Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Cylinder 50 + tuleja s70?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dismaster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno

PostWysłany: Sob 22:54, 11 Kwi 2009    Temat postu: Cylinder 50 + tuleja s70?

siema, mam takie pytanko:
mianowicie gdyby wsiąść cylek jawki oryginalny 50ccm i wybić z niego tuleje, rozwiercić u tokarza i wprasować tuleje simsona 60 lub 70 oraz zastosować simsonowski tłok. Wyszło by coś takiego? jak myślicie? Pewnie by trzeba było lekko rozwiercić kartery oraz przygało by się zastosować większy gaźnik np od właśnie simsona


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Nie 6:47, 12 Kwi 2009    Temat postu:

mi się wydaje że nawet silnik by nie odpalił ponieważ u simsona jest inny skok tłoka niż w jawce Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 7:59, 12 Kwi 2009    Temat postu:

krzysiek025 napisał:
mi się wydaje że nawet silnik by nie odpalił ponieważ u simsona jest inny skok tłoka niż w jawce Pozdrawiam
To źle Ci się wydaje.

Do założyciela tematu: Dobrze kombinujesz, ale na papierze wszystko jest piękne i proste. PRAWDOPODOBNIE tuleja z s70 nie wejdzie do cylka jawkowego- bo braknie materiału, żeby rozwiercić sam cylinder. Mówię, prawdopodobnie, bo koledzy z forum motocyklistów właśnie nie rozwiercali cylka, tylko go w poprzek ucięli, wsadzili tuleję od s70 i skręcili wszystko na śrubach (z zachowaniem odpowiedniej szczelności...)

Reasumując: Jest to możliwe, ale trzeba mieć trochę doświadczenia i czasu. Pieniądze to rzecz drugorzędna. Tłok od simsona również nie pasuje bez przeróbek- ma mniejszą średnicę sworznia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Nie 10:02, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Materiału nie braknie. Bo mierzył kolega średnice od S70 to by się w jawkowy zmieściła.
Co do sworznia, wystarczy jakaś tulejka i wio.
Miałem się za to zabierać, dzwoniłem nawet do almotu, czy by nie sprzedali samych tuleji, to się nie zgodzili. A całego cylindra dla samej tuleii szkoda kupować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dismaster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno

PostWysłany: Nie 10:17, 12 Kwi 2009    Temat postu:

no właśnie, o to mi chodziło Smile mam znajomego tokarza który bez problemu by mi lekko obrobił cylka, tylko czy to by miało sens? wydaje mi się że tak.. taka jawka 70cmm nieźle by pewnie jechała, do tego dorobić oczywiście kanały płuczące, a koszt tłoka s70 (polskiej produkcji, czyli nie najlepszej ale zawsze coś do testów) to nie tak dużo, ale co do tulei może być problem Sad ale właśnie gadałem z ojcem i mówi mi że jego znajomemu tuleje DORABIALI pod wymiar, mojego kolegi ojciec właśnie pracuje w tym zakładzie więc zobaczymy co da się zrobić ;P

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dismaster dnia Nie 10:21, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Nie 11:47, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Tak. Tylko, że robienie okien od nowa jest trudniejsze od przerabiania okien już gotowych.
Druga sprawa. Kupując gówniany tłok popsujesz efekt. Jak już coś robisz, to rób to porządnie.
Sprawa numer trzy. Nie myśl sobie że jak będziesz miał 70cm3 to wejdzie Ci bez przeróbki karterów.
Sprawa numer cztery. 70cm3 + dodatkowe kanały zabiją wał w moment.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Nie 11:48, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozalin

PostWysłany: Nie 15:13, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Wał trzeba by jakoś wzmocnić. Nasz kolega opisuje tu fajną przeróbkę wału pod silniki tunningowe( http://www.jawa50.fora.pl/tuning-mechaniczny,1/niezniszczalny-wal-ogar-200-jawka-50,7265.html ) Zobaczymy co mu z tego wyjdzie, ale wróże mu sukces. Na pewno taki wał wytrzyma więcej niż orginalny !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(1449)
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:21, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Tak właśnie robią w Czechach, wbijają tuleje od s70, rozwiercają kartery, oczywiście wał wzmocniony, sprzęgło, większy gaźnik, ale napewno nie od simsona, ktoś tu powiedział, trzeba dużo doświadczenia i cierpliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dismaster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno

PostWysłany: Nie 18:28, 12 Kwi 2009    Temat postu:

oczywiście, wszystko brałem pod uwagę, kartery oraz sprawę wału, z tym 'niezniszczalnym wałem' też przeglądałem Wink a co myślicie o tych 'wzmacnianych' wałach które można dostać np na allegro?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dismaster dnia Nie 18:37, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Nie 18:41, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Wał seryjny dłużej pociągnie niż ten wzmacniany. Korbowód jest tylko w nich mocniejszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:19, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Korba właśnie jest ważna, łożysko swoją drogą, ale z korbą może się stac coś takiego (właściwie na oryginalnej korbie+ S70 na 90% się tak stanie- zdjęcie mojego autorstwa):



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Nie 19:30, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Piękna fotka:P A po czym to się stało
\


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dismaster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno

PostWysłany: Nie 19:31, 12 Kwi 2009    Temat postu:

aha:D a co myślicie o oryginalnym wale tylko go ZREGENEROWAĆ i wstawić łożysko igiełkowe zamiast tulei

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dismaster dnia Nie 19:31, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:40, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
aha:D a co myślicie o oryginalnym wale tylko go ZREGENEROWAĆ i wstawić łożysko igiełkowe zamiast tulei
Nie poprawi to zasadniczo sytuacji, bo to chodzi o dolne łożysko i korbę Wink

Cytat:
A po czym to się stało
Jadąc pod górkę ok 70km/h zrobiło sałatkę- tłok to bezkształtna masa alu, wał to widzisz, sworzeń z główką powędrował w góre...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Pon 7:25, 13 Kwi 2009    Temat postu:

fajna korba wygląda jak z gumy taka wygięta ale takie są skutki przeróbek Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin