Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grześ19
Bywalec

Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Czw 20:57, 09 Maj 2013 Temat postu: Łożysko otwarte czy zamknięte. |
|
|
Witam. Chcę kupić łożyska na wał do mojej Jawki. W zaufanym sklepie niestety nie ma teraz łożysk otwartych,a sa zamknięte. Pytanie polega na tym czyjest jakaś technologiczna różnicamiędzy oryginalnie otwartym łożyskiem, a zamkniętym blaszkąłożyskiem któe sobie sam otworzę? Czynp. łożysko zamknięte z tego względu że zaiwera smar może nie być przystosowane na takie temperatury jak otwarte? czy zamknięte można kupić z takim samym luzem montażowym, nie będzie on mniejszy? ect.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kubaoko
Początkujący

Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:01, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kupujesz zamknięte, a potem wyciągasz blaszke od strony komory korbowej niczym one się nie różnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grześ19
Bywalec

Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Pią 7:28, 10 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, chociaż ja otworzę z obu stron, bo zostawiając z jednej strony blaszkę utrudniam znacznie zmaroawanie simeringu, apoza tym zostawiam bardzo awaryjny element( blaszka), który w miare zużywania łożyska może uszkodzić łożysko lub simering. Własnie rozebrałem silnik "po remoncie" z nowo kupionej jawki gdzie gośćzałożył na wał zaknięte łożyska z obuston.. Silnik nie chciał pracować coś go trzymało, okazało się że łożyska wyglądające na nowe (po wyjęciu bez luzu) były poprzycierane a blaszka od strony simera była powyginana, być może od zbyt mocnego wbicia simera. Ponadto całą skrzynia korobwa uwalana była w jakiejś mazi ( smarze). Co więcej w tym "wyremontowanym" silniku w skrzyni orbowej były miedziane kawałeczki drutu( nie wiem skąd). Najważniejsze że orginlnemu tłokowi i cylkowi nic się nie stało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 2:18, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
łożyska otwarte kupić idzie tylko nie wiem czy czasem nie będą droższe niż te z uszczelniaczami, luz montażowy czyli co? tam nie ma luzu montażowego tylko wcisk i na połączeniu gniazda z powierzchnią zewnętrzną i czopu wału z wewnętrzną, jeśli mówisz o luzie łożyska to jest on określany w parametrach łożyska (np C3 w przypadku wału i takie łożyska należy kupić, nie ma to związku z uszczelniaczem)
obecność smaru nie ma związku z temperaturą, jego rodzaj by mógł mieć ale... tego smaru ogólnie tam nie będzie więc nie ma to znaczenia, tym bardziej że zbyt duże temperatury jednak tam nie występują, choć... koszyczki mają znaczenie, w silnikach dławionych, które bardziej się grzeją w skrzyni korbowej nie jest wskazane stosowanie koszyczków teflonowych
co do zostawiania jednego uszczelniacza to totalna głupota bo przez to ograniczamy smarowanie łożyska które idzie do drugiej strony odpowiednim kanalikiem, maź w komorze to najprawdopodobniej pozostałości po używaniu mixolu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grześ19
Bywalec

Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Nie 9:13, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, miałem na mysli luz łożyska. Wydawało mi się że łożyska zamknięte, któe posiadją smar nie są przystosowane na tak wsokie temeratury jak otwarte, które pracują np w oleju więc myślałem że będą występowały one tylko z mniejszymi luzami. Ale jednak udało mi sie kupić zamknięte blachą C3, które sobie otworzę ( otwartych nie było na stanie). Zakłądając watek miałem głónie na mysli to czy jest jakaś różnica w łożysku otwartym i zamkniętym które sam otworzę. Czy w włożyskach tych są jakieś różnice np. jakość czy odporność temriczna z racji tego że jedno ma pracować cały czas w tym swoim smarze a drugie smarowane z zewnątrz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 11:20, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W żadnym łożysku lepiej żeby nie było temperatury powyżej 120 stopni. Łożyska zamknięte z RS a nie ZZ łatwiej chyba znaleźć z luzami łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|