzą się żarówki 4W? A może dać po 3 białe diody na jeden kierunkowskaz (oczywiście z żółta obudową).

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tojtas dnia Pią 22:51, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 23:25, 02 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Jaką żarówkę wsadzić do przodu jeśli przerobie instalacje na 12V? Bo na allegro żadnej nie widzę w podobnym przedziale mocowym jak te na 6W.
Zależy od typu układu i cewek. Otóż jeśli nie zastosujesz regulatora napięcia, to musisz jeździć cały czas na światlach, aby nie zagotować akumulatora. W tej sytuacji żarówkę z przodu musisz mieć 20~25W, bo przy mocy prądnicy 30-35W w połączeniu z zarówką tylną nie będzie gotować aku.

Jeżeli zaś przewidujesz regulator napięcia, to możesz dać sobie taką żarówkę jaka Ci się podoba (byle nie większą od mocy magneta Wink

Ogólnie rzecz biorąc:

Bez regulatora 25W, z tyłu ewentualnie diody, albo żarówką 5W. 25/25 12V jest dostępna i pasuje do jawkowego mocowania (nie ma jej na allegro, bo jest stara jak świat Wink )

Z regulatorem- tu zastosowałbym Faktycznie ładnie wkomponowany zestaw diód- są jednak NIEZGODNE z polskim prawem.

Cytat:
Czy w roli kierunkowskazów, sprawdzą się żarówki 4W
Zależy z jakim przerywaczem (czy jest do tego dostosowany). Ze zwyczajnym przerywaczem 4W żarówki nie będą migały, albo będą się jaja działy. Ja miałem w aucie diody na oryginalnym przerywaczu, ale musiałem dać równolegle w każdej lampie żarówkę 21W, owinąć ją taśmą i schować za kloszem, u Ciebie jednak miejsca może nie być, więc zawsze można kupić rezystor z regulacją, włączyć go w masę i sprawdzić przy jakiej rezystancji będzie dobrze migało. To jednak wyższa szkoła jazdy i przede wszystkim spore marnotrastwo prądu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pią 23:31, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 23:42, 02 Sty 2009    Temat postu:

A masz może jakiś sprawdzony i prosty schemat regulatora prądu?

Jako przerywacz myślałem nad przekaźnikami sterowanymi przez jakiś multiwibrator np. na NE555.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 23:48, 02 Sty 2009    Temat postu:

regulacja musi nie tylko być napięciowa, ale i prądowa. Ja za mostkiem prostowniczym dałbym rozgałęzienie na światła, a na aku zastosował stabilizator 12(właściwie 13V) ~1A. [na 13V tylko nastawne są)

Co do NE555 to o ile wytrzyma prądy panujące w układzie (i umiesz go zaprogramować) to będzie ok- tylko pamiętaj, że musi być dobra stabilizacja, a ponadto układt nie może być zadną podróbką Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pią 23:52, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 0:16, 03 Sty 2009    Temat postu:

Chyba coś Ci się pomyliło z tym programowaniem NE555. Nie chce mi się już teraz patrzeć do noty ale tam częstotliwość reguluje się przez bodajże kondensator i rezystor - żadnego programowania nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 13:23, 03 Sty 2009    Temat postu:

Nie chodziło mi o stricte programowanie Smile W każdym bądź razie nie wiem czy nie jest to przerost formy nad treścią, nie lepiej poszukać gotowego przerywacza (są w handlu)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1689
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 106 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Nie 0:39, 04 Sty 2009    Temat postu:

NE555 - nie programuje sie. Wysterowywujemy wszystko elementami R i C.
macq tak samo, 1 [A] przy stabilizatorze moze nie wytrzymac; radzilbym dac nieco mocniejszy. Przy Imax= 1[A] albo bedzie sie kosmicznie grzal i w koncu strzeli, albo jakis dobry radiatorek (byc moze) uratuje sprawe.. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin