Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Denaturat/spirytus/ogolnie alkohol
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Pią 10:43, 18 Maj 2007    Temat postu:

atomowy nie wie mczy ąłtwij bo jest przeciez niebezpieczny tkai silnik poza tym koszt jego budowy jest na pewno wyższy niz paliwowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 11:29, 18 Maj 2007    Temat postu:

czy jest taki niebezpieczny to nie wiem. wydaje mi się, ze ludzie często przesadzają z zagrożeniem. Możliwe jednak, ze dla prywatnej firmy jest znacznie utrudniony dostęp do paliwa atomowego i dlatego zbudowali diesla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 16:18, 19 Maj 2007    Temat postu:

W silnikach okrętowych liczy się przede wszystkim sprawność i niezawodność (inaczej firma ubezpieczeniowa nie ubezpieczy okrętu). Atomowy jest za duży i za ciężki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 16:52, 19 Maj 2007    Temat postu:

już w latach 60siątych udało się zainstalować silnik atomowy do napędu samolotu, więc nie wiem czy jest taki za cięzki. Raczej zbyt zaawansowany i drogi jak dla zwykłego człowieka. Zresztą gdzie kupić paliwo? Na allegro nie sprzedają uranu, nawet jak masz kasę....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 19:33, 19 Maj 2007    Temat postu:

Ale klasyczny napęd jądrowy(elektrownie, łodzie podwodne) to turbina parowa napędzana parą wytworzoną w reaktorze. Duży ciężar wynika z potrzeby zastosowania osłon (najczęściej ołowianych) przed promieniowaniem. Może ten samolot był jak radzieckie łodzie podwodne - bez osłon. Ale wtedy załoga ma się raczej kiepsko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 19:40, 19 Maj 2007    Temat postu:

Zgadzam się z mandosem w 100% Te fale promieniotwórcze nie pamiętam chyba gamma zatrzymuje kilku- centymetrowa warstwa ołowiu a jak każdy wie jest on bardzo ciężki, a jeśli samolot nie miał osłon to większość osób załogi pewnie umarła na choroby popromienne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 8:15, 20 Maj 2007    Temat postu:

Piątal napisał:
już w latach 60siątych udało się zainstalować silnik atomowy do napędu samolotu, więc nie wiem czy jest taki za cięzki. Raczej zbyt zaawansowany i drogi jak dla zwykłego człowieka. Zresztą gdzie kupić paliwo? Na allegro nie sprzedają uranu, nawet jak masz kasę....


Niestety nie udało się. Dokonano tylko:
- umieszczenia zródła radioaktywnego na pokładzie samolotu i sprawdzano jego wpływ na aparaturę samolotu, oraz załogę (!)
- zbudowania sprawnego projektu silnika strumieniowego o napedzie atomowym - co nijak zupełnie ma się do reaktorów (przypomina raczej zasadą działania klasyczny silnik odrzutowy) . Zupełnie inna zasada działania i praktycznie brak możliwości wykorzystania tego silnika do napędu samolotu. Został on zaprojektowany do przenoszenia głowic jądrowych w rakietach międzykontynentalnych. Ze względu na koszty projekt zamknięto.
Powrót do góry
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 8:50, 20 Maj 2007    Temat postu:

Ostatnio było na ten temat na Discovery. Stworzono dwa patenty: silnik bezpośredni (prostsza konstrukcja, ale niebezpieczna) i silnik pośredni (bardziej skomplikowana konstrukcja, cięższa, ale bezpieczniejsza).
1. Zasadą pracy silnika bezpośredniego jest ogrzewanie powietrza do bardzo wysokiej temperatury, a później wypuszczenie z dużym pędem. Miało wpadać, reaktor je ogrzewał i dyszą wychodziło z tyłu.Niebezpieczne było to, że mogła jakaś uszczelka strzelić i promieniotwórcze substancje wydostawały by się razem z wypuszczanym powietrzem. Pomysł za bardzo nieudany.
2. Zasadą pracy silnika pośredniego było to samo, tylko nie miało powietrze bezpośrednio stykać się z reaktorem, tylko przez ciekłe metale ogrzewane. To spowodowało mniejsze niebezpieczeństwo przecieku, ale duży ciężar przez zastosowanie dużej ilości rur.
Oba pomysły raczej nieudolne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 15:53, 20 Maj 2007    Temat postu:

Jakto się nie udało? Amerykanie zbudowali ten silnik i byli podjarani a potem okazało się , że ruskie już dawno zrobiło ten patent tylko ze z silnikiem bezpośrednim i bez osłon. AMERYKAŃSKA WERSJA MIAŁA OSŁONY ZABEZPIECZAJĄCE ZAŁOGĘ. Nie gadajcie ze się tego nie robi, bo były te samoloty- latały. Poza tym ruskie łodzie podwodne mają napęd atomowy i jakoś nikt od promieniowania nie umiera. To samo amerykanie. Poza tym amerykanie mają lotniskowce o napędzie atomowym....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 15:58, 20 Maj 2007    Temat postu:

Nikt nie umiera bo teraz osłony ołowiane są wymagane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 16:30, 20 Maj 2007    Temat postu:

Pomysły raczej nieudane, ale nieliczne samolociki latały Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 22:10, 20 Maj 2007    Temat postu:

ciezko zeby maszyny o napędzie atomowym których koszt jest wielki a ryzyko skażenia realne były częste, powszechne i ogólnodostępne ;] Czy nieudane to zalezy jak na to patrzeć. Raczej po prostu przestały być potrzebne bo nastąpił duzo postęp w dziedzinie rakiet i łodzi podwodnych które są bardziej niezawodne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wymiatacz99
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 7:36, 20 Cze 2007    Temat postu:

JA miałem taki moztyw ze na rozpuszczlniku motoryna jezdzilem... 0,5 l benzy i 0,5 rozpuszczalnika i chodziła ...tylko jak strzela to az strach...hehehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Conqeror
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:17, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Jak nalejesz denatruatu to silnik wogle nie zapali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin