Projekt Ogar 200 Enduro
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 21:03, 01 Kwi 2012    Temat postu: Projekt Ogar 200 Enduro

Siema. W mechanice siedze już od jakichś 2-3 lat. Moim pierwszym motocyklem był właśnie niniejszy ogar. Na początku bawiłem się i poznawałem tajniki mechaniki. Pomalowałem ogara czarnym sprayem, nawet bez zdzierania starej farby Rolling Eyes . Ale to były pierwsze dni mojej zabawy. Z tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zrobiłem to:



Boże, jaki ja byłem głupi. No ale cóż.

Jeździłem, jeździłem. W końcu ogar się zepsół, przeszedł kapitałke, później znowu się zepsuł i tak stał do teraz. W między czasie nabyłem troche umiejętności, ponieważ kupiłem skuter, który później sprzedałem i kupiłem kolejny, którym jeżdże do teraz. W końcu postanowiłem się wziąć za ogara. Chodząc po podwórku natknąłem się na tylne amortyzatory od MZ ETZ 250. Właśnie przez to zrodził się pomysł stworzenia czegoś, czego jeszcze nie widziałem. Z niewielkimi problemami wstępnie je zamontowałem. Tył mocno się podniósł, a ogar z wysokiego, zrobił się bardzo wysoki. Smile Oto efekt:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zacząłem też dorabianie mocowanie przedniego błotnika (będzie wysoko), lecz zabraklo mi czasu.

Plany:
- zdjęcie tylnego błotnika
- własnoręczne wykonanie nadkola z blachy ryflowanej
- wyspawanie klatki
- nowy lakier (czekam na propozycje Smile )
- cofnięcie siedzenia
- wmontowanie nowego baku (większego i dłuższego)
- zakup szerokiej kostki na tył i wąskiej na przód
- przeprowadzenie remontu kapitalnego silnika (na czeskich częściach)
- kupno większej zębatki odbiorczej i mniejszej zębatki zdawczej (tutaj również czekam na propozycje)
- kupno czeskiego gaźnika
- Zapłon CDI
- Wzmocnienie ramy


Czekam również na propozycję od Was. Wink

PS. Projekt niestety będzie posuwał się bardzo, ale to bardzo powoli, gdyż ogar stoi na wiosce, a tam bywam ostatnio dość rzadko. Ale od razu mogę zapowiedzieć nowy UP na po świętach. Wink Bo w święta na pewno będę coś działał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaLi dnia Nie 21:07, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 21:15, 01 Kwi 2012    Temat postu:

ogar i enduro... to nie może się spisywać w terenie lepiej niż na 2+

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI50
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Nie 22:31, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Moim zdaniem w tym wypadku to profanacja.Nie lubię gdy ktoś z motorów typu Romet,Jawa czy WSK robi crossa lub choppera,no ludzie.Nie są po prostu dostosowane do tego.
Plany które chcesz wykonać , pieniądze które wsadzisz ... Parę groszy dołożysz i możesz mieć oryginalny markowy cross np.Yamaha o pojemności 80cm Wink
Zastanów się , remont kapitalny silnika ? No dobra kupisz sobie na allegro zestaw który się waha od 200 do 300zł zawierający : wał korbowy , łożyska , symeryngi , cylinder, tłok i pierściene.
* Zapłon CDI - kolejna stówa dochodzimy do 400zł
* nowa kostka na tył - cena od 60 do 140zł
*jeszcze gaźnik no to parę groszy

Weź sobie to wszystko zlicz i nie lepiej dołożyć na porządnego motóra? Wink
Z porządnym sprzętem będziesz "motórzyć ile wlezie" Cool a z tym to tak jak mówisz będzie się psuć i psuć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pon 7:11, 02 Kwi 2012    Temat postu:

ogara to zaboli Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 11:53, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Tu nawet nie chodzi o to ile pieniędzy i ile czasu i czy będzie się spisywać. Wiem, że ten silnik jest za słaby. Ale tu chodzi o przyjemność czerpaną z tych godzin spędzonych przy nim, oraz satysfakcja ze zrobienia czegoś oryginalnego i solidnego. Nawet nie pod względem "spisywania się w terenie", tylko pod względem wyglądu.

Nie martwię się o to, czy będzie, czy nie będzie się spisywać. Bo mam czym jeździć. Smile

Kto wie? Może po skończeniu po prostu postawie go sobie w pokoju?

PS. Spokojnie, mam jeszcze jednego Ogara, który prawdopodobnie zostanie odnowiony i zrobiony na oryginał (posiada prawie calutki, oryginalny silnik, nigdy nie rozbierany).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaLi dnia Pon 11:56, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 12:05, 02 Kwi 2012    Temat postu:

ale ty nie rozumiesz że dla nas to profanacja ?

a tak nawiasem to jawowski 223 ma za małe "pierd*lnię**e" ze startu na crossa. za mało niutonów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 12:33, 02 Kwi 2012    Temat postu:

No tak. Dla jednych profanacja, dla drugich wyzwanie. Wink Póki co te forum ogranicza ludzi. Bo nie dajecie stworzyć czegoś oryginalnego, czegoś czego jeszcze nie było. Tylko klepiecie non stop jedną zasadę. "NA ORYGINAŁ RÓB!". LUDZIE, czasami trzeba puścić wodze wyobraźni i stworzyć coś innego. Jak już pisałem wcześniej - przyjdzie i kolej na renowacje drugiego ogarka. Póki co mam do zrobienia dwa jednoślady - Yamahe Aerox i tego ogara, a pieniędzmi nie sram. A skoro nie możecie tego zaakceptować, to poproszę o zamknięcie tego tematu i przeniosę się na inne forum. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 12:37, 02 Kwi 2012    Temat postu:

jakeś taki kozak mechanik to zrób sam ramę i rób na niej croosa .

ja mimo kilkuletniego doświadczenia utknąłem na etapie projektowania ramy do swojego custom bikea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 12:48, 02 Kwi 2012    Temat postu:

no albo kup coś co ma 5-10 lat a nie ponad 20 i wtedy przerabiaj do woli, tu nie chodzi o ograniczanie ale dla takich sprzętów czasy na przeróbki się skończyły.
Co do enduro z ogara, przednie zawieszenie do wywalenia, stawia za duży opór, jest za krótkie, za słabe. Tylne zawieszenie do wywalenia, wahacz szybko złapie luz, mocowania amortyzatorów łamią się jak zapałki, jak wsadzisz ciut szersza oponę to z łańcuchem się nie zmieścisz, szersza opona to oczywiście musi być mocniejszy silnik, bez przeróbki ramy za dużo nie zdziałasz a na oryginalnym jak bys chciał osiągnąć zadowalająca moc to trzeba by położyć ponad 1000zł...

Prościej by chyba było kupić coś w miarę nowego i to przerabiać a tam szalej do woli


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ziela
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Pon 14:11, 02 Kwi 2012    Temat postu:

To nie ma sensu...istna PROFANACJA Twisted Evil . Skoro tak bardzo chcesz coś przerobić to kup coś wmiarę młodego( jak mówi moskit122 ) i przerabiaj sobie ile chcesz. Jestem w 99%, że to się nie sprawdzi i pociągnie za sobą ogromną kwotę pieniędzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI50
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Pon 16:49, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Trochę nie jasno się wyraziłem więc powiem tak : chłopię rób sobie z tym co
chcesz,wybór należy do ciebie.Możesz sobie i heder zamontować i robić za kombajn , twoja sprawa.Podzieliłem się z tobą swoją opinią i nic poza tym.

Ale pozwolę nie którym osobom wytłumaczyć skąd się wzieło to całe przerabianie na "choppera" lub "crossa" .
W latach 90` gdy już nie było takich problemów z kupnem jednośladów jak np. 60` kiedy ludzie przerabiali eSHaeLki lub WułeSKi na trójkołowce z małą powierzchnią ładowności. Potrzebowali po prostu na swoje potrzeby rolnicze lub inne.W tedy nie mieli wyboru.
Gdy młodych motórzystów nudził ich skromny ogarek wpadli na pomysł aby zrobić go tak jak wyżej napisałem.Mogli sobie jedynie pomarzyć o Yamaha Virago czy KTM i co zrobili?
Dalej już się zapewne wpadniecie na zakończenie bajki. Razz
Teraz już robią chińczyki wszystko za nas.Motorower który przypomina choppera jest dostępny w sprzedaży . Tak samo jak crossy czy ścigacze . Do wyboru do koloru - Aprillia ,Yamaha czy też jakieś Benzery hu*e muje.

Jeszcze coś ci powiem , wspomniałeś że przeniesiesz temat na inne forum.Nie ważne gdzie to napiszesz zawsze znajdzie się garstka ludzi którzy napiszą to co my - profanacja , zbezczeszczenie czy znieważanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JAWASAKI50 dnia Pon 16:52, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pon 18:26, 02 Kwi 2012    Temat postu:

PaLi napisał:
Póki co te forum ogranicza ludzi. Bo nie dajecie stworzyć czegoś oryginalnego, czegoś czego jeszcze nie było. Tylko klepiecie non stop jedną zasadę. "NA ORYGINAŁ RÓB!".


Nikt Cię tu nie trzyma na siłę - droga wolna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ziela
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Pon 18:57, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Zakładając taki temat powinieneś liczyć się z tym, że spotkasz się ze słowami krytyki. Jak nie umiesz przyjąć naszych opinii, (o które sam prosiłeś) to czemu zakładałeś temat Question Twisted Evil .
Cytat:
Nikt Cię tu nie trzyma na siłę - droga wolna.
Dobrze powiedziane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 21:07, 02 Kwi 2012    Temat postu:

dajcie mu spokój. niech sobie jest. nie o to chodzi żeby wyganiać. chce niech tnie i spawa, to jego sprawa. ram do ogarków jeszcze sporo jest, więc co to za strata ?

będzie później w szoku jak się okaże że miał ramę z papierami i zostanie mu sama rama bo mu dowodzik zatrzymają (tak , tak. na przeróbkę ramy trzeba mieć papiery od spawacza z certyfikatami i prześwietlenie spawów żeby przegląd zaliczyć)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 19:03, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Nikt tu nie mówi o cięciu ramy Wink Będzie tylko wzmocniona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin