Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
tuning cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Pon 13:18, 26 Paź 2009    Temat postu: tuning cylindra

mam dwa pytania:
1. jak wybije tuleje i zacznę powiększać otwory to czy muszą one być równo poszerzone czy mogą być one trochę przesunięte???
2.czy jak powiększę otwory w tulei to w cylindrze też muszę powieszać otwory???

rysunek do punktu 1:
http://img33.imageshack.us/i/tuningc.jpg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ginalski dnia Pon 13:20, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Pon 20:30, 26 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
2.czy jak powiększę otwory w tulei to w cylindrze też muszę powieszać otwory???
A co ci da powiększenie w żeliwie skoro aluminium będzie miało nominalny rozmiar ?

p.s link u mnie nie działa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Wto 14:08, 27 Paź 2009    Temat postu:

a konieczne jest wybijanie tulei???
i jakiego pilnika użyć???

p.s. link mi też nie chodzi, ale wczoraj jeszcze chodził!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Wto 14:52, 27 Paź 2009    Temat postu:

http://www.jawa50.fora.pl/tuning-mechaniczny,1/patenty-lesnika-czyli-przerobki-spzregla-wydech,3178.html w tym temacie na samym dole pierwszego posta masz opisane co i jak z cylindrem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Wto 15:15, 27 Paź 2009    Temat postu:

w tym poście nie jest opisane nic o kanałach w cylindrze!!!
tam jest tylko przeróbka gaźnika i kolanka!!!
aha i oto mi mniej więcej chodzi w pkt1:


aha i jeszcze prosiłbym, aby w tym temacie napisał ktoś kto robił już takie rzeczy z cylindrem jakie ja mam zamiar zrobić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ginalski dnia Wto 15:17, 27 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Wto 15:46, 27 Paź 2009    Temat postu:

Ja powiem tak.. Ja taki cyl kupiłem od PatrickM. więc nie wiem za bardzo jak to zrobić..
na 100% lepiej nie robić tego pilnikiem. Zanieś do zakładu jakiegoś i ci zrobią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Wto 17:30, 27 Paź 2009    Temat postu:

a masz z nim jakiś kontakt???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Wto 17:52, 27 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
Cylinder i skośne kanały:

Z góry ostrzegam, że to co proponuję to temat dla wytrwałych i gotowych na wszystko - opisana przeróbka to dobry tydzień dłubania, nieprzespane noce, jednym słowem - szlak dla prawdziwych twardzieli Ale jak ktoś jest naprawdę uparty i ma cylinder który leży bezużytecznie+duużo wolnego czasu+mikroszlifierkę , może się skusić na przeróbkę którą opisuję. Ja nie zdążyłem dokończyć swojej (wyjazd z domu na długie miesiące zaraz po tym jak zacząłem się z tym bawić), ale jak tylko wrócę gdzieś tak w sierpniu to na pewno ją skończę.
Zastanawialiście się kiedykolwiek, co tak naprawdę zostało skutecznie "popsute" przez producenta w silniku Jawki i ogranicza możliwości zwiększania mocy bez dokonania drastycznych przeróbek? Cylinder - a ściślej rzecz biorąc, jego kanały: dolotowy (ssący) i wydechowy. Nie chodzi mi oto, że są źle wykonane - wręcz przeciwnie, jak porównam gładkość wnętrza któregokolwiek kanału cylindra Jawki z tym co oferuje np. dobra i sprawdzona MZ, to stwierdzam że Czesi włożyli więcej serca w wykonanie form odlewniczych cylindra. W Jawce wnętrze kanałów jest stosunkowo gładkie, pomijając może jedynie uskoki które zdarzają się na przejściu między aluminium cylindra a żeliwną tuleją - rzecz dość łatwa do skorygowania. Problem jest poważniejszy: polega na tym, W JAKIM KIERUNKU poprowadzone są te kanały. I jeden, i drugi są dosłownie prostopadłe do osi cylindra. Co to oznacza? Nic dobrego, a raczej same kłopoty. Po pierwsze, zanim mieszanka trafi do skrzyni korbowej, musi pokonać bardzo skomplikowaną drogę, którą nazywam po swojemu "chińskie zet" - a co, te ich krzaczki i domki które piszą, też są zakręcone... No tak, począwszy od komory mieszania w gaźniku (tej przestrzeni w której pracuje przepustnica), mieszanka porusza się w kietrunku cylindra prawie poziomo (kąt ok.15 stopni w dół), potem nagle "wpada w przepaść" lecąc pionowo w dół przez króciec gaźnika, wreszcie na wysokości okna ssącego znów nagle musi pędzić mniej więcej poziomo w kierunku wału i skrzyni korbowej. Czyli jak już tam dociera, to ma za sobą skomplikowaną trasę, jest nieźle zakręcona i zawirowana we wszystkich możliwych kierunkach. Niewiele lepiej jest jak już mieszanka się spali i ma zamiar opuścić cylinder przez kanał wydechowy i rurę wydechową - najpierw trafi na denko tłoka (jak mogłoby być inaczej, przecież dzięki temu tłok jest wprawiany w ruch), potem musi "odbić" od niego pod kątem prostym żeby wylecieć przez kanał wydechowy. Potem jeszcze zagięcie w rurze wydechowej...
Żeby cały proces przebiegał w silniku Jawki dużo sprawniej (szybciej), postanowiłem przerobić kanały ssący i wydechowy tak żeby były nakierowane względem cylindra pod kątem ok.45 stopni. Dlaczego akurat takim a nie jeszcze ostrzejszym? Bo zwyczajnie...to może się nie opłacić! Okaże się, że nie będzie możliwości zamocowania gażnika bez przerabiania przedniego błotnika, nie będzie jak zamocować rury wydechowej, pojawią się problemy z którymi można sobie nie poradzić. I tak rurę wydechowa i króciec ssący trzeba robić od nowa - rurę jeszcze z wykorzystaniem większości oryginalnej, ale króciec musi być zupełnie nowy! Ja zacząłem swój robić z żywicy epoksydowej odpornej na wysoką temperaturę, i to w taki sposób że stanowi już całość z cylindrem. Rura wydecu ma za to dospawany dodatkowy odcinek o kształcie przekroju dopasowanym do kanału wydechowego. Początek rury jest skośnie ucięty, tak że zapiera się o żeliwną tuleję cylindra (wyfrezowałem tylko aluminium). Trzeba też dorobić nowy kołnierz mocujący rurę i przykręcić ją do cylindra trzema szpilkami - bo jak jedną tylko będziemy chcieli dać z tyłu cylindra, to nie będzie dojścia do nakrętki. Z tyłu muszą być więc dwie, po bokach.Przednia może zostać tak jak była w oryginale. No i oczywiście, jak się spawa nową rurę wydechową to trzeba meć pewność że jej koniec znajdzie się w tym samym miejscu co w oryginalnej... i wszystkie połączenia muszą być idealnie szczelne.
Uff, rozpisałem się. Ale uprzedzałem - to szlak dla hardkorowców. Zamierzam jednak nadać silnikowi Mustanga naprawdę wściekły charakter. Jak latem dokończę robotę, dam znać jaki jest wzrost osiagów. A na pewno będzie drastyczny - przeróbka eliminuje główne wady cylindra Jawki. Liczy się wyzwanie!


jak to nie ma ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Czw 12:06, 29 Paź 2009    Temat postu:

no tutaj pisze jak przerobić króciec i kolanko i jak te dwa elementy dopasować do cylindra pod kątem 45 stopni, a nie powiększyć kanały!

JA CHCE POWIĘKSZYĆ KANAŁY, A NIE BAWIĆ SIĘ W PRZESTAWIANIE KRÓĆCA I KOLANKA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 17:57, 29 Paź 2009    Temat postu:

Jak nie masz z tygodnia czasu, pewnej ręki, przyrządów i wiedzy, to nic nie zrobisz. Testowałem to wiele razy. Niewielka niesymetryczność kanałów i silnik zamiast chodzić lepiej, chodzi gorzej. Tak samo wbicie tulei to nie jest taka prosta sprawa (żeby zgrywały się kanały).

Więcej info:
http://www.jawa50.cba.pl/tuningsilnika.html

Nie mam autoryzacji by dawać ten tekst, ale autorem tego tekstu nie jest webmaster owej strony, więc nie ma problemu w powielaniu tego, czy rozsyłaniu innym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Pią 13:29, 30 Paź 2009    Temat postu:

tą stronę znam dobrze:p
dobra widzę, że mi nikt nie pomoże...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Pią 22:21, 30 Paź 2009    Temat postu:

cześć. prosiłeś mnie o zaglądnięcie do tematu. otóż sprawa wygląda tak. ja swój cylinder 4-kanałowy kupiłem już gotowy. Jeśli chodzi o wybijanie tulei. Można to zrobić bez jej wyciągania, ale jest to naprawdę trudne i ciężko będzie Ci to zrobić równo. A wybijanie tulei to nie taka prosta sprawa. Łatwo można w niej coś upieprzyć. Nie ma konieczności poszerzania kanałów w aluminium. za to trzeba dorobić nowy kanalik, który będzie prowadził do tych dużych starych. Przy tej czynności łatwo można się przewiercić na wylot. Dlatego lepiej jest to zrobić frezarką.
Poza tym po przeróbce na 4 kanały, moc jest przenoszona na wyższy zakres obrotów, przez co dół jest słaby. No i weźmie z 5 litrów paliwa.
Jeśli już chcesz przerabiać cylinder, to przeszlifuj oryginalny czechosłowacki na wymiar 40,50mm. Da Ci to podobny "zastrzyk mocy". Z tym, że dół będzie mocniejszy.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Pią 22:22, 30 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Sob 14:09, 31 Paź 2009    Temat postu:

dobra, dzięki za rade...
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edhar
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Medaliki

PostWysłany: Czw 22:50, 17 Gru 2009    Temat postu:

nie ma sprawy
Nie ma sprawy- masz warna i zastanów się, czy pisanie bezsensownych postów w nieaktualnych tematach ma sens


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin