składanie silnika... dokładnie mam pytanie o wał
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 15:09, 13 Kwi 2011    Temat postu:

Ale czy ktoś tu mówił o podgrzewaniu nie wiadomo jakim? chodzi mi o lekkie podgrzanie, wtedy karterom się nic nie stanie (nie ma nawet takiej opcji)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 15:50, 13 Kwi 2011    Temat postu:

ok, ale nie jesteś w stanie zapewnić równej temperatury w każdym miejscu karteru przez grzanie palnikiem, teraz taki rozgrzany karter skręcasz z drugim (bo na gorąco się skręca). Po ostygnięciu w miejscach gdzie karter był bardziej rozgrzany robią się większe przestrzenie na skutek kurczenia się materiału, w miejscach gdzie był zimniejszy są mniejsze przestrzenie. W efekcie czego kartery nie przylegają do siebie tak jak trzeba (co prawda tulejki środkujące dużo tu poprawiają - należy je wbić przed skręceniem, ale i tak coś nierówności zostanie) przez co powodują większe opory choćby w skrzyni gdzie wałki nie są w 100% osiowo względem tulejek, przez to właśnie wielu pisze na forum ze po złożeniu silnika musi on trochę się spasować co jest nie prawdą bo silnik powinien od razu się w miarę lekko kręcić a nie dopiero po jakimś czasie (lekko to subiektywne odczucie, ale na pewno nie powinien mulić podczas jazdy co wielu opisuje jako normalne po remoncie...).
W skrajnych przypadkach gdy ktoś nie dokręca silnika po ostygnięciu będzie on cieknął po małym przebiegu z uszczelki, jeśli ktoś dokręca taki nierówno ostygnięty silnik na zimno może doprowadzić do urwania szpilek i większego pokrzywienia (pęknięcia) karterów po ponownym rozgrzaniu podczas jazdy.
I jeszcze jeden przykład jeśli chodzi o łożysko na wale, gniazdo rozgrzewasz nierównomiernie, wkładasz łożysko i teraz karter stygnie nierówno przez co łożysko minimalnie krzywo zostaje osadzone. Oczywiście luz łożyska kompensuje tą nierówność ale nie do końca, na rozgrzanym silniku ta krzywizna stanowi opór, który zmniejsza żywotność łożyska.

Podsumowując, ja składam jak książki naprawcze wymagają, jestem pewny wszystkiego co naprawiłem, na każdy silnik mogę dać gwarancję bo nie polegam na szczęściu tylko na profesjonalnych opracowaniach, dobrych narzędziach i starannie wyselekcjonowanych częściach. Oczywiście nikomu nie narzucam jak ma robić a wyłącznie przekazuje swoją wiedzę w temacie, zrobicie jak chcecie. Ja zrobię jak powinno się robić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 16:23, 13 Kwi 2011    Temat postu:

Po nagrzaniu wokół gniazd, wbijam łożysko, później czekam aż karter wystygnie i dopiero składam a nie jak napisałeś "na gorąco"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 17:02, 13 Kwi 2011    Temat postu:

jawek 50 napisał:
Po nagrzaniu wokół gniazd, wbijam łożysko, później czekam aż karter wystygnie i dopiero składam a nie jak napisałeś "na gorąco"


zgodnie ze sztuką się niestety składa tak jak moskit to opisał
aczkolwiek znane są przypadki rozpoławiania silnika jawki siekierą , po czym on działał po złożeniu , ale tu wkracza czynnik szczęścia początkującego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 20:46, 13 Kwi 2011    Temat postu:

jawek 50 napisał:
Po nagrzaniu wokół gniazd, wbijam łożysko, później czekam aż karter wystygnie i dopiero składam a nie jak napisałeś "na gorąco"


Silnik składamy na gorąco, jak składasz na zimno to po rozgrzaniu ściska się uszczelka między karterami i praktycznie po kilku jazdach masz wszystkie śruby silnika do dokręcenia, o ile w SHL to nie problem bo śruby sa na wierzchu i można w każdej chwili dokręcić to w jawce musisz wywalić sprzęgło...
Jak składasz na gorąco to skręcisz mocniej, uszczelka mocniej się ściśnie (z racji temperatury), po ostygnięciu dokręcasz (zazwyczaj pół obrotu do jednego bez większego wysiłku idzie, bo kartery się kurczą) i wtedy silnik jest konkretnie skręcony.
Kiedyś składałem na zimno i zawsze mnie zastanawiało dlaczego po jakimś przebiegu wszystkie szpilki w silniku były luźne choć skręcane było konkretnie na chama (raz nawet pneumatykiem), teraz już wiem dlaczego i już z tym problemu nie mam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szmatalatado
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 18:00, 15 Kwi 2011    Temat postu:

czyli podkładka międzi łożysko a wał... jak obliczyć grubość?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 18:40, 15 Kwi 2011    Temat postu:

szmatalatado napisał:
czyli podkładka międzi łożysko a wał... jak obliczyć grubość?

pomiary suwmiarką wchodzą w grę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szmatalatado
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 6:29, 16 Kwi 2011    Temat postu:

jakieś wskazówki?? P.S pierwszy raz robie remont... na przyszłość zapamiętam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 8:08, 16 Kwi 2011    Temat postu:

Kopke przed skręceniem karterów nakręć i uważaj, żeby kartery się ładnie równo schodziły. Nie bij młotkiem. Ja jak składałem (bo nie miałem żadnego sciągacza) na gorąco kartery gumowym młotkiem LEKKO dopukiwałem; ale jak były właśnie gorące to nawet nie trzeba było trzaskać tylko lekko popukiwać i się zchodziły ; )
Ale już popełniłem ten błąd, że dokręciłem śróby po ostygnięciu karterów ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szmatalatado
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 11:23, 16 Kwi 2011    Temat postu:

a teraz gdzie mierzyć by dobrać dobrze grubość tej podkładki dystansowej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin