Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
goldenka, a skrzynia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pią 12:42, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Fakt faktem ja mam trochę długą śrubkę oleju ( 1.5 cm ok.)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartezz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 13:27, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Silnik JAWA 223 - silnik produkcji Czechosłowackiej, wyposażony w jeden cylinder o pojemności 49,9 cm³, umieszczony poziomo.

Trójstopniowa skrzynia biegów. Moc silnika jak na tak starą konstrukcję jest imponująca. Silnik fabrycznie był wyposażony w iskrownik-prądnicę a mocy 6V 20W, lub w wersji sport 6V 30W. Silnik stosowano w motorowerach Ogar 200, jawie mustang (typ 23) i jawie skuter-inaczej typ 20p. Było wiele prototypów z tym silnikiem, m.in. prototyp z czterobiegową skrzynią w nakładzie 1000 sztuk.

Źródło wikipedia

Mi też się wydaję że niektóre jawki mogły być 4 biegowe czytałem o tym na którymś z forum o ogarach 200 i koleś napisał że ma 4 biegi w ogarze to inni go wyśmiali i on udowodnił im to filmikiem i zdjęciami jak znajdę to dorzucę

Edit: jawa 5 biegowa http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jawa/Roadster_90/41086


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartezz dnia Pią 13:31, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pią 14:03, 02 Kwi 2010    Temat postu:

hmm to wyjasni ktos czy to pryma aprilis czy naprawde cos w tym jest niech wkoncu autor watka sie odezwie xD bo mnie ciekawosc zrzera xD Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Valamir
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarówka Podlaska

PostWysłany: Pią 15:05, 02 Kwi 2010    Temat postu:

też mnie ciekawi czy to był żart czy nie xD a więc czekamy na wypowiedź autora Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Pią 15:59, 02 Kwi 2010    Temat postu:

to nie był żart, 4 bieg naprawdę istnieje co poniektórzy z was mogą posiadać takie skrzynie, ja mój silnik już składam, po świętach nagram film jak to śmiga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 16:08, 02 Kwi 2010    Temat postu:

to co podał Bartezz to widziałem i pytałem sie kogoś z forum, Profiego lub Harrego nie pamiętam. bo kiedyś coś namieszałem w skrzyni i musiałem za dużo redukować coś mi nie pasowało i szukałem info.
Będą jakieś foty, filmiki? Very Happy
Edit// znalazłem starą rozmowe:
mandos napisał:
bazalt powstało ok.1000 sztuk Jawy 550 Pionyr z 4 biegową skrzynią. Niestety jakoś nie weszło to do produkcji.
Był nawet prototyp Mustanga z pięciostopniową skrzynią.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bazalt dnia Pią 16:15, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 17:11, 02 Kwi 2010    Temat postu:

W trochę niefortunnym czasie napisałem tego posta, bo tam się ktoś wyrwał z prima aprillisem- nie jest to żart. Tylko przestrzegam Was od razu- nie drzyjcie biednej wajchy butem w dół, bo ją urwiecie. Przede wszystkim nie ma co się podniecać nie wiadomo jak, bo seria takich jawek była podobno relatywnie mała. U mnie korek jest czerwony i ma troszkę inną budowę od zwykłego jawowskiego. Zaraz Wam zrobię foto. Olej mam spuszczony, skrzyni narazie nie rozbieram bo nie będę rozbierał czegoś, co działa.

Cytat:
Ponadto nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale jednak cewka jest o wiele mniejsza i drobniejszym drutem nawinieta niz zaplonowa czy swietlna - czyzby ladowania?
Gdzieś ktoś kiedyś pisał, że goldenki miały seryjny akumulator. Ja co prawda takowego nie mam (może dziadziuś coś przerobił, ale nie sądzę), ale kto wie. Z doświadczenia wiem, że sprzęty z PRL'u kryją wiele tajemnic, nie tylko motocykle, ale także auta. Dla ciekawostki, trabanty z końca lat 60' były częściowo ocynkowane.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pią 17:46, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kry$tian
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pią 18:11, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Te Jawki były produkowane od 1973-78. A o ile dokładnie te śruby miały budowe i długość. A czy to silniki 223 czy 555 miały ten wynalazek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartezz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 18:43, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Kurde aż chyba silnik jawki rozpołowie po świętach bo może i mój silnik ma te 4 biegi kiedyś jak remont robiłem łożyska na wale wymieniałem to jak składałem silnik to wydawało mi się że jest o jeden tryb więcej ale nie zwracałem na to uwagi a moja była jawka była z 1976 r wszystko oryginał mam gdzieś ten silnik to popatrze co z tym trybem i tą śrubą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tara512
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: łowicz

PostWysłany: Pią 18:46, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Ja miałem jawke 73 jeszcze ten stary typ skrzynia była normalna kumpel ma 2 jedna taka jak moja 74 chyba pierwszy raz rozbierał on silnik też skrzynia była normalna i jeszcze ma z 72 tego niby goldena licznik do 120 gruby wachacz czyli pierwszy model mustanga i tam też skrzynia była normalna.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tara512 dnia Pią 18:47, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kornel9797
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wyżnica/Kraśnik

PostWysłany: Pią 18:48, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Jutro idę do garażu i majstruję, ale się podnieciłem xD, Jawie mam pół goldenkę (wiecie o co biega) z 1973-75 i może...

Proszę o foty tej super skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartezz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 18:55, 02 Kwi 2010    Temat postu:

No weźcie foty podrzućcie bo ciekawy jestem jak to wygląda jeszcze namówie kolegów którzy mają jawki żeby sprawdzili Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pią 19:26, 02 Kwi 2010    Temat postu:

i jak sie wszyscy podniecili Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kornel9797
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wyżnica/Kraśnik

PostWysłany: Pią 19:31, 02 Kwi 2010    Temat postu:

yghym, będę majstrować, nie wiem przy czym, macie jakieś konkrety???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pią 19:49, 02 Kwi 2010    Temat postu:

dopuki nie ma fotek nie ma o czym gadac Smile a wy wiecie ze swieta ida pomogli byscie cos w domu a nie sie tak silnikiem jaracie xD.Ale mam nadzieje ze ktos z tego forum odkryje "tajemnice PRL'u" heh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin