Jawa Mustang stojąca 25 lat.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdwiL
Nowy
Nowy



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:48, 24 Sie 2009    Temat postu: Jawa Mustang stojąca 25 lat.

Otóż historia motorku ma się następująco - ojciec dostał młodym będąc, przejechał 900km i zostawił w garażu. Po 25 latach jego synek (czyt. Ja Wink ) postanowił odgrzebać stary motorower zamiast kupować kibel za 3 tyś. Zawiozłem ją do wujka, który zajmuje się takimi sprawami (kolekcjonuje i odrestaurowuje stare jednoślady). Coś tam ponaprawiał, okazało się, że bak przerdzewiał i trzeba było kupić inny (teraz mam od jakiegoś motocyklu Jawa i nie wygląda to za ciekawie, ale jestem na etapie poszukiwań sprawnego oryginała Smile ). Pojeździłem sobie nim ze 2 tygodnie, zaczęło się lać paliwo z gaźnika i po odkręceniu gazu na maksa tracił moc (zupełnie jakbym puścił gałkę). Rozkręciłem gaźnik, okazało się, że pływak się zaklinował. Wyciągnąłem go delikatnie, to okazało się że jest okropnie pokrzywiony (nie mam pojęcia z jakiego powodu). Wrzuciłem go do gotującego się oleju, trochę się wyprostował i przestał się klinować. Szczęśliwy skręciłem wszystko do kupy, odkręciłem benzynę, nic nie ciekło. Daje kopa i odpalił za 1 razem (aż dziwne, zwykle 2-3 Razz) ładnie chodził na biegu jałowym. Wrzucam jedynkę, daje gazu, odpuszczam sprzęgło, ruszam. Po 2 metrach silnik się dławi i gaśnie po czym znowu bez problemu odpala na pół kopa. Sytuacja kilka razy się powtórzyła i w końcu ze zdenerwowania za mocno docisnąłem wajchę od biegów do pokrywy (zaczęła ją rysować). Niedużo myśląc wziąłem klucz i odgiąłem wajchę. Teraz nie wskakują mi biegi - wajcha do góry, słychać dźwięk jakby bieg miał wskoczyć i potem znowu spada na luz, to samo z dwójką. Dalej odpala na pół kopnięcia. Jakieś rady co można z tym zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qziok
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chęciny

PostWysłany: Pon 19:16, 24 Sie 2009    Temat postu:

dokręć te śruby u góry silnika (tą mosiężną)

może podkręć sprzęgło

a co jest z olejem? lałeś nowy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdwiL
Nowy
Nowy



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:23, 24 Sie 2009    Temat postu:

O oleju wujek na pewno pomyślał, więc jest nowy na 100% (najwyżej ma z miesiąc).

Jeszcze jedna sprawa, jak działała to nie mogłem za Chiny wrzucić trzeciego biegu tzn. jedynka w górę, dwójka w dół, a trójka (też w dół znowu?) nie wchodziła. W tej chwili nic nie dokręcę, bo nie jestem na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pon 19:26, 24 Sie 2009    Temat postu:

a z tą 3 to spróbuj tak zrobić że jak chcesz na3 z 2 wrzycić to podciągnij lekko wajchę i wtedy na 3 póbuj.. przynajmniej ja tak robie i zawsze wbija...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdwiL
Nowy
Nowy



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:31, 24 Sie 2009    Temat postu:

teraz to nic nie wchodzi, więc nie mam jak spróbować Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pon 19:48, 24 Sie 2009    Temat postu:

wiesz jawka która stoi x lat wymaga gruntownego remontu... znaczy nie tyle gruntownego co trzeba by rozkręcić silnik i zobaczyć co jest do wymiany:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdwiL
Nowy
Nowy



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:27, 24 Sie 2009    Temat postu:

Wiem o tym, ale nie wiem co było wymieniane/naprawiane. Na razie usiłuję dowiedzieć się co zrobić żeby wchodziły znowu biegi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qziok
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chęciny

PostWysłany: Wto 8:06, 25 Sie 2009    Temat postu:

wydaje mi się że powinieneś rozkręcić silnik i zobaczyć czy wszystko jest dobrze bo może przez te kilkadziesiąt lat nie wiem coś narosło na zębach?

A jak próbujesz zmieniać biegi? w miejscu chcesz z 1 na 3 wrzucić ?? nie da rady musisz trochę zakręcić zębatkami bo one są minimalne krzywo poustawiane.

spróbuj go popchać wtedy sprzęgło i wrzuć bieg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Wto 9:10, 25 Sie 2009    Temat postu:

Albo za mocno śrubę na silniku dokręciłeś (tą od biegów Wink). Wszystko możliwe, chociaż automat może być zrypany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdwiL
Nowy
Nowy



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:33, 25 Sie 2009    Temat postu:

Jeszcze raz napiszę po czym biegi przestały wchodzić:

Przygięła mi się nóżka od zmiany biegów, tak że zaczęła rysować silnik, więc wziąłem klucz i ją odgiąłem. Wtedy przestały wchodzić biegi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojta1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chybie

PostWysłany: Nie 20:08, 30 Sie 2009    Temat postu:

A ten pręt co przechodzi ze stopki od biegów na automat jest mniej więcej w osi z automatem Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdwiL
Nowy
Nowy



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:00, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Chyba tak, wszystko wygląda tak jak przed odgięciem wajchy od biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pią 16:33, 04 Wrz 2009    Temat postu:

no nic ale tak czy tak musisz rozebrać silnik i tyle... co ci szkodzi.. dla mało doświadczonej osoby z tymi tutorialami powinno to zająć max kilka godzin...
Może jakiś tryb się zwalił...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qziok
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chęciny

PostWysłany: Pią 19:05, 04 Wrz 2009    Temat postu:

zrób jeszcze tak

zdejmij dźwignie i zostaw wodzik i pociągnij go śrubokrętem lub kombinerkami możliwe ale wątpię w to że po wyginaniach wajchy nie dobija ona do końca i nie możesz wrzucić biegu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin