Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
składanie silnika... dokładnie mam pytanie o wał
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szmatalatado
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 6:07, 10 Kwi 2011    Temat postu: składanie silnika... dokładnie mam pytanie o wał

Bede skladać silnik i jak dobrze wbić wał w kartery (łożyska) naczytalem sie gdzieś o jakich podkladkach dystansowych ale nie wiem o co chodzi mógłby mi ktoś wytłumaczyć? Confused

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szmatalatado dnia Nie 6:09, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 10:30, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Wał do zamrażalki a kartery do piekarnika.
Wał i skrzynie przed złożeniem musisz zdystansować! O tym pisał moskit na temacie w tutorialach: "wbijanie łożysk w karter". (czy jakoś tak)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Nie 10:32, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szmatalatado
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 19:19, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Nie moglem znaleść... dobra tak z grubsza powiedzcie jak wygląda dystansowanie skrzyni... tak mniejwięcej?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szmatalatado dnia Nie 19:20, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 19:59, 10 Kwi 2011    Temat postu:

http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/wbijanie-lozysk-tocznych-walu-w-obudowe-silnika,19903-15.html
ehhhh....... prosze bardzo Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pon 8:28, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Nagrzej kartery palnikiem w miejscu gdzie osadza się łożyska, i dopiero wtedy je wbij, aluminium pod wpływem ciepła się poszerza i można je wtedy wbić bez żadnego problemu.
Co do tych podkładek, w swoim życiu złożyłem naście silników od Jawki bez żadnego cudowania z żadnymi podkładkami i silniki dalej pracują jak powinny. Wg mnie takowe podkładki są nie potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 8:50, 11 Kwi 2011    Temat postu:

jawek 50:
błąd i błąd, palnikiem odkształcasz kartery bo nagrzewasz nierównomiernie, krzywią się przez to, wał nie jest idealnie osadzony a z tymi podkładkami też składałem dziesiątki silników i kiedyś na to nie zwracałem uwagi jak na to żeby rozpoławiać silnik ściągaczem a nie młotkiem i też chodziły. Różnica jest w przebiegu i awaryjności, bo Ty bez dystansów zrobisz 10-15kkm a ja zrobię 30, przy czym Ty po takim przebiegu jak ja będziesz wymieniał kartery albo regenerował gniazda łożysk bo będą wyrobione a ja po prostu zrobię kolejny generalny remont bo gniazda będę miał nienaruszone. Tak samo ze skrzynią, czasem tulejki się wyjadą na krawędziach, luzu promieniowego nie będzie ale wałek pośredniczący będzie chodził na lewo i prawo, wymieniać tulejek nie ma po co poza tym nie rozwiercisz ich sam, lepiej dorobić podkładkę dystansową bo jak jej nie wsadzisz to mogą biegi wyskakiwać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 9:34, 11 Kwi 2011    Temat postu:

weźcie miejcie troche kurde litości dla motorków. żadnego palnika.
piekarnik , ewentualnie brytfanka z olejem i grzać całość równomiernie do około 70-80stopni , wał zamrozić w zamrażalniku i wejdzie ręką


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 15:19, 11 Kwi 2011    Temat postu:

piekarnik wbrew pozorom nie jest zły o ile ma termoobieg Smile u mnie oczywiście służbowa miska i olej jest Smile a 70-80 to może być troszkę mało jak się wkłada zamrożony wał to szybko kartery stygną i do dystansowania może czasu nie starczyć na poprawki jeśli źle policzyliśmy Smile za to większa temperatura ślicznie działa na spoiwo, u mnie hermetyk się gotował zaraz po opędzlowaniu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szmatalatado
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 19:53, 12 Kwi 2011    Temat postu:

jak te podkładki dystansujące wyglądają? gdzie sie je kupuje...?
Jak rozpaławiałem silnik nie było takich podkładek.I gdzie one dokladnie przychpdzą w gniazda a na nie łożyska???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szmatalatado dnia Wto 19:54, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 6:21, 13 Kwi 2011    Temat postu:

10-15kkm mówisz? To ja ci powiem że składając silnik, nagrzewając kartery palnikiem i bez bawienia się w podkładki mam nakręcone 35kkm już na tym silniku, z czego 2,5kkm temu miałem szlif cylindra, sworzeń też zakładałem nagrzewając tłok i jakoś mu nic nie było do czasu aż po 33kkm strzelił zameczek w szkód narobił, tak samo jak obecny tłok, który mam był w ten sposób tak zakładany. Mój dziadek tak składał silniki ojciec też i ja tak samo i w żadnym silniku, w którym to zrobiłem nic się nie dzieje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 6:54, 13 Kwi 2011    Temat postu:

jawek 50 napisał:
10-15kkm mówisz? To ja ci powiem że składając silnik, nagrzewając kartery palnikiem i bez bawienia się w podkładki mam nakręcone 35kkm już na tym silniku, z czego 2,5kkm temu miałem szlif cylindra, sworzeń też zakładałem nagrzewając tłok i jakoś mu nic nie było do czasu aż po 33kkm strzelił zameczek w szkód narobił, tak samo jak obecny tłok, który mam był w ten sposób tak zakładany. Mój dziadek tak składał silniki ojciec też i ja tak samo i w żadnym silniku, w którym to zrobiłem nic się nie dzieje.

może grzejesz równomiernie. bo grzejąc punktowo się cuda dzieją z karterami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 9:43, 13 Kwi 2011    Temat postu:

miałeś po prostu szczęście a silniki nie były rozpoławiane więcej niż 2 razy pewnie. Do tego jawka ma dość mało mocy i obciążenia mniejsze są przenoszone, jak się uda to może chodzić... Ja w życiu remontowałem dziesiątki silników i z polskich najlepiej to widać na WSK 125, gdzie łożyska wychodzą z wałem już przy drugim rozpoławianiu a przy trzecim trzeba kartery roztaczać bo łożyska obracają się w gniazdach nawet jeśli były wkładane na gorąco. Jak każdy silnik robisz od początku sam to masz większe szanse na powodzenie, jeśli robił przed Tobą jakiś magik używający młotka i przecinaka to trzeba silnikowi poświęcić więcej uwagi. do tego jeśli wał chodzi na boki przez brak dystansowania zużywasz nadmiernie łańcuszek sprzęgła (które także się dystansuje, choć w jawce raczej nie ma gdzie...) a za łańcuszkiem tryb na tarczce i tryb na wale. W skrajnych przypadkach wirnik może trzeć o podstawę zapłonu. Tak więc po co się martwić skoro można dorobić bądź kupić podkładki odpowiedniej grubości, zmierzyć suwmiarka i zamontować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 10:11, 13 Kwi 2011    Temat postu:

No prawda moskit prawda. Ty mnie do tego przekonałeś... I teraz jak składałem silnik, to pięknie dałem te podkładki takie jakie mają być! ;] Ale na wałek pośredniczący nie dawałem ani na główny / zdawczy bo luz był ok po wielokrotnym zmierzeniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szmatalatado
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 10:52, 13 Kwi 2011    Temat postu:

Wracając do Mojego pytania... gdzie moge kupić taką podkładke i jak ona mniejwięcej wygląda? i gdzie ona przychodzi... miedzy karter a łożysko?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 14:17, 13 Kwi 2011    Temat postu:

Można kupić nie wiem gdzie... Very Happy Na pewno w jakimś metalowym; ale ja dorabiałem sam, tak jest najlepiej. Podkładka przychodzi pomiędzy wał a łożysko.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Śro 14:18, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin