przed remontem...i tuningiem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pirozol
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stalowa wola

PostWysłany: Wto 18:37, 01 Sty 2008    Temat postu: przed remontem...i tuningiem

witam, szykuje mi sie generalny remont tej zimy..:] I mam kilka pytan:d Na allegro spotkalem sie z tzw: ,walem tuningowanym, wzmacnianym", czym on sie niby rozni od mojego oryginalnego czeskiego?:> bo z tego co zauwazylem to tylko ma lozysko igiełkowe...
ile ma wynosic 1 lub ( bo nie wiem czy poprzedni wlasciciel robil szlif) 2 szlif cylka?
a co do planowania glowicy...(przyjmując ze bede mial lozyska dorej jakosci) Czy po splanowaniu wal trzeba bedzie czesciej do regeneracji dawac?

Ostatnio wzialem stary kruciec, i go troche skrucilem:D o 2,5 cm. teraz czeka na zespawanie. Czy cos mi taki kruciec da?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 18:56, 01 Sty 2008    Temat postu:

ten wzmocniony wał jest typowo do cylindra 55ccm Wink myślę że koszt szlifu cylindra razem z dopasowaniem tłoka i pierścieni kosztuje do 50zł a ja myślę że planowanie głowicy nie będzie miało większego znaczenie w zużycie wału Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:28, 01 Sty 2008    Temat postu:

Planowanie głowicy może trochę skrócić żywotność silnika, ale jak dobrze poskładasz i na dobrych częściach [jakość] to na pewno długo pojeżdzisz Wink Króciec skrócony ao ile się niemylę to powienien dac to że będzie lepiej się kwręcał na obroty ale będziesz miał mniejszy V-max Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pirozol
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stalowa wola

PostWysłany: Śro 8:47, 02 Sty 2008    Temat postu:

Piotrek napisał:
ten wzmocniony wał jest typowo do cylindra 55ccm Wink myślę że koszt szlifu cylindra razem z dopasowaniem tłoka i pierścieni kosztuje do 50zł a ja myślę że planowanie głowicy nie będzie miało większego znaczenie w zużycie wału Wink

do normalnego cylka 50ccm ten wal tez chyba podpasuje?:>
z tym szlifem to nie chodzilo mi o jego cene tylko o to ile ma wynosic srednica cylka po 1 i po 2 szlifie:))


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pirozol dnia Śro 13:09, 02 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 13:58, 02 Sty 2008    Temat postu:

tak będzie pasować do zwykłego cylindra 50ccm Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kala2191
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KOTLIN

PostWysłany: Śro 16:11, 02 Sty 2008    Temat postu:

średnica cylindra po pierwszym szlifie wynosi 38,25 a po drugim 38,50 po trzecim 38,75 i po czwartym 39

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 20:48, 02 Sty 2008    Temat postu:

Mam ten "wzmocniony" wał i powiem ze znaczącej roznicy nie ma w osiagach badz wogole jej nie ma Wink
ale pod 55 pasuje idealnie , jest żywotniejszy Wink No i ma łożysko zamiast tulejki ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:28, 03 Sty 2008    Temat postu:

Ale chyba już lepiej jest kupić korbowód wzamcniany jak dla samych łożsuyk kupiujemy go. Na allegro jest taki za 35zł firmy V-max Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Czw 23:08, 03 Sty 2008    Temat postu:

No tylko jesli nie masz gdzie przelozyc korbowodu, a sam nie poradzisz sobie z ustawieniem i "sprasowaniem" połów walu, to pozostaje albo zakup nowgo kompletnego ( moze i nawet "wzmacnianego"), lub tez (czego nie polecam) zalozenie starego wylatanego.. :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 18:39, 04 Sty 2008    Temat postu:

Stary wylatany przy 55 ccm nie ma szans na długie życie , ja taki mialem Razz jak zakladalem 55 ... potem musialem wydac kasy na remont Wink
I po rozwaleniu tego wału kupiłem wlasnie ten wzmacniany Wink mam nadzieje ze posluzy i dlugo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 18:44, 04 Sty 2008    Temat postu:

motórzysta masz rację stary oryginalny wał nie jest do 55 jak montować cylinder 55 to tylko jeśli ma się wał wzmacniany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pirozol
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stalowa wola

PostWysłany: Czw 7:52, 17 Sty 2008    Temat postu:

zaczalem remont...rozkreciłem silnik, wyjalem lozyska po za jednym, tym co siedzi w prawym deklu. Nie mam takiego sciagacza rozporowego zeby to wyciagnac, moze macie jakis sposób na to?

Druga sprawa. Niby do komory korbowej mozna dorobic podkowy, tylko ze u mnie przestrzen miedzy wałem a krawedzia komory wynosi ok 2mm...czyzbym mial mniejsza komore czy wiekszy wał?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 8:05, 17 Sty 2008    Temat postu:

Ja wyciągnełem śrubą zamkową , spiłowałem na kwadrat zeby weszło i jakos wyciągnełem Wink
Co do drugiej rzeczy u mnie tez jest cos kolo 2mm Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:28, 17 Sty 2008    Temat postu:

Ale podkowę dajesz w wał... jak masz tą przesterzeń taką w wale to tam jest podkowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bąbel021
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świetokrzyskie

PostWysłany: Czw 19:31, 17 Sty 2008    Temat postu:

podkowe dajesz na komore korbową tam pilnikiem robisz miejsca na kołki i podkowa ma sie na nich trzymac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin