Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawosz_121
Częsty bywalec
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 22:03, 01 Lut 2012 Temat postu: Blog o mojej jawie 50 i postępach w jej renowacji. |
|
|
Dobry wieczór. Chciałbym dziś pokazać wam mój blog o Jawce w którym będę zamieszczał informacje jak postępują prace nad renowacją i napisanie moich przeróbek. Mam tam napisane jak w łatwy sposób można przerobić instalację elektryczną w Jawcę na 12V. Mam też opisane jak mam zamontowany akumulator w pancerce. Myślę, że może się to komuś przydać. O wszelkie pytanie jak mam zrobioną instalację gdzie co zamontowane to piszcie, Jeśli można to proszę jakiegoś moderatora o podklejenie tematu albo jego przeniesienie,
Link do bloga to:[hide][link widoczny dla zalogowanych][/hide]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slawosz_121 dnia Nie 16:19, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dede46
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Czw 17:49, 02 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
powodzenia w remoncie jeszcze cie czeka sporo pracy i niestety pieniędzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Nie 15:05, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ale bym sobie zrobił jakąś Jawkę od podstaw jeszcze raz Powodzenia w renowacji a nie w "renowacji". Mam nadzieję, że wyjdzie jeszcze lepiej od mojej.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
slawosz_121
Częsty bywalec
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 15:15, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki jakubas101. Też mam taką nadzieję. Wiesz może czy da się rozebrać tylne amortyzatory? Inaczej jestem zmuszony kupić nowe od mustanga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 15:42, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
idzie, chyba nawet tutorial jest
i zedytuj ten post żeby był link klikalny bo nie chce mi się wciąż kopiować
no i wpisałem 2-3 komentarze i zżarło...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Nie 15:43, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
slawosz_121
Częsty bywalec
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 16:27, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Chodzi ci o ten tutek: http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/rozbiorka-tylnego-amortyzatora,5978.html
W kaczce są inne amortyzatory niż w ogarze czy w mustangu. Są inaczej zbudowane ale ich długość jest taka sama jak i mocowania też identyczne. Amortyzatory już zamówiłem, Coś takiego napisze jak się będą sprawdzać: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slawosz_121 dnia Nie 16:27, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 18:33, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
w kaczce są takie same tylko mają szklankową osłonę z tego co pamiętam, pewny nie jestem bo sam nie rozbierałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Pon 15:54, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja je chciałem nawet rozebrać ale kurde nie wiem jak tam jest mocowanie zrobione pod obudową. Nie interesowałem się tym na tyle żeby przy jakimś starym amortyzatorze tą osłonę po prostu obciąć i zobaczyć jak to siedzi. Szczerze to nawet nie pamiętam jak ten amortyzator wygląda z zewnątrz. Pamiętam tylko, że rozbiórkę uniemożliwia podkładka i samo mocowanie co już do wahacza idzie. Amortyzator przedstawiony w tutoralu jest inny od tego z Jawy 50; 20p. Wydaje mi się, że podczas końcowego montażu amortyzatora jest coś zgrzane. Poza tym te oryginalne (o ile oryginalne są w mojej Jawce) są straszne. Działają na podobnej zasadzie jak przednie zawieszenie- sprężyna i niestety to wszystko. Wspomniana obudowa ma tendencję do ukosowania się i tarcia o korpus co jak wiadomo stanowi ośrodek korozji Byłbym za zakupem amortyzatorów z aukcji.
Edit.
Teraz zobaczyłem na blogu i jest tak jak mówię z tą podkładką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubas101 dnia Pon 16:05, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
slawosz_121
Częsty bywalec
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 17:57, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Amortyzatory zostały już zamówione. jakubas 101 jak włożyć te gumy [link widoczny dla zalogowanych] Są to podnóżki od pasażera. Z jednej strony tej obudowy gdzie siedzi ta guma jest kawałek blachy który nie umożliwia jej wypadnięcie a z drugiej strony ta obudowa jest znitowana do ramy. To rozwiercić ten nit czy nie? A te gumy mocno się rozciągają?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slawosz_121 dnia Pon 17:57, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Śro 13:26, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja generalnie małem sworzeń na seger'a jako mocowanie tej nóżki do wahacza. Jedynym rozwiązaniem jest to rozwiercić i zanitować po wymianie lub wytoczyć sworzeń z nierdzewki i albo zrobić pod seger'a albo otwór i zwykła zawleczka tylko nie wiem, czy dostaniesz ocynkowaną conajmniej. A co do gum tych z aukcji to nie mam pojęcia. Nawet nie wiedziałem, że można jeszcze to dostać. Warto byłoby zdjąć te stupki bo to ułatwi malowanie czy uprzednie piachowanie. Wkurza mnie sposób mocowania stupek. Chcąc podnieść je czy w ogóle eksploatować to niestety cierpi na tym lakier. Można by zrobić teflonowe nakładki ale to wymaga trochę wprawy ze względu na krzywiznę elementu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
slawosz_121
Częsty bywalec
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 15:53, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za porady. Rozwiercę ten nit i wyjmę te całe podnóżki.
Edit
Kupował ktoś może z tej strony części do jawek:http://www.lantis.pl/czesci-jawka-c-387.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slawosz_121 dnia Pią 8:22, 10 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|