Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Łożysko otwarte czy zamknięte.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Czw 20:57, 09 Maj 2013    Temat postu: Łożysko otwarte czy zamknięte.

Witam. Chcę kupić łożyska na wał do mojej Jawki. W zaufanym sklepie niestety nie ma teraz łożysk otwartych,a sa zamknięte. Pytanie polega na tym czyjest jakaś technologiczna różnicamiędzy oryginalnie otwartym łożyskiem, a zamkniętym blaszkąłożyskiem któe sobie sam otworzę? Czynp. łożysko zamknięte z tego względu że zaiwera smar może nie być przystosowane na takie temperatury jak otwarte? czy zamknięte można kupić z takim samym luzem montażowym, nie będzie on mniejszy? ect.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubaoko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:01, 09 Maj 2013    Temat postu:

Kupujesz zamknięte, a potem wyciągasz blaszke od strony komory korbowej niczym one się nie różnią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Pią 7:28, 10 Maj 2013    Temat postu:

Ok, chociaż ja otworzę z obu stron, bo zostawiając z jednej strony blaszkę utrudniam znacznie zmaroawanie simeringu, apoza tym zostawiam bardzo awaryjny element( blaszka), który w miare zużywania łożyska może uszkodzić łożysko lub simering. Własnie rozebrałem silnik "po remoncie" z nowo kupionej jawki gdzie gośćzałożył na wał zaknięte łożyska z obuston.. Silnik nie chciał pracować coś go trzymało, okazało się że łożyska wyglądające na nowe (po wyjęciu bez luzu) były poprzycierane a blaszka od strony simera była powyginana, być może od zbyt mocnego wbicia simera. Ponadto całą skrzynia korobwa uwalana była w jakiejś mazi ( smarze). Co więcej w tym "wyremontowanym" silniku w skrzyni orbowej były miedziane kawałeczki drutu( nie wiem skąd). Najważniejsze że orginlnemu tłokowi i cylkowi nic się nie stało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 2:18, 12 Maj 2013    Temat postu:

łożyska otwarte kupić idzie tylko nie wiem czy czasem nie będą droższe niż te z uszczelniaczami, luz montażowy czyli co? tam nie ma luzu montażowego tylko wcisk i na połączeniu gniazda z powierzchnią zewnętrzną i czopu wału z wewnętrzną, jeśli mówisz o luzie łożyska to jest on określany w parametrach łożyska (np C3 w przypadku wału i takie łożyska należy kupić, nie ma to związku z uszczelniaczem)
obecność smaru nie ma związku z temperaturą, jego rodzaj by mógł mieć ale... tego smaru ogólnie tam nie będzie więc nie ma to znaczenia, tym bardziej że zbyt duże temperatury jednak tam nie występują, choć... koszyczki mają znaczenie, w silnikach dławionych, które bardziej się grzeją w skrzyni korbowej nie jest wskazane stosowanie koszyczków teflonowych
co do zostawiania jednego uszczelniacza to totalna głupota bo przez to ograniczamy smarowanie łożyska które idzie do drugiej strony odpowiednim kanalikiem, maź w komorze to najprawdopodobniej pozostałości po używaniu mixolu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Nie 9:13, 12 Maj 2013    Temat postu:

Tak, miałem na mysli luz łożyska. Wydawało mi się że łożyska zamknięte, któe posiadją smar nie są przystosowane na tak wsokie temeratury jak otwarte, które pracują np w oleju więc myślałem że będą występowały one tylko z mniejszymi luzami. Ale jednak udało mi sie kupić zamknięte blachą C3, które sobie otworzę ( otwartych nie było na stanie). Zakłądając watek miałem głónie na mysli to czy jest jakaś różnica w łożysku otwartym i zamkniętym które sam otworzę. Czy w włożyskach tych są jakieś różnice np. jakość czy odporność temriczna z racji tego że jedno ma pracować cały czas w tym swoim smarze a drugie smarowane z zewnątrz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 11:20, 12 Maj 2013    Temat postu:

W żadnym łożysku lepiej żeby nie było temperatury powyżej 120 stopni. Łożyska zamknięte z RS a nie ZZ łatwiej chyba znaleźć z luzami łożyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin