Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jazda z górki. Jak najlepiej dla silnika?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:28, 05 Cze 2011    Temat postu: Jazda z górki. Jak najlepiej dla silnika?

Witam.
Jeżdżę jawą już prawie 2 lata, i zawsze się nad tym zastanawiałem. Jak najlepiej zjechać z długiej górki o sporym spadku?

Najradośniej oczywiście odkręcić manetkę na full i lekko się pochylić. Ja w ten sposób na odcinku kilkusetmetrowego spadku rozpędziłem jawę do 85km/h (licznik rowerowy, faktyczna= prędkość). Miałem jednak śmierć w oczach Cool, ponadto:
*dużo pali
*boję się że na wysokich obrotach coś wpadnie w jakiś, nie wiem, rezonans i wał się np rozpołowi Wink

Kiedyś wrzuciłem na luz pomiędzy 3 a 2 biegiem. Jakiś dziwny ten luz i ma opory. Luz między 2 a 1 biegiem jest jeszcze gorszy bo można łatwo wrzucić na 1, co przy 60km/h skutkuje rozwaleniem skrzyni.

Czy dobrą opcją jest zamknięcie przepustnicy, i hamowanie silnikiem? Motor i tak się wtedy rozpędza ale obroty nie rosną tak bardzo jak z otwartą manetką, spalanie jest chyba niskie, ale właśnie... przez to cylinder nie ma smarowania Idea. I coraz większe obroty, ale przy suchym cylindrze? To chyba złe.

A jednoczesne hamowanie i trzymanie otwartej manetki to bezsens.

Zastanawiał się ktoś nad tym kiedykolwiek? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 14:44, 05 Cze 2011    Temat postu:

Jeśli mnie coś takiego spotka na drodze wbijam 6-tkę, wciskam sprzęgło i puszczam gaz. Małe zużywanie się silnika i w razie nagłego hamowania puszczam sprzęgło i zwiększam prędkość dodając gazu..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Nie 15:02, 05 Cze 2011    Temat postu:

Trzeba się wyluzować Very Happy Wrzucasz luz między 2 a 3 bo nie chce się trzymać sprzęgła. Jawka pracuje na jałowych więc problem smarowania rozwiązany. Opór, o którym wspomniałeś nie jest na tyle znaczący, że jadąc z górki zatrzymasz się Very Happy. Skulasz się te 60km/h ewentualnie hamując i hulasz dalej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Nie 18:19, 05 Cze 2011    Temat postu:

Ja z dużej górki troche sie napędzam aż zacznie silnik wyć a potem na sprzęgle zjeżdżam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 18:49, 05 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
Jeśli mnie coś takiego spotka na drodze wbijam 6-tkę, wciskam sprzęgło i puszczam gaz
Bo masz dozownik...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alan890
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłakowo

PostWysłany: Pon 13:32, 06 Cze 2011    Temat postu:

Ja trochę odkręcam gaz, jadę te 40 km/h a silnik ma smarowanie. Często zgaszam też silnik wrzucając luz i już.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:19, 07 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Zarówno za te konkretne jak i te mniej Wink.
Chodziło mi głównie o to czy właśnie chcąc jechać z zakręconym gazem, na 3 biegu motor się męczy. Obroty prawie maksymalne a paliwka i smarowania niewiele.
Teraz już wiem, że albo trzeba dać smarowanie, max mieszanki i rozpędzić do prędkości nadświetlnej Very Happy albo właśnie wrzucić luz i turlać się spokojnie.
Dzięki.
Pozdrawiam
Mac


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin