Tłok na 3 pierścienie, a może założyć 2?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:35, 07 Cze 2011    Temat postu: Tłok na 3 pierścienie, a może założyć 2?

Witam.
Szukałem, szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Rozmawiałem na ten temat z moskitem na PW, ale chciałem jeszcze wspomóc się doświadczeniami ekipy-squad tego forum.

Mam tłok, 38,75 o ile pamiętam, almotu. Na niego szlif pod wymiar. Obawiałem się jakości więc poprosiłem w szlifierni żeby nie dopasował go na super styk, bo pewnie spuchnie. Wydawało mi się, że doszlifował właśnie za ciasno. Po założeniu 3 pierścieni i złożeniu okazało się że moc jest OK i nie słabnie po kolejnych pierwszych 10, 15 i 25 km pierwszego dnia. Żadnego spadku mocy i tłok jest OK.

Planuję go teraz jeszcze rozłożyć, wymienić pierścionki, wyczyścić nagar i poprawić uszczelkę przy cylindrze bo trochę sprawę skopałem Wink. I zastanawiam się czy przypadkiem nie założyć 2 pierwszych pierścieni...

Słyszałem, że to poprawia moc, zmniejsza tarcie i grzanie. Nie mogłem tego znaleźć, ale ktoś na forum pisał, że dobrym sposobem jest sprawdzenie nagaru na tłoku. Pierwszy pierścień zawsze puszcza na zamku i widać lekką smugę. Ale jeżeli drugi pierścień nie puszcza, nie widać "zacieków" to znaczy, że trzeci, ostatni pierścień jest zbędny i tak naprawdę tylko zwiększa opory, a szczelności nic nie daje. Daję rysunek, żeby było jasne obrazowo.
[link widoczny dla zalogowanych]

Co wy na To? Jakieś propozycje? Może jaki powinien być luz między tłokiem a cylindrem? Do mierzenia mam tylko suwmiarkę...

Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Wto 18:38, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:07, 07 Cze 2011    Temat postu:

Tak od razu dostaniesz 5 KM mocy mówię ci.A tak na serio po co kombinować , szału nie będzie .Różnicy z pewnością nie odczujesz .Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qziok
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chęciny

PostWysłany: Śro 17:37, 08 Cze 2011    Temat postu:

3 pierścienie w jawce to głupota, montuj 2 tak jak było seryjnie, to nic że tłok jest na 3 będziesz miał mniejsze opory tarcia ale też gorsze odprowadzanie ciepła z tłoka na cylinder. w internecie na pewno coś o tym jest,

ps. znam gościa który zamontował 1 pierścionek i też chodziła tyle że on konkretnie to nie wiedział dlaczego tak robi Smile

jak chcesz poeksperymentować składaj głowicę bez uszczelki dotartą na pastę do zaworów, ale tak jak mówię to jest eksperyment na własne ryzyko (ja tak robię ale właściwie to mnie na tym nie zależy)



edit:


Kawula9 napisał:
Tak od razu dostaniesz 5 KM mocy mówię ci.A tak na serio po co kombinować , szału nie będzie .Różnicy z pewnością nie odczujesz .Pozdrawiam.


nie wyśmiewaj od razu kolegi, chce kombinować i to się chwali, a nie wyłożyć na wszystko lachę. kolega stara się jak może, dodawał tam jakieś tutoriale czy własne patenty nawet ciekawe to było, oby tak dalej!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qziok dnia Śro 17:44, 08 Cze 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:23, 08 Cze 2011    Temat postu:

Nie wygłaszaj znowu mitów o tłokach bo za chwilę wszyscy się będą kłócić o tłoki 2 i 3p.A tak w nawiasie to oryginalnie w jawkach uszczelek pod głowicą nie było, w ogarach je montowano seryjnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Śro 18:58, 08 Cze 2011    Temat postu:

Kawula9 napisał:
Nie wygłaszaj znowu mitów o tłokach bo za chwilę wszyscy się będą kłócić o tłoki 2 i 3p.A tak w nawiasie to oryginalnie w jawkach uszczelek pod głowicą nie było, w ogarach je montowano seryjnie.


ciekawe w jakich ogarach, w moim nie było. W Ogarach 205 (dezamet 023) owszem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alan890
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłakowo

PostWysłany: Śro 19:02, 08 Cze 2011    Temat postu:

Skoro mój kumpel jeździł na zatartym (jak papier ścierny) cylindrze i ułamanym tłoku to Ty możesz nawet na 1 pierścieniu jeździć ! Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Śro 19:05, 08 Cze 2011    Temat postu:

Cylinder wraz z tłokiem jest na tyle spasowany, że nie ma raczej mowy o nagarze na odcinkach tłoka między pierścieniami. Słynny opór rozpatrując tłok dwupierścieniowy i trójpierścieniowy nie jest brany pod uwagę jeśli chodzi o jakieś tam osiągi. Można to sobie policzyć ale z góry mówię, że będzie znikoma różnica, pozatym liczenie będzie musiało zawierać parametry charakretystyczne dla pracy silnika na w/w tłokach. Fakt, była już kłótnia o te nieszczęsne tłoki. Mam nadzieję, że nikt nie będzie jej wszczynać ponownie. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:30, 09 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi.
Tak, Quziok kombinuję, co więcej, chodzi mi po głowie kolejny patent "MacGyver" na gaźnik, i zamierzam to zrobić na początku lipca, po przyjeździe do domu. Jeżeli się uda i przejdzie testy, to będzie to rewolucja dla Jikov'a Smile.

A co do pierścionków, zastanowię się jeszcze trochę. Jeżeli różnica będzie faktycznie niewielka, to nie ma co kombinować. Zawsze jeździłem na 3 pierścieniach, było dobrze. Ale jakby chcieć je wymieniać... 3,50 zł piechotą nie chodzi Very Happy.

Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin