Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Projekt Ogar 200 Enduro
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ziela
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Wto 19:06, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Chyba na każdą przeróbkę trzeba mieć papiery Very Happy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 20:13, 03 Kwi 2012    Temat postu:

holipa napisał:

będzie później w szoku jak się okaże że miał ramę z papierami i zostanie mu sama rama bo mu dowodzik zatrzymają (tak , tak. na przeróbkę ramy trzeba mieć papiery od spawacza z certyfikatami i prześwietlenie spawów żeby przegląd zaliczyć)


Gdyby się czepiać to 60% ogarów/jawek mogłoby mieć zatrzymane dowody rejestracyjne z powodu złego stanu technicznego, więc już wolę gdy taki ogar jest przerobiony z głową i nie stwarza za dużego zagrozenia dla innych uczestników ruchu niż jakiś klekot (bez urazy dla nikogo) który kula się na ósemkach wioząc kierowcę w krótkiej koszulce w kasku za 30zł z targu. Jeżeli zrobisz tego ogara z głową i z zachowaniem zdrowego rozsądku w przeróbkach to będzie super sprawa. Jeśli chcesz nim jeździć nawet i w lekkim terenie to nie ma opcji aby pozostawić silnik w oryginale..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 21:17, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki za motywujący komentarz. Na pewno będę go robił z głową, bo tak jak już wspominałem - rzadko bywam na wsi. Więc mam baaardzo dużo czasu na przemyślenia i plany. Nad silnikiem jak na razie się mocno zastanawiam. Być może wstawię jakiś mocniejszy. Na początku myślałem nad silnikiem od WSKi 125, ale poczytałem trochę i ten pomysł został oddalony. Smile Co proponujecie? Zabrać się konkretnie za nasz kochany czeski silnik, czy pomyśleć nad jakimś innym?

A co do dowodu. O to się nie martwię. Tam, gdzie nim jeżdżę policje można spotkać raz, na dwa lata. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaLi dnia Wto 21:18, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 21:19, 03 Kwi 2012    Temat postu:

przemyśl to totalnie na zimno. jak masz kupić inny silnik , to czemu od razu nie w ramie ?

na każdą przeróbkę ramy musisz mieć papiery (niewiem jakim cudem chciałbyś to bez spawania zrobić) . żaden myślący diagnosta ci nie przystawi stempelka jak będzie rama spawana i nie będzie certyfikatu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 21:22, 03 Kwi 2012    Temat postu:

PaLi napisał:
Zabrać się konkretnie za nasz kochany czeski silnik


Jak najbardziej jestem za tym. Zero przeróbek w mocowaniu ramy a i czegoś nowego się nauczysz. Jeżeli dobrze to rozplanujesz to z 223 wyciśniesz dużo. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 21:39, 03 Kwi 2012    Temat postu:

holipa napisał:
przemyśl to totalnie na zimno. jak masz kupić inny silnik , to czemu od razu nie w ramie ?

na każdą przeróbkę ramy musisz mieć papiery (niewiem jakim cudem chciałbyś to bez spawania zrobić) . żaden myślący diagnosta ci nie przystawi stempelka jak będzie rama spawana i nie będzie certyfikatu


Nie wiesz o co mi chodzi. Co mi z tego, że kupie sobie coś do jeżdżenia i będę jeździł, raz na miesiąc wymienię świece, wyczyszczę i wyreguluje gaźnik. Tu chodzi o zrobienie czegoś samemu. Uwielbiam tą satysfakcje, jak po parunastu godzinach mogę zobaczyć efekt mojej pracy. Nawet głupi plastik, który malowałem 2 dni temu. Przygotowywałem go godzinami, malowanie 3 warstwami zajęło parę minut. Do tego około 24h schnięcia. A chwila zobaczenia efektu bezcenna. Kocham tą satysfakcje, więc chce wziąć się za coś poważniejszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 21:47, 03 Kwi 2012    Temat postu:

to stwórz i ramę sobie. dodatkowe kilkadziesiąt godzin pracy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karol22255
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 15:42, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Panowie sorki za OT ale zeby nie zakładac drugiego niepotrzebnego tematu to odrazu tu zapytam, bo widze ze piszecie cos o spawach i przegladzie, a no wlasnie jak sobie w jawce przyspawałem z deczka inne uchwyty do siedzenia to sie moga do tego przyczepic na przeglądzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 16:04, 04 Kwi 2012    Temat postu:

mogą ale raczej nie czepią bo nie widać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ziela
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Śro 19:14, 04 Kwi 2012    Temat postu:

W zasadzie to nie powinni się doczepić i powinni postawić pieczątkę Very Happy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 19:52, 04 Kwi 2012    Temat postu:

jak się dopatrzą spawów na ramie to nie powinno to przeglądu zaliczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 19:59, 04 Kwi 2012    Temat postu:

holipa napisał:
jak się dopatrzą spawów na ramie to nie powinno to przeglądu zaliczyć.


Bez przesady. Przecież takie coś da się ugadać. No chyba, że na stacji trafi się ten przysłowiowy "uj"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 20:14, 04 Kwi 2012    Temat postu:

tylko jak w coś przypier*olisz potem to będzie problem. PZU nie wypłaci temu drugiemu , bo miałeś niezgodny z homologacją pojazd i jesteś w ciemnej dupie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 20:26, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Jeżeli spawany jest element nie będący elementem nośnym ramy to też ma to jakieś znaczenie? Jeżeli bedę sobie chciał przyspawać blaszkę pod siedzenie bo mi pękła to po co komu na ten spaw homologacja skoro on nie stwarza zagrozenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ziela
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Czw 10:26, 05 Kwi 2012    Temat postu:

O ile się nie mylę to jeśli nie zostanie naruszona konstrukcja/stabilność ramy to nie muszę mieć homologacji. Jak by się czepiali takich rzeczy to połowa jawek/ogarów była by bez przeglądu i dowodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin